Ch Racing 125

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jag håller med, men jag mins ju själv hur jag tänte på den tiden, men jag hade ingen som gav mig några stålar så det blev automatiskt en naturlig uppgång i byten, men självklart hade man velat ha det värsta.

Men alltså som äldre tänker man, äh jag kommer väl inte dö i morrn heller så jag kan arbeta mig upp, det är inte min sista hoj.

Idag skule jag var ointresserad av en sån här KTM oavsett, det är för mycket skruva för mig och det är jag färdig med helt enkelt.
Jag förstår dock folk som tävlar eller tränar och gillar att den ändå går att registrera osv, en i övrigt ser jag ingenting i en sån här hoj på gatan.

DEt är ingen jävla originalmoppe man kör hela kvällen och sen fortsätter vecka efter vecka och den har inget med halvsega 4taktshojar som räknades upp bland släktingar heller att göra, de håller ihop 100ggr minst så länge som den där hojen(och jag är högst tveksam att nån vuxen klånar ut dessa til en underårig utan körkort för at köra nån slags joyride med).

Men åter igen fins pengar och folk som kan nåt så kör för fan.

Last edited:

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Hoj
Busqvarna sm 125 02
Att det är en 05 säger inte så mycket. Den kan ha gått 1h fisenduro eller en jävla massa timmar varvstopp.

Ungefär som att svara på "hur långt är ett snöre?"

Ja du kan ha tur och få en som håller ihop med lite skötsel, men du kan även ha otur och få renovera hojen för en jävla massa pengar.

Behöver du verkligen ha det värsta egentligen?

Inget illa menat men du verkar inte så jätteinsatt på allt och då kanske inte en värsting är det bästa att börja med. Det är min åsikt.

Vad menar du med inte så jätteinsatt? inget illa menat:)

jag tackar för det jätta bra svaret på 05:an :banana

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jo, nu menar vi nog att du här verar ganska korkad och troligen är mytoman mer eller mindre.

Köp den där 05an i stället och sluta bråka, kom sen igen och fråga i stället, folk börjar undra om du vet nåt om hojar överhuvudtaget eller hur de fungerar.

Eller ut o åk på farsan KTM 950, det uppskattar han nog.

Så käft tills du skaffat hojen, enkelt.

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Hoj
Busqvarna sm 125 02
Jo, nu menar vi nog att du här verar ganska korkad och troligen är mytoman mer eller mindre.

Köp den där 05an i stället och sluta bråka, kom sen igen och fråga i stället, folk börjar undra om du vet nåt om hojar överhuvudtaget eller hur de fungerar.

Eller ut o åk på farsan KTM 950, det uppskattar han nog.

Så käft tills du skaffat hojen, enkelt.

Vad menar du med bråkar? och jaa men kanske är korkad och inte kan så mycket det är darför man frågar ju...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Lite för mycket utan att ta till dig ett skit, folk har försökt hjälpt dig i alla trådar på lala vis, men du bverakr helt sluten.

Köp hojen och kom tillbaka och fråga, vad är problemet, du et vad du vill ha eller hur?

Köp den medans den är kvar och sen så kör vi tycker jag, åk och provkör, går den bra och är som du tycker, köp och sen kan man snacka om diverse fälgar och annat som finns men som är menlöst tat diskutera när du inet ens har en jävla moped.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tja, du låter som en enorm korkskalle bara, snack snack snack, men när fan ska det handlas gentligen?

Gör de först och dyk sen upp är du snäll, du pratar vitt och brett om motarder osv men vet inte ens vad det är för nåt fast folk hela tiden upprepar fakta för dig på alla vis.

Du är tröttande och du behöver inte var rädd, jag är less på dig som du är nu, ett moppefucko som snackar mer än han har belägg för.

Skvallra för farsan nu, han vet nog hur du drog ur hans KTM 950 utan problem så han laxar väl fan en ny hojjväel åt dig.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Vad menar du med inte så jätteinsatt? inget illa menat:)

jag tackar för det jätta bra svaret på 05:an :banana
Ett exempel är att du inte ser att en CH-racing är 4-takt.
Dessutom beter du dig väldigt nära exakt som många andra...

