cdi strypning nsr

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
tja
har en nsr 98 som har dubbla cdi boxar.
brickan i insuget har jag tagit bort och det finns ingen strypning i avgasröret och nu ligger den väll på runt 11 kw skulle jag tippa. jag vill ha ut full effekt är inte så sugen att skicka efter nya cdi boxar blir förmodligen rätt dyrt:gnissla

är det nån som vet om det går att klippa av nån sladd på dem eller om man kan öppna dem och pilla och isolera nån kontakt för att få ut fulla effekten ? det kan väll inte vara omöjligt :va

tacksam för svar.
mvh Markus

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Dubbla cdi? nu hänger jag inte med? :p menar du 1 cdi box OCH 1 Styrning till avgasportarna? för jag förstår inte meningen med 2 cdi om man ändå bara har 1 tändningsystem.

Aja tillbaka till topic. Även om du tar bort denna strypningen så är den knappt markant. Om det är samma som crm så stryper den inte effekt utan hindrar dig från att få ut allt på en gång så det blir en fördröjning.

Andvänd sökfunktionen för jag kan nästan slå vad om att det redan ligger någonstans på forumet hur man ska gå till väga att klippa "blind-tråden" :)

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
jo men jag tror att en av boxarna stryper effekten till 70 % den andra är jag mer osäker på så nog lär det bli skillnad :)
jag kan inte hitta nån starns där det står om eller hur man ska bära sig åt om det nu går. har du strypt av din cdi på crmn ? för det lär ju vara ungefär samma stuk på dem.

mvh

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
jo men jag tror att en av boxarna stryper effekten till 70 % den andra är jag mer osäker på så nog lär det bli skillnad :)
jag kan inte hitta nån starns där det står om eller hur man ska bära sig åt om det nu går. har du strypt av din cdi på crmn ? för det lär ju vara ungefär samma stuk på dem.

mvh

Är näst intill samma motor så... Nej, det är 1 cdi box! one and only! den "andra" styr avgasportarna. går den segt så har antagligen en vajer gått av till avgasportarna för cdi strypningen gör nästintill inget.

Jag klippte en tråd som ligger under texten "kak" men kolla efter det så du inte klipper fel.

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
okej satt den tråden på cdi boxen eller den andra boxen ? på min nsr så borde ju boxarna hålla tillbaka rätt mycket effekt eftersom den ligger på runt 15 hästar och ska kunna komma upp i runt 30 och det finns inga andra strypningar.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
okej satt den tråden på cdi boxen eller den andra boxen ? på min nsr så borde ju boxarna hålla tillbaka rätt mycket effekt eftersom den ligger på runt 15 hästar och ska kunna komma upp i runt 30 och det finns inga andra strypningar.

Det är 1 i insuget, i luftburken har jag för mig? en i röret och även om den inte sitter kvar så är hela röret en strypning för det är så värdelöst. Cdi strypningen håller inte inne 15 hästar, kanske 2 ponnys på sin höjd

Edit: cdi boxen sitter strypningen i.

mackmeister

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2008
Hoj
zx6r -05
men jag vet redan att det är bara cdi boxen som är strypt men vilken sladd var det du klippte vilken färg?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!