Chimpansarsle

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
...efter en rad misslyckade eller halvdana garagevändningar och inga direkt imponerade tider i serpentinbanan i torsdags konstaterade min körskolelärare:
- Ska du ha en sportmössa på tisdag ska du fan köra hoj tills röven ser ut som ett Chimpansarsel i helgen...!

Sagt och gjort, 40 mil med grön skylt på ryggen på slingriga och krokiga landsvägar gjorde nog susen.

Tror nog att jag aldrig varit nervösare än när jag i morse skulle visa att jag behärskade garagevändningarnas ädla konst. Med igentorkad mun, händer som asplöv lyckades jag krångla mig igenom det momentet för att sedan visa mina talanger på bromsen.
En hel natts regn på asfalten gjorde mig inte direkt mer självsäker. Men inte ens efter det blev jag avplockad från banan. Och inte heller efter att ha gjort ett varv i serpentinen ansåg de att jag gjort bort mig. En ny chans och en ny, säkert ganska mycket bättre tid gav mig möjligheten att susa ut på landsvägen med Mr Judge bakom.
Efter en plågsam halvtimme med "kolla-döda-vinkel-välja-rätt-spår-inte-glömma-kika-påfarter-hålla-hastigheten-svettas-plågas-lida" så var det klart.

"-Det var ju inte bra men ändå godkänt" var utlåtandet.

Så ser ni någon som inte kör bra men ändå får köra kan det vara jag. :squid

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Grattulerar!

Alla sätt är ju bar utom dom dåliga, men ibland funkar tydligen dom dåliga oxå!? :tummenupp

jaha, blev du sugen på en lika snygg hoj som jag har du efter du kikat på den på helgon? (för jag antar att du är samma person med samma nick på helgon?) :rock

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tackar..

Jadu, en aning sugen blev jag.. har iofs redan hoj. (Honda 600 Hornet).. Inte den hoj jag planerat att köpa men priset var för bra för att ignoreras..
Är du klar eller nöter du som jag gjort fram till idag?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Re: Tackar..

korvgubbe skrev:
Jadu, en aning sugen blev jag.. har iofs redan hoj. (Honda 600 Hornet).. Inte den hoj jag planerat att köpa men priset var för bra för att ignoreras..
Är du klar eller nöter du som jag gjort fram till idag?

Jo jag såg efter jag skrivit att du redan hade hoj.

Det är helt sjukt lång vänte tid på uppkörning här nere, dessutom måste jag köra upp i Ängelholm för vägverket har ingen snubbe i Halmstad.
Så jag har ungefär en månad kvar att vänta :mad:
Har äntligen fått en polare godkänd som handledare nu iaf så nu ska det ut och åkas lite ändå. ja ja, så fort jag fått ordning på allt på hojen då :(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tydligen...

...så har uppkörnings-kön minskat här uppe nu under sommaren. Den lilla söta tjejen i luckan på körskolan sa att jag hade kunnat få en ny tid inom nån vecka från beställning om hon hade beställt idag.. men jag var ute i god tid och bokade för 5 veckor sedan.

En kompis som handledare är guld värt. Vill inte tänka på vad helgens 40 mil hade kostat på körskola..,

Och saker som garagevändningen är ju rätt sur att pröjsa 800 spänn för att nöta..

Kör mycket slingriga vägar, toknöt garagevändningar och en del inbromsningar så är det lungt. Synd att ha tusen mil i ryggsäcken och kuggas på provet för att man inte nött garagevändningarna.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
VA!? Fan jag skrev upp 29:e april!!! ...3 månader senare fick jag uppkörning! :skrämd

Det är ju inte direkt idealiskt för mig att övningsköra med min hoj efterson den skiljer sig ganska kraftigt från körskole hojen. Men det gör ju nytta att övningsköra ändå, det är ju mest garage vändingen och serpentinbanan och så som blir lite väl missvisande med min hoj.
Men det bara SKA gå bra ändå, nu när man köpt hoj och allt redan! :mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur...

...fan kunde det vara sådan sjuk väntetid?
Här fanns det iofs tre olika uppkörningsplatser.
- Tullinge, Södertälje och Barkaby.
Hon på VV kollade Södertälje först och där var de första tiderna i mitten av Juli medan Tullinge hade tidigare(idag hehe)...

Kanske är lättare här där det finns felar platser att välja på och många tider.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Har ingen aning om vad det beror på, men sååå jävla tråkigt är det att vänta! ...men men, det är inte mkt att göra. Bara jag klarar det så är jag nöjd, annars vete fan om man får det i år.

I så fall ska jag och min kompis "molgan" ut och övningsköra, och vem som kan blinka bäst fan dom vill med sinna ljusen för jag kommer inte stanna!!! :notme

Nä, fast så kommer det ju ändå inte behöva bli eftersom jag klarar uppkörningen, eller hur!? :D :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Du har mitt full stöd! Ska hålla tummarna för dig iaf.. Du kommer klara provet galant så kommer iaf få nån månads go åkning innan det är dags att ställa av den för vintern.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
korvgubbe skrev:
Du har mitt full stöd! Ska hålla tummarna för dig iaf.. Du kommer klara provet galant så kommer iaf få nån månads go åkning innan det är dags att ställa av den för vintern.

Bara en månad? Nä nä, jag tänker åka så länge detär + grader och snön håller sig borta!!! :rock

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
McFille -> Klart det stavas schimpans, men efter att ha varit nervrak hela morgonen hoppas jag på att folk har lite överseende..

Chris->...Tänkte ju inte på att du bodde så långt söderut! =o) Lär nog låta min säsong bli lång jag med. Vill ju inte klara appen för att ställa av hojen direkt sedan.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...