chokevajer R1-98!

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
halååå :) ni som byggt fighter av R1-98 hur har ni gjort med choken? går det att få vajern att räcka genom omdragning eller måste man byta? å vilken vajer passar isf?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
superbeast skrev:
halååå :) ni som byggt fighter av R1-98 hur har ni gjort med choken? går det att få vajern att räcka genom omdragning eller måste man byta? å vilken vajer passar isf?
Kan du inte bara omplacera choken. Typ sätta den längre ned.
Man använder den ju bara när man startar.

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Wiseguy skrev:
Kan du inte bara omplacera choken. Typ sätta den längre ned.
Man använder den ju bara när man startar.
nja, chokespaken sitter fast på samma grej som blinkers å hel/halvljusomkopplaren,så det går inte:(

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Jag köpte en honda-vajer (vet inte modell) men som har lika långt "slag" och med en chokeknapp, gjorde ett snyggt alufäste och monterade på passande ställe.
Det var retro och trevligt!
/Fredde

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Gå o lägg dig nu, det är en helt Ny dag i morrn. Då kan du fundera över såna här menlösa saker. Tänk hur många som du tvingar att vara vaken nu i säkert en 20min extra bara för att du ska fråga nåt som du kommer upptäcka nästa år när du får fingrarna ur arslet o verkligen börjar skruva.
:tungan

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Ricken skrev:
Gå o lägg dig nu, det är en helt Ny dag i morrn. Då kan du fundera över såna här menlösa saker. Tänk hur många som du tvingar att vara vaken nu i säkert en 20min extra bara för att du ska fråga nåt som du kommer upptäcka nästa år när du får fingrarna ur arslet o verkligen börjar skruva.
:tungan
har ju skruvat för fullt hela dan ju :gnissla ,fick ju kronan imorse :tummenupp ,koncentrera dig på din vev du haha

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
pontiac skrev:
det räcker med en omdragning.
hur drar man dårå??har provat allt men ända sättet ja får den att räcka är om man drar upp den på sidan tanken mellan tank o ram,ser ju inte klokt ut :D

får nog prova att köpa en lös vajer med reglage å montera på nåt annat ställe ändå :)

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
superbeast skrev:
hur drar man dårå??har provat allt men ända sättet ja får den att räcka är om man drar upp den på sidan tanken mellan tank o ram,ser ju inte klokt ut :D

får nog prova att köpa en lös vajer med reglage å montera på nåt annat ställe ändå :)
Jag har bara dragit upp min vajer mellan tank o ram sket i att sätta i den i reglaget då den hade pajat lite... :) Man behöver ju bara choka ett par sekunder så jag drar helt enkelt i skiten med näven, funkar hur bra som helst... Sen om det är snyggt eller inte skiter jag i då resten av hojen ändå ser ut som skit :yoparty

pontiac

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
fighterretta
superbeast skrev:

jag drog min mellan tank och ram cirka 2cm från främre tankbulten jag höjde tanken fram lite gran för att den skulle gå fritt och det räcker bra och ser bra ut :tummenupp

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
ok,jo ja gjorde så jag åxå,får se om man orkar fixa nåt seriösare sen nångång,ser ju lite hårdrock ut ändå :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln