Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jäddra festligt styre Rob Halford (längst till höger) kör med
Choppers på SH motorer blir OFTAST bara fult, då dom motorerna är bygga helt utan tanke på estetik, när dom ändå ska sitta inplastade resten av livet.
Dom är spretigt byggda, med slangar och skit mynnades där det passade istället för på ett undanskymt, bra ställe.
Så sätter man dessa fula klumpar i en chopper-ram ser det för det mesta ut som skit.
Den gamla oljekylda Suzukin är väl sista generationen rad4 som fortfarande går att få se bra ut i en chopper ram, då den faktiskt har kylflänsar och oljekylaren går att gömma.
Dom andra, släta vattenkylda motorerna blir bara fula, även om man gömmer kylaren.
/T.yckerjag
När du snackar antika japsfyror....
Värsta ofoget var väl ändå det sinnesslöa beteendet med att förlänga framgaffeln på z900/z1000/cb750 bortom det orimligas yttre gräns utan rake dessutom och på det sättet göra cyklarna i stort sett okörbara. Smacka dit ett buffalo eller texas också, flammor på tanken, vitt sadelskinn och en sissybar på 1.50. En styggelse, som en 916 med highwaypegs.
Allt var inte bättre förr, inte förr heller.
Det var tider det
Min gamla cb 750.
Fick man ligga med den? -84 eller?
En välgärning, om man nu inte tänker bygga om den tidstypiskt med MM-kaross o allt.
Jag fick, körde in den i mitt tält på gotland sommarn 1986 så den inte blev blöt i regnet.
13 Choppers tar lite mer än bara motorn från Ducati, rätt tuffa byggen faktiskt.
Ska tydligen fungera fint på kurviga vägar också, vilket inte alltid är fallet med custom/chopperbyggen.
http://www.13choppers.com/
När du snackar antika japsfyror....
Värsta ofoget var väl ändå det sinnesslöa beteendet med att förlänga framgaffeln på z900/z1000/cb750 bortom det orimligas yttre gräns utan rake dessutom och på det sättet göra cyklarna i stort sett okörbara. Smacka dit ett buffalo eller texas också, flammor på tanken, vitt sadelskinn och en sissybar på 1.50. En styggelse, som en 916 med highwaypegs.
Allt var inte bättre förr, inte förr heller.
Aphängare/stockholmstyre:
