CDI box honda nsr

korken

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
kawasaki
tjena! e det nån som vet om det går att göra om cdi boxen så den inte stryper? MVH/korken

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
förslagsvis köp en från en skrot utomlands där de inte finns dessa miljökrav.

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
philsson skrev:
förslagsvis köp en från en skrot utomlands där de inte finns dessa miljökrav.
E de miljökraven som bestämmer antalet hk på tolvochhalver i Svedala:va

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Peder Rosberg skrev:
E de miljökraven som bestämmer antalet hk på tolvochhalver i Svedala:va
vad jag vet är inte NSR strypta i CDIn.. antog då att han menade svackan vid 4k som alla hojar i af 2t har mer eller mindre.. dom lite nyare då.. men om den är strypt i CDIn till ett visst antal hk kan du ju köpa en CDI utomlands i af där de inte finns regler för effektbegrängsning ;) frågan är bara vart.. :va

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
philsson skrev:
vad jag vet är inte NSR strypta i CDIn.. antog då att han menade svackan vid 4k som alla hojar i af 2t har mer eller mindre.. dom lite nyare då.. men om den är strypt i CDIn till ett visst antal hk kan du ju köpa en CDI utomlands i af där de inte finns regler för effektbegrängsning ;) frågan är bara vart.. :va
Själv har jag ingen aning om strypningar på 2takt men det är väl en försäkringsfråga i Sverige? och i så fall borde det ju finnas andra trollerilådor att köpa?? men som sagt var :va

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
föresten när jag tänker efter så är nya NSR strypt i CDIn.. men de ska sitta 2 CDI boxar.. bara att koppla över till den andra.. att göra egna ingrepp är nog lite svårt..

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
philsson skrev:
föresten när jag tänker efter så är nya NSR strypt i CDIn.. men de ska sitta 2 CDI boxar.. bara att koppla över till den andra.. att göra egna ingrepp är nog lite svårt..

Några nya är strypta i CDI, Några inte. Tex. Min är inte.

Till dom modellerna som är det kommer ni som ska avstrypa få punga upp runt 3000-4000;- för 2 nya ostrypta. Dock vad jag har hört ska det vara så lite man märker så det är inte värt det.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:
Några nya är strypta i CDI, Några inte. Tex. Min är inte.

Till dom modellerna som är det kommer ni som ska avstrypa få punga upp runt 3000-4000;- för 2 nya ostrypta. Dock vad jag har hört ska det vara så lite man märker så det är inte värt det.
Vad toppar din hoj orginal? Utan figarolit mao... Min hasar sig inte upp i mer än 140...

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Vad toppar din hoj orginal? Utan figarolit mao... Min hasar sig inte upp i mer än 140...

Nja, Nån gånger 145 km/h, Det är helt normalt. Dock kommer du märka het skillnad upp till dina 150-155 sen när du får på Jollyt, Sen börjar det avta upp mot 165, Men upp där (150-155) går det helt ok.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...