CDI till Yamaha DT 125

Bosshoss

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2012
Hoj
Yamaha Dt
Hej,
Har kommit över en nästan ny 82 Yamaha DT. Eller den har stått i lada sedan det året iallafall. Kort sagt, hojen ser och känns nästan sprillans. Kul så långt. Allt ser nytt och fräscht ut men ingen.... just det gnista.

Provat att gå igenom alla kablar etc. All el verkar funka efter att ha monterat ett nytt batteri. Nytt sitft såklart, sedan provade jag med en annan spole jag vet funkar. No love...

Allt verkar som sagt normalt och schysst men mottar gärna stalltips. Är en färsking på MC.

Min idé just nu är att CDI-boxen tuppat av under årens lopp. Så är därför intresserad att köpa en som är fungerande och prova med.

Vare sig du har grejer eller heta tips så mottages det iaf tacksamt

zzoolie

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2012
Hoj
Yamaha YZ 450 F 2005
ska du ha hojen som cross? isåfall kolla så "YPVS:en" fungerar som den ska (finns filmer på't på youtube så ser du vad jag menar). Sen tror jag att versionerna från år 1998 och neråt är strypta i kröken. Aja bara lite tips från en tidigare ägare av dt 125 r

Bosshoss

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2012
Hoj
Yamaha Dt
Ok det tackar vi för! o visst ska de va cross. Men den här DT:n är från 1982 så har väl ingen yvps

Bosshoss

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2012
Hoj
Yamaha Dt
Kanonbra jag har kollat med honom och den kan passa. Tack!

Någon som vet om det kan vara något annat än Cdi, spole och stift som kan bråka när det gäller gnista på dessa hojar? Tycker det är skumt att det bara pajat när grejerna på bara stått. Visuellt ser allt sprillans nytt ut

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Nu är jag inte helt 100% säker så ta inte detta som:fakta.
Men går det inte ut 3-4 sladdar från generatorn varpå 1 är direktmatad till cdi´n, därefter spole o stift. Om så är fallet är det inget annat.
Eller jo dödarknappen o tändningslåset oxå, så värt o koppla ur om du inte redan gjort det. Inte allt för otroligt att det ärgat ihop lite.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...