Checklista inför avfärd till bana

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Såg ut som en ambitiös lista, men hårsnoddar?
Jag hade också sådana ambitiösa listor, men nu är det släp, hoj, bensin o minimalt med verktyg o sinnpaj o hjälm såklart.

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Haha, lustigt att se dig uppdatera den "live" när jag kikade :D

Vattenflaska, något att äta på under dagen.

Prylar som det behövdes till folks hojar sist på Kemora som var lite svårt att hitta var diverse bultar fingängade (motorfästen som gick av), borrar och grispittar för att få ur gamla bultar. Tillhör väl inte det normala antar jag, men vart använt av fler än mig :D Kanske inte prylar att ha på listan, men i "lådorna".

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha, lustigt att se dig uppdatera den "live" när jag kikade :D

Vattenflaska, något att äta på under dagen.

Prylar som det behövdes till folks hojar sist på Kemora som var lite svårt att hitta var diverse bultar fingängade (motorfästen som gick av), borrar och grispittar för att få ur gamla bultar. Tillhör väl inte det normala antar jag, men vart använt av fler än mig :D

Hehe, jaaa. Jag tänkte iofs lämna elverktygen hemma de närmaste resorna, men sånt få rnog komma med vad det lider (och kraschas).

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det vore ju jävla jobbigt att glömma släpet :hihi

Kanna att mäta upp/hälla soppa med, verktyg för att lossa ventilkäglorna när du byter däck, verktyg för att klämma loss däcket från fälgen, liggunderlag, öronproppar, säkringar till hojen, eltejp, multimeter, silvertejp, blandade småskruv och belysning till tältet, gärna en ficklampa också, var lite som spontant ploppade upp i huvudet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Såg ut som en ambitiös lista, men hårsnoddar?
Jag hade också sådana ambitiösa listor, men nu är det släp, hoj, bensin o minimalt med verktyg o sinnpaj o hjälm såklart.

Hårsnoddarna är på grund av att jag är långhårig och jävlig, och mitt hår är fruktansvärt bra på att bli tovigt, så sätter upp håret i en söt svans med ett par snoddar så det håller sig i skinnet.
Och jag är helt fantastiskt tankspridd, speciellt när jag är stressad. Sist glömde jag hälften av prylarna, så tänkte åtgärda det med en checklista, så jag bara glömmer 1/3 av prylarna. :hihi

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
I stort sett hela verktygslistan går ju att lösa med en ordentlig verktygslåda/sats. Sen lite offtopic, men vätskeersättning har jag aldrig riktigt förstått mig på...duger inte vatten?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
I stort sett hela verktygslistan går ju att lösa med en ordentlig verktygslåda/sats. Sen lite offtopic, men vätskeersättning har jag aldrig riktigt förstått mig på...duger inte vatten?

Det beror lite på, vatten är ju bra för att återställa vätskenivåerna, men mineralerna man pissar ut hjälper det inte med, och sånt brukar vätskeersättning fixa. Inte för att jag brukar få besvär av det, men man kan få koncentrationssvårigheter, sjuhelvetes huvudvärk och annat skoj om man lakar ur kroppen på mineraler.
Jag har ett verktygsskåp som ska få åka med, listan med verktyg är mest bara för att komma ihåg att kolla efter alla prylar i själva verktygsskåpet. :crash

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Du har glömt det viktigaste:
någon som kan köra hem när du har klotat och har ont överallt.
Nä, men man är jävligt trött i skallen efter en bandag, lätt att somna bakom ratten.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Du har glömt det viktigaste:
någon som kan köra hem när du har klotat och har ont överallt.
Nä, men man är jävligt trött i skallen efter en bandag, lätt att somna bakom ratten.

jag planerar att försöka lura med ett par fotointresserade polare så får man bra bilder dessutom. :hihi

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
extra broms- och kopplingsgrepp. och kemisk metall till motorkåpan.

Raderad medlem 61114

Guest
Vore ju förargligt om du skulle glömma startnyckeln till hojen utifall du lastar den dagen innan och inte vill låta nyckeln sitta i över natten :huvet ;) Förutsatt att du använder startnyckel på just din hoj :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Vore ju förargligt om du skulle glömma startnyckeln till hojen utifall du lastar den dagen innan och inte vill låta nyckeln sitta i över natten :huvet ;) Förutsatt att du använder startnyckel på just din hoj :va
Ingen nyckel på hojen. :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...