Dom är nya, vill ha det värsta (typ EXC), ställer massa frågor men skiter väldigt ofta i svaren, speciellt då dessa svar kan säga att en EXC är ett olämpligt val för gathoj då dom kostar mycket att hålla igång.
Dessa kommer även med en väldig massa dumma frågor (jag orkar inte söka rätt och kolla om du specifikt ställt massa dumma frågor)

Sedan är jag väldigt "antiendurohojsomgathoj" både pga min dåliga erfarenhet men också för att jag gillar motorcykelåka när det handlar om att åka, inte meka.
Även om effektöverskott är kul (rent av skitkul) så är det bara en liten del av det som utgör det som är så speciellt med motorcykelåka.

Satsa på en lite mer lagom hoj som passar din plånbok, våga använd den och se till att ha kul!

Det tycker jag

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Hoj
Busqvarna sm 125 02
Ett exempel är att du inte ser att en CH-racing är 4-takt.
Dessutom beter du dig väldigt nära exakt som många andra...

Dom är nya, vill ha det värsta (typ EXC), ställer massa frågor men skiter väldigt ofta i svaren, speciellt då dessa svar kan säga att en EXC är ett olämpligt val för gathoj då dom kostar mycket att hålla igång.
Dessa kommer även med en väldig massa dumma frågor (jag orkar inte söka rätt och kolla om du specifikt ställt massa dumma frågor)

Sedan är jag väldigt "antiendurohojsomgathoj" både pga min dåliga erfarenhet men också för att jag gillar motorcykelåka när det handlar om att åka, inte meka.
Även om effektöverskott är kul (rent av skitkul) så är det bara en liten del av det som utgör det som är så speciellt med motorcykelåka.

Satsa på en lite mer lagom hoj som passar din plånbok, våga använd den och se till att ha kul!

Det tycker jag

Okej .tackar för svaret och tar åt mig , men tackar också att du inte lackar ur som vissa andra...
men har tagit åt mig svaren och förstår mycket mer nu.:tummenupp

Tja, du låter som en enorm korkskalle bara, snack snack snack, men när fan ska det handlas gentligen?

Gör de först och dyk sen upp är du snäll, du pratar vitt och brett om motarder osv men vet inte ens vad det är för nåt fast folk hela tiden upprepar fakta för dig på alla vis.

Du är tröttande och du behöver inte var rädd, jag är less på dig som du är nu, ett moppefucko som snackar mer än han har belägg för.

Skvallra för farsan nu, han vet nog hur du drog ur hans KTM 950 utan problem så han laxar väl fan en ny hojjväel åt dig.

Ett tips, SÖK HJÄLP! och föresten jag gör som andra säger, att titta runt på andra hojar först innan man köper nått. kan du så mycket då? värkar inte som det. värkar som du bara hackar på folk hela tiden.

Last edited:

Snowster

Guest
@Kottsson titta på en Honda Varadero 125 om du vill ha en touring/offroad hoj.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Värkar appropå stavning hoppas jag vi slipper.

Kolla runt är inte det samma som att droppa en ny tråd varenda jävla dag utan att ha läst vad folk skrivit tidigare.
Jag hoppas folk fattar att du helt skiter i vad de skriver vad än du skriver egentligen.

Ok, du är en barnunge och ska ju inte begripa bättre kanske och jag ska föreställa vuxen, så jag ska inte hoppa på dig mer.

Kör ditt race ellan EU moppar och de värsta 125or som finns för vägbruk om du kan roa någon.

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada
Snälla, du vet inte ens hur en motor fungerar och bör därför verkligen inte köpa en KTM 125. För det första är det en hoj som inte är byggd för gatkörning, den varvar jävligt mycket, det vibrerar, den slukar bränsle som inåt helvete, liten tank, obekväm sadel, jobbig sittställning för gata. Dessutom kräver den mängder med service samt en speciell körstil för att inte klappa ihop direkt. Det är inte precis så att du kan ligga med jämngas längs landsväg och tro att den håller.

