CDI Strypning Borta!

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Var ute i garaget precis.. Håller på Plockar ner CRMen för Lackeringen samt byte av framskärm och lyse.. Då tänkte jag varför inte börja rota i CDI boxen nu när jag väl är i gång. så jag tog loss den tog in den i köket. Fram med en kniv och började rota.. får se en 4kants tråd. så jag tar en avbitare håller andan och klipper av skrället. Efter det tog jag 2 tejp bitar och tejpade över hålet. sen ett lager superlim över det.. ser ganska hyfsat ut. sen ut i garaget och satte i den igen. provade starta och wow det märktes skillnad direkt. innan låg den på 3000RPM på Tomgång med Choke. nu låg den på 5000RPM med Choke! Får skruva på blanda skruven sen och justera.. längtar tills man kan prov köra den.. men vem vet den kanske går skit..... här är 2 bilder

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=25475

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=25469

Vill tacka snubben som la upp ritningen.

Last edited:

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Kronen skrev:
Var ut i garaget precis.. Håller på Plockar ner CRMen för Lackeringen samt byta av framskärm och lyse.. Då tänkte jag varför inte börja rota i CDI boxen nu när jag väl är i gång. så jag tog loss den tog in den i köket. Fram med en kniv och började rota.. får se en 4kants tråd. så jag tar en avbitare håller andan och klipper av skrället. Efter det tog jag 2 tejp bitar och tejpade över hålet. sen ett lager superlim över det.. ser ganska hyfsat ut. sen ut i garaget och satte i den igen. provade starta och wow det märktes skillnad direkt. innan låg den på 3000RPM på Tomgång med Choke nu låg den på 5000RPM. Får skruva på blanda skruven sen och justera.. längtar tills man kan prov köra den.. men vem vet den kanske går skit..... här är en bild:

http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=25469

Vill tacka snubben som la upp ritningen.

Om jag endå hade någon sån tråd i min cdi :3freak

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Kronen skrev:
kanske du har, vem vet kolla om det är samma CDI box vett jag.. om du inte redan har gjort det.

Får väl kolla imorgon då när jag endå har hojjen i 3 miljoner bitar :)

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
nej den är för till fället nerplockad.. men den funkar iaf. en dum sak va att jag bytte drevpaket för typ 4 dagar sedan.. då jag tog bort drev storlek: 13/40 vilket är trimdrevningen. sen gick jag o köpte 14/38 vilket är Orginal utan att tänka mig för palla de.. undra om det gör mkt skillnad. :va

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Kronen skrev:
nej den är för till fället nerplockad.. men den funkar iaf. en dum sak va att jag bytte drevpaket för typ 4 dagar sedan.. då jag tog bort drev storlek: 13/40 vilket är trimdrevningen. sen gick jag o köpte 14/38 vilket är Orginal utan att tänka mig för palla de.. undra om det gör mkt skillnad. :va
1 kugg större fram motsvarar ca 3 kugg mindre bak. Alltså har du ingen större skillnad nu mot innan. Ej märkbart skulle jag vilja påstå.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
men blir den inte starkare med 13/40 drevning.. för att den enkel att dra upp på bakan innan med 13/40 men nu med 14/38 går det knappt.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ska testa cdi box tramset nu, hoppas den går bättre .

May the force be with me :tungan

Förresten, var är den ritningen du gick efter Kronen ?

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Nu blir jag besviken. Jag hade ingen fyrkantig koppartråd där du har din.

Borde det inte vara en likadan CDI box :va

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Den varvar ut 6:an och då går det i 140 ungefär.

Där stog KAK och allt på cdi:n men jag hittar fan inte koppartråden.

Satt din tråd djupt ?

Vad har din cdi bos för nummer på ena sidan ? Om inte det är samma är nog inte boxarna heller likadana.

Min har : CI585A 0.2 231

Bifogat

• Bild 28.jpg
    Bild 28.jpg
    72.5 KB · Visningar: 86
Last edited:

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
alltså om det är din CDI box på bilden så ser jag tråden.. LOL i såfall. det är den silvriga inte precis koppar röd som man tror först. men om du ser en silvrig tråd klipp av fanskapet. men du säger att din går i 140. så jag tror din är ostrypt i CDI. :tummenupp

min satt inte så värst djupt. men jag grävde tills den var helt fri. med ca 4 - 5 mm fritt åt alla håll. sen klippte jag av den och drog den ena halvan åt sidan 5 mm +

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Hahahaha, jag trodde det var den som är lite nere till göger på dina bilder.

Jo den silvriga är definitivt av :D Men det är ändå konstigt att jag saknar den andra :va

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Den andra? menar du den andra biten? isåfall tror jag att förra ägaren köpt en Ostrypt CDI box. i med att du fick öppna den. och att det visade sig att den redan va o strypt

har du dratt alla andra strypningar också da?

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Då har han nog köpt en ny.
Jag vet inte om den är helt ostrypt eller inte. Förra ägaren sa att han hade haft av kröken å där var inget. Sen luftburken har jag fixat själv.Tog bort krimskramset innuti och gjorde hål i kåpen där det svarta klistermärket sitter. Fast hålen är små blir ljudet möe skönare.

Vet du om den är strypt på fler ställe ?

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
NU blev jag Nyfiken har länge undrat hur strypningen i Luftburken ser ut? då vet du de ju! hur ser det Ut?

jag vet en strypning till. i insuget till motorn från förgasaren. en metall platta..

skulle uppskattat om du tog en bild på nära håll in i din luftnurk.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det är som en platta som täcker halva hålet innuti själva burken innan det "röret" går vidare mot förgasaren.

När jag tog bort den blev det kanske lite skönare ljud men ingen jättestor skillnad i draget.

Sen är där två små svarta område på kåpan på den sidan där luftburken är. Jag gjorde hål där och hål genom det svarta gummit som sitter innanför. Då blev det gött öjud när man drar på gämfört med innan :D

Kan försöka fixa lite bilder, har ingen digitalkamera så jag måste låna :död

Last edited:

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
okioki då är min platta borta då.. men skulle vatt kul o se de där hålen du gort :D eller jaha nu vet jag vad du menar.. de där 2 hålen lite avlånga va.. hur stort borr hade du då? eller du borrade bara små hål eller?

Last edited:
Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...