CBR900RR Byggtråd **2**

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Nu lyser det

Har fixat de mesta av elen under de senaste kvällarna. Så nu Funkar de! Upptäckte dock att jag läst elschemat lite fel, :gnissla. När jag slog av p-ljuset så dog mätarna. Dvs istället för ström direkt från tändningslåset fick jag kräm från det som förrut var instrumentbelysningen. Det är dock löst nu :tummenupp

Har fått reda på att mitt drivpaket kommer under nästa vecka! Dock inte däcket, så jag har beställt ett nytt på mcdäckonline, får se om det vill dyka upp då :)

Bifogat

• DSC00776.JPG
    DSC00776.JPG
    94.6 KB · Visningar: 262
  • DSC00778.JPG
    DSC00778.JPG
    125.6 KB · Visningar: 180
  • DSC00779.JPG
    DSC00779.JPG
    113.2 KB · Visningar: 207

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Ytterligare en uppdate. Har tillverkat en liten panel med dioder för att indikera blinkers, neutral, stöd, oljetryck och helljus.

Bifogat

• IMG_0004.jpg
    IMG_0004.jpg
    52.1 KB · Visningar: 136
  • IMG_0005.jpg
    IMG_0005.jpg
    66.8 KB · Visningar: 252

Nicotin

Guest
riktigt läckra mätare du har...

Hojen i övrigt ser riktigt grym ut..:tummenupp
Snyggt bygge..

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Mycket snyggt! :tummenupp
Ser fram emot resten! Göm inte posta bilder på bakramsbyget etc...

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Ser mycket bra ut! :tummenupp

Har du bestämt dig ang färg på plasten? Tycker mig redan ha sett en svart och orange hoj med MT03-lyse nånstans.... :arsele :D

/Mange

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
riktigt läckra mätare du har...

Hojen i övrigt ser riktigt grym ut..:tummenupp
Snyggt bygge..

Danke!

Mycket snyggt! :tummenupp
Ser fram emot resten! Göm inte posta bilder på bakramsbyget etc...

Ny bakram blir det inte förrän nästa säsong. Kör på den jag byggde förra året även i år. Finns inte tid, dessutom dröjer det ett par veckor innan jag får svets i garaget.

Ser mycket bra ut! :tummenupp

Har du bestämt dig ang färg på plasten? Tycker mig redan ha sett en svart och orange hoj med MT03-lyse nånstans.... :arsele :D

/Mange

Ha ha! Har jag missat! Du har inga större bilder på din båge någonstans? Mjo det lutar åt orange med svart vita dekaler. Skall börja spackla plast och tank i veckan. Får även hem mitt framdäck och drivpaket. Måste dock vänta till löning innan jag hämtar kedja och drev. :gnissla

Edit: Hittade din byggtråd

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Ytterligare en uppdate. Har tillverkat en liten panel med dioder för att indikera blinkers, neutral, stöd, oljetryck och helljus.

Är det inte lite överkurs med 6 st dioder? Det räcker ju med 4 st.
Blinkers behöver ju i praktiken bara en och för stödet behövs det ju ingen diod alls.

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Är det inte lite överkurs med 6 st dioder? Det räcker ju med 4 st.
Blinkers behöver ju i praktiken bara en och för stödet behövs det ju ingen diod alls.

Jo det är sant. Då hade plåten kunnat vara aningens mindre med. Men det känns som att det inte gör något att ha 2 dioder för mycket, orkar inte göra om de heller. :D

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)

Ny bakram blir det inte förrän nästa säsong. Kör på den jag byggde förra året även i år. Finns inte tid, dessutom dröjer det ett par veckor innan jag får svets i garaget

Men det är en bakram som passar för r6 baken eller? Hade verkligen uppskattat lite bilder på den. Håller nämligen själv på att bygga en bakram med r6 bak till min blade. Men det är svårt att få till så att sadlarna sitter snyggt och bra.

Inte dumt om man kan få lite tips från nån som har koll:tummenupp

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Men det är en bakram som passar för r6 baken eller? Hade verkligen uppskattat lite bilder på den. Håller nämligen själv på att bygga en bakram med r6 bak till min blade. Men det är svårt att få till så att sadlarna sitter snyggt och bra.

Inte dumt om man kan få lite tips från nån som har koll:tummenupp

Tyvärr har jag inga bra bilder på den. Jag kan knäppa ett par någon kväll när jag är i garaget. Jag byggde rörramen i samma bredd som fästena mellan sadlarna. Sedan gjorde jag fästen av plattjärn som jag fäste plasten i. Jag började med att passa in plasten så att den passade bra mot hojens linjer. Därefter passade jag in sadlarna plasten och tanken.

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Nu står den på egna hjul

:banana

Fick mitt drivpaket i fredags. Så nu sitter hjulen monterade. Började även att slipa tanken inför lackering. Det lutar mer och mer åt att tank och bakdel blir orangemetallic.

Bifogat

• DSC00790.JPG
    DSC00790.JPG
    105.1 KB · Visningar: 124
  • DSC007828.JPG
    DSC007828.JPG
    119.7 KB · Visningar: 261

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
nååååå ja hur går det??

Inte som planerat. Lyckades med konststycket att välta hojen. Dock inga skador förrutom att jag spräckte en motorkåpa. Men luften gick lixom ur mig. :huvet

Jag har dock handlat lite mer delar. Nya ljuddämpare, en magkåpa, r1 förarsadel och baksadel.

Jag skall åka till grekland idag, blir borta i 2 veckor sedan skall jag bygga ihop den. Har fått hem en svets så nu kan jag svetsa en ny bakram och avgassystemet. Sen är det bara lack kvar. Måste få åka lite båge i sommar i alla fall!

Alien-Evert

VåldtäCkare
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
RD350LC YPVS hybrid, RD125LC, nerplockad i småbitar.
Tycker det låter bra med det färgvalet.
Men själv hade jag nog valt metallicblå ram och svart plast. Är ju så vanligt med svart ram, men men snyggt är det ändå.

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Nu har jag kommit hem från semester och supande. Tog mig i kragen och städade ur garaget så pass att det gick att hålla till där. Gjorde slag i saken och provmonterade den nyinköpta magkåpan. Perfekt passform! Dock stämde inte en linje på kåpan med övriga linjer på hojen så detta var jag tvungen att ändra på.

Lagade även sprickorna på R1 bakdelen med polyester och glasfiber. Verkar som att de håller riktigt bra, det var lackerat på insidan så polyestern verkar fästa fint. Skall spackla lite på den imorgon och om jag hinner och får tag på material skall jag även börja med den nya bakramen (notera de fina svetsarna på den gamla! Ha ha!)

Bifogat

• magkåpa_orginal.JPG
    magkåpa_orginal.JPG
    84.2 KB · Visningar: 208
  • magkåpa_fimpad.JPG
    magkåpa_fimpad.JPG
    82 KB · Visningar: 348
  • spackel1.JPG
    spackel1.JPG
    68.5 KB · Visningar: 117
  • spackel2.JPG
    spackel2.JPG
    71 KB · Visningar: 108
  • lagning_bak.JPG
    lagning_bak.JPG
    63.5 KB · Visningar: 154
  • de_får_duga.JPG
    de_får_duga.JPG
    85.6 KB · Visningar: 123

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Jädrar så sexig den blev med magkåpan, får man fråga vart du fått tag på den? Vill inhandla en till min blade pronto :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0