Lyssna på vad de andra säger, du har verkligen inte kunskapen och satsa på något mer nybörjarvänligt. En Ch-Racing som är 4t är kanske inte det värsta, men det duger och kräver minimalt med underhåll.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Igge: Snöret är två meter långt, varken mer eller mindre.

Pungt!

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Håller med de andra. Köp inte en EXC för ditt eget bästa. Vet du hur man byter kolv på en 2t? Det är det enkla, sen när det är dags för helrenovering ska du klyva motorn, byta ramlager och div andra grejer. Klarar du det? En helrenovering kostar nog minst 3-4k (inte helt säker på vad det kostar) på 2t. På 4t kostar det ca 10k i bara material, men fyrtakts-125orna som finns på marknaden behöver i princip aldrig renoveras.

Igge: Snöret är två meter långt, varken mer eller mindre.

Pungt!

MINST!!!

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
popcorn.gif

TomteDrift, lyssna på vad de andra säger. En racehoj är inte rätta förstahojen, en racehoj är inte rimlig nånstans att ha på gatan. Speciellt inte om man är 16 år gammal - fast du är väll bara 15.

Bry dig inte om prestandan på hojarna, det är inte det som hojåka handlar om! Dessutom tror jag inte det är glädje du känner ifall du drar full gas 10 sekunder med din fars KTM... Hoj väljer man efter vad man tycker är snyggt, trivs med att köra och har råd med. En hoj är en kamrat man ska ha roligt med, inte skryta med vid korvkiosken och varannan vecka behöva tigga om mer pengar av föräldrarna.

Visst finns det undantag, riktigt häftiga sådana som man kan se upp till. Många, även jag, har spenderat mååånga timmar på youtube. Kollat på übergrymma klipp där folk (från sh...) stegrar runt hit och dit, hoppar på parkeringar :)D) eller stegrar mellan bilar i 250. (iofs så ser jag inte upp till sådan idioti)

Men skillnaden är att de människorna är 10-20-30-40 år äldre än mig. De kör för att det är skoj, och de har förmodligen råd. De började förmodligen inte där, de har förmodligen utvecklat sitt åkande från något enklare. De har filmen för att visa sin glädje när de kör hoj (men visst, stor del skryta)

Om man, som du, inte ens provkört en 125:a och ändå vill ha en racehoj så handlar det mest bara om att vilja köpa sig en status, bli den häftiga killen på youtube.

Det viktiga när man kör hoj är upplevelsen. Och genom att ha en hoj man har råd med, och inte behöver meka hela tiden med*, maximerar man sin tid att få den fina upplevelsen ute på vägarna. Att kunna köra utan att oroa sig över hur man ska kunna betala hela kalaset, det är glädje.

*Fast visst är det kul att meka, för vissa är det den roligaste delen med motorcykel.
Oops, sicket fånigt inlägg :huvet Men jag försökte iaf få fram något viktigt, hoppas någon förstod mitt babbel :gnissla

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Hoj
Busqvarna sm 125 02
popcorn.gif

TomteDrift, lyssna på vad de andra säger. En racehoj är inte rätta förstahojen, en racehoj är inte rimlig nånstans att ha på gatan. Speciellt inte om man är 16 år gammal - fast du är väll bara 15.

Bry dig inte om prestandan på hojarna, det är inte det som hojåka handlar om! Dessutom tror jag inte det är glädje du känner ifall du drar full gas 10 sekunder med din fars KTM... Hoj väljer man efter vad man tycker är snyggt, trivs med att köra och har råd med. En hoj är en kamrat man ska ha roligt med, inte skryta med vid korvkiosken och varannan vecka behöva tigga om mer pengar av föräldrarna.

Visst finns det undantag, riktigt häftiga sådana som man kan se upp till. Många, även jag, har spenderat mååånga timmar på youtube. Kollat på übergrymma klipp där folk (från sh...) stegrar runt hit och dit, hoppar på parkeringar :)D) eller stegrar mellan bilar i 250. (iofs så ser jag inte upp till sådan idioti)

Men skillnaden är att de människorna är 10-20-30-40 år äldre än mig. De kör för att det är skoj, och de har förmodligen råd. De började förmodligen inte där, de har förmodligen utvecklat sitt åkande från något enklare. De har filmen för att visa sin glädje när de kör hoj (men visst, stor del skryta)

Om man, som du, inte ens provkört en 125:a och ändå vill ha en racehoj så handlar det mest bara om att vilja köpa sig en status, bli den häftiga killen på youtube.

