Checklista inför avfärd till bana

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
öronproppar, bra både när man ska sova och när man ska börna

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag brukar riva med mig allt jag hittar i garaget. När garagepolarens CRF450 står bak i skåpbilen brukar jag få lugna ner mig litegrann och tänka om, men då vet jag verkligen att det mesta är med! :näsblod

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Nu skummade jag så jag kan ha missat att det redan står, men du kanske har nån actionkamera som ska med? En campingstol i depån är väl nice också om du inte sitter i bilen eller nåt? En sopsäck kan vara vettigt?

Solkräm?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...vad krångligt det verkar bli med licensåkning...det där är verkligen inget jag skulle orka palta med. :crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
...vad krångligt det verkar bli med licensåkning...det där är verkligen inget jag skulle orka palta med. :crash

Äsch, förra vändan hade jag hojen och släpet med mig, i princip. Och fick springa runt och låna prylar hela tiden. Nu jefvlar ska här inte lånas något! :mad: :stoltsmålänning

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Äsch, förra vändan hade jag hojen och släpet med mig, i princip. Och fick springa runt och låna prylar hela tiden. Nu jefvlar ska här inte lånas något! :mad: :stoltsmålänning

Dvs. som stolt smålänning så ska ingen låna nåt av dig ? :D :hej

Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Har du inga ambitioner alls...? Dubbla kepsar ifall du hamnar på pallen, jättesolbrillor ifall det blir mulet och en hel trave med tear-off som du naturligtvis rycker redan i pitlane...

Det är alltid svårt (och kontroversiellt) att bedöma hur mycket kraschdelar du ska ta med dig, men bromshandtag, kopplingshandtag, växelpedal och fotpinnar kan rädda resten av dagen efter en liten marksyning. Jag hade inte heller lämnat min bromsluftare hemma och inte heller linjalen för korrekt hänginställning eller däcktrycksmätaren.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Kondomer och en pocketbok.

Kondomerna kan du...uhm...bära vatten i och använda som improviserade uppsamlingskärl.
Pocketboken kan du läsa om du...uhm...inte får användning av...ja... :rolleyes:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har du inga ambitioner alls...? Dubbla kepsar ifall du hamnar på pallen, jättesolbrillor ifall det blir mulet och en hel trave med tear-off som du naturligtvis rycker redan i pitlane...

Det är alltid svårt (och kontroversiellt) att bedöma hur mycket kraschdelar du ska ta med dig, men bromshandtag, kopplingshandtag, växelpedal och fotpinnar kan rädda resten av dagen efter en liten marksyning. Jag hade inte heller lämnat min bromsluftare hemma och inte heller linjalen för korrekt hänginställning eller däcktrycksmätaren.

allmänna reservdelar ligger i plastbackarna med random prylar till hojen. :)
Kepsar, där sa du nåt! :hihi Tre stycken, med 1st, 2nd och 3rd broderat stort i pannan, på skärmen och i nacken!
(Fast i mitt fall är det nog snarare "Yeayyy Jag kom i mål öht!" som borde broderas)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
När jag körde bandagar, träningar och race så hade jag en lista med två kolumner, framplockat och lastat, då kunde jag plocka fram och förbereda allt och kryssa för det som framplockat, och när det låg i bussen kryssade man för lastat. Då kunde man koppla av lite på torsdag kväll, när man såg att allt var förberett :tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy