CBX 1000 "Bygget"

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fint ljud, från cbxarn och från fåglarna.
Hur länge har den varit i dvala s.a.s?

Last edited:

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Fint ljud, från cbxarn och från fåglarna.
Hur länge har den varit i dvala s.a.s?

Fanns redan med i planerna 2009. Drog i gång på allvar efter mc i Stockholm, Har inte gått så där jätte bra, mycket :va hr det blivit.

// Peter

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fyfan vad grymt, vilket ljud! Grattis till uppstarten! :tummenupp

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nä nog fasen tror jag du får le mer när du gör en första uppstart. :tummenupp

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Nä nog fasen tror jag du får le mer när du gör en första uppstart. :tummenupp
Ja, jag vet. Blev mest förvånad att den startade, efter alla timmar. Mådde rätt bra när det landat så att säga. Tur att öronen satt i vägen.:hihi

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Har sökt medlemskap i det där SFRO eller vad det heter? Mejlade lite bilder mm till dom i förra veckan. I går premiär körde jag en sväng, i typ 40km/h och det verkar lira. I dag ringde jag SFRO och frågade om de fått mitt mejl. Tydligen får de många. När jag förklarade vem jag är sa han: Ja ha den!! Den håller vi på och snackar om, hur vi ska lösa det. Han hade missat dokumentationen som jag bifogat. Mycket trevlig man att prata med :tummenupp. Så nu är det bara att vänta 14 dgr trodde han.
P1030628.jpg
// Peter

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har du inte haft kontakt med SFRO tidigare? Jag hade fått för mig att de måste följa bygget från början till slut, kolla på ramen helt naken, granska och eventuellt röntga svetsar med mera med mera... Men så kanske inte är fallet? :va

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Jo, Han sa så... Vi får se hur det går.

// Peter

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Har du inte haft kontakt med SFRO tidigare? Jag hade fått för mig att de måste följa bygget från början till slut, kolla på ramen helt naken, granska och eventuellt röntga svetsar med mera med mera... Men så kanske inte är fallet? :va

Det är min uppfattning också.
Både bilar och hojar.
Har följt en hel del byggtrådar på locost super7 mm på rejsa.nu förr
Om jag mins rätt så har det varit någon besiktning mitt i innan lack för just kontroll av svetsar mm.
Vissa har klarat det om den köpt färdiga ramar med intyg.

Hoppas att det går vägen iallafall!
Denna hadd varit cool på vägen!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag hoppas också att det går bra, i slutändan är det ju upp till besiktningsmannen att bedöma och avgöra efter eget tycke och bara du kan övertyga honom och visa hur seriöst allt är byggt kan det nog gå bra ändå. Håller tummarna! :)

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
View attachment 406812
// Peter[/QUOTE]

Hade det inte vart snyggare med orange färg på lampan där det är vitt?
(gillar inte vitt ;) ) :va
Annars grymt bygge och stora tummen upp :tummenupp

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Hej!
P-son. Har faktiskt varit inne på att köpa en Spondon ram. Men Spondon är sålt till Norton som dom haft samarbete med tidigare. OCH Norton ville inte? ha något av Spondons verktyg i köpet, så de auktionerades ut vid köpet. Så Spondon är en IKON. Finns en annan tillverkare av ramar ( GIA ) som drivs av som jag förstått
av Gavin som jobbat på Spondon. Men de verkar inte som de tillverkar ram till CBX:en.

Bushido. Anders verkar som det är den man ska prata med, vad jag hört bekanta sagt.

bmwrobban. Den kanske inte har denna färgsättning nästa år. Får se hur mycket motivation det finns i vinter.

// Peter

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
jag ser ett problem med den här hojen, mycket stort å allvarligt problem....

ATT DEN INTE E MIN!!!... fan va fin, grattz :D

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Polarn fick ihop sin cbx igår :) Var i Norrtälje med den idag så jävla rå. Jocke Måser som byggt mycket av den.
http://youtu.be/4JsxbEFT87U

Din blev med grym men var ju tvungen att lägga upp denna. Speciellt när man varit med vid uppstarten :) Låter GRYYYMT lovar

Last edited:

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Halloj!! Lite update!! Varit hos Speeden för att mappa, gick så där bra. Fick byta insugs sensorn för den var kass. När dagen var slut, fick jag hemläxa:Bugar. Tajma kammarna och vips hittade jag 2,5 kilo i komp. Efter att monterat en ljuddämpare, då den andra inte kommer att klara en bes. och lödit motstånd mellan kablarna till CAS så var det dags för ett nytt försök. Gick mycket bättre, men fladdrar nu endast mellan 4,5-6 tusen varv :tummenupp. Körde i bänk i 130 km så det går att SFRO:a. Det är nu klart och godkänt. Jag har fått mitt ramnummer och alla papper är inskickade till Transportstyrelsen. Endast SBP kvar och en vända till moto Speed igen. Så sommaren 2015 ser okej ut.
IMG_1170.JPG

Peter

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fan vad gött att den gick igenom SFRO, grattis!!! :tummenupp

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...