Det viktiga när man kör hoj är upplevelsen. Och genom att ha en hoj man har råd med, och inte behöver meka hela tiden med*, maximerar man sin tid att få den fina upplevelsen ute på vägarna. Att kunna köra utan att oroa sig över hur man ska kunna betala hela kalaset, det är glädje.

*Fast visst är det kul att meka, för vissa är det den roligaste delen med motorcykel.
Oops, sicket fånigt inlägg :huvet Men jag försökte iaf få fram något viktigt, hoppas någon förstod mitt babbel :gnissla

Fattar vad du menar, men jag kan inte så mycket om motorer men min pappa kan (som jag sa innan) så han kan lära mig en hel del.
och jag vet att en ktm 125 inte är en gathoj och att den slits, så jag ska fundera på det.

Värkar appropå stavning hoppas jag vi slipper.

Kolla runt är inte det samma som att droppa en ny tråd varenda jävla dag utan att ha läst vad folk skrivit tidigare.
Jag hoppas folk fattar att du helt skiter i vad de skriver vad än du skriver egentligen.

Ok, du är en barnunge och ska ju inte begripa bättre kanske och jag ska föreställa vuxen, så jag ska inte hoppa på dig mer.

Kör ditt race ellan EU moppar och de värsta 125or som finns för vägbruk om du kan roa någon.

Jag fattar inte vad du skriver. JAG SKITER inte i vad folk skrivet. och när du menar när jag gör en ny tråd så är det ju för att fråga en annan fråga ju.

Last edited:

stenis94

Ny medlem
Gick med
26 May 2010
Hoj
ktm 125 exc 2002.
Fattar vad du menar, men jag kan inte så mycket om motorer men min pappa kan (som jag sa innan) så han kan lära mig en hel del.
och jag vet att en ktm 125 inte är en gathoj och att den slits, så jag ska fundera på det.

Jag fattar inte vad du skriver. JAG SKITER inte i vad folk skrivet. och när du menar när jag gör en ny tråd så är det ju för att fråga en annan fråga ju.

Köp min hoj istället:) Bra pris o bra skick. Sen när du kört upp är det bara att sälja, och då kan du se hur mycket cash du har kvar efter körkortskostnader osv. Så ett tips, köp min(då blir jag glad):banana
Då slipper du tjatet om att den inte kommer hålla. för den dt håller nästan för allt;D

Captain Aweesome

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2010
Hoj
Busqvarna sm 125 02
Köp min hoj istället:) Bra pris o bra skick. Sen när du kört upp är det bara att sälja, och då kan du se hur mycket cash du har kvar efter körkortskostnader osv. Så ett tips, köp min(då blir jag glad):banana
Då slipper du tjatet om att den inte kommer hålla. för den dt håller nästan för allt;D

Du bor tyvärr för långt bort. du bodde väll i jönköping?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
@Kottsson titta på en Honda Varadero 125 om du vill ha en touring/offroad hoj.

Hörre du du!

Hihi... jag har faktiskt VÄLDIGT stort intresse för en sån. Men har 2 XLR som jag MÅSTE bli av med innan annat köp. Nu när priserna är ganska rätta... Annars är det inget att ha.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800

Här har vi något viktigt! Kan bara instämma :tummenupp

Hellre en lite tråkigare hoj man har råd att hålla igång än en hoj som är jättekul men som man inte vågar köra för att det kostar så.
Som jag sa så är värstingfaktorn på hojen bara en del av det hela.

Kan berätta att en polares farsa saknar sin gamla DR350 fastän han körde en KTM 690 enduro, jämför dom prestandamässigt så kan du förstå att prestanda är långt ifrån allt. Han tyckte DRen hade en härligare känsla att köra, även om KTMen hade mer effekt och bättre chassi.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...