CBX 1000 "Bygget"

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Har inte hänt så mycket mer än att jag fått hem emblemen, och lite annat från Ebay. Blir nog bra med Orginal emblem. Blir ett litet avbrott på byggandet, för jag ska byta kedja, drev, och lager i motorn, på den röda. Måste göra klart den så det blir lite utrymme. 8 kvadrat och tre hojjar känns lite trångt, när 2 är i delar.

View attachment 353948

// Peter

Mmmmmm:tummenupp Snygg färg:tuttar
 

cbxforever

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
1980 Honda CBX 1000
Tjena Petta,

följer utvecklingen av ditt bygge med intresse, ska bli spännande att se hur du får ihop insprutet och med vilken elektronik. Själv tiitar jag på ett MS men kanske blir det ett autronic.

Var kommer bakramen ifrån?

Ser fram emot fortsättningen, så jädra läckert bygge!

Stickan
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Tjena Petta,

följer utvecklingen av ditt bygge med intresse, ska bli spännande att se hur du får ihop insprutet och med vilken elektronik. Själv tiitar jag på ett MS men kanske blir det ett autronic.

Var kommer bakramen ifrån?

Ser fram emot fortsättningen, så jädra läckert bygge!

Stickan

Den kommer från Ebay Tyskland.:)Det är en CBR 600rr 03-04

// Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Det går väl så där! Håller på med spridarhusen eller vad det heter. Måste göra bryggan smalare, från att ha 6-7 mm mellan axlarna och minska 16 mm c/c mått på husen. Gör att jag måste korta axlarna och ha dem ligga emot varandra, det suger. Är roligare att sitta här och hänga och se vad andra gör. Snart semester....

// Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Tog med ett trottel hus till jobbet i dag och svetsade axeln i stället för att använda mutter. Tror det får bli så. Som ni ser av bilden så blir det tajt. Så det finns hopp!!

IMG_0888.JPG

// Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
det här med insprutningen går det sakta med. Har fått tillbaks axeln till svingen efter svarvning, så nu sitter svingen på plats för gott. Får ventilkåpan till den andra hojen från kromfirman nästa vecka. Då blir det lite alu svetsning igen:). I dag har jag hämta CBR och satt på orginalsystem. Bes på onsdag. är det någon som bes. med acra system och den gått igenom bes? Jag vågar inte chansa.

// Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Här går det långsamt framåt. Förra helgen skar jag till ränderna till tanken, blev några stycken innan det blev klart. Blir nog klarlack på tanken i veckan som kommer. Har monterat på ventilkåpan som är nykromad. Det blir ingen sevicevänlig hoj det här. Är väl 5 mm mellan ram och ventilkåpan.:tummenupp. Trodde ett tag att jag skulle behöva modifiera kåpan så den fick plats.
IMG_0999.JPG

// Peter
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det där är vad man kallar "snug fit" på engelska. Ser riktigt bra ut tycker jag! :tummenupp
 

cbkryss

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2011
Ort
umeå
Hoj
honda
Ser riktigt läcker ut. Vet du nån som säljer 6-1 system till dess maskiner?
Peter.
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Sjukt häftigt, hoppas jag får se och höra den lajv nångång
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
6-1 vet jag ingen i Sverige som säljer, men däremot brukar det finnas på Ebay då och då..
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Var iväg till Lelles igår (lördag) för att köpa tanklock för Honda nyckel, blev tji det. Passade på att tjöpa packboxar till gsx k6 gaffeln istället. Blir oljefilm på den, så det är lika bra att byta, när den ändå står. Hittat en fantastik sida på nätet, med rep. manual mm. Steve´s GSXR pages. Letade reda på framgaffeln. Måste man skruva isär så mycket för att byta ett par ynka packboxar? Räcker det inte att lossa skruven i botten och dra ur rör och fjäder? För nåt special verktyg har jag inte. Någon som kan/vet hur det funkar?

// Peter
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Var iväg till Lelles igår (lördag) för att köpa tanklock för Honda nyckel, blev tji det. Passade på att tjöpa packboxar till gsx k6 gaffeln istället. Blir oljefilm på den, så det är lika bra att byta, när den ändå står. Hittat en fantastik sida på nätet, med rep. manual mm. Steve´s GSXR pages. Letade reda på framgaffeln. Måste man skruva isär så mycket för att byta ett par ynka packboxar? Räcker det inte att lossa skruven i botten och dra ur rör och fjäder? För nåt special verktyg har jag inte. Någon som kan/vet hur det funkar?

// Peter


Ja, det måste isär mer !

på polarens TL måste man tillverka en liten grunka som man komprimerar fjädern med när man lossat top-justeringen.
var likadant på USD gaffel på min gamla FZR med !

Resten klarar man med dorn om man är försiktig (montering av nya packboxar) men det är underbart mkt lättare med monteringsverktyg för packboxarna !!

köp eller ladda ner en haynesmanual för den biten om ingen polare har till matchande hoj !!
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Ja, det måste isär mer !

på polarens TL måste man tillverka en liten grunka som man komprimerar fjädern med när man lossat top-justeringen.
var likadant på USD gaffel på min gamla FZR med !

Resten klarar man med dorn om man är försiktig (montering av nya packboxar) men det är underbart mkt lättare med monteringsverktyg för packboxarna !!

köp eller ladda ner en haynesmanual för den biten om ingen polare har till matchande hoj !!

Okej! Tack för hjälpen.Då vet jag vad jag ska syssla med i helgen.

// Peter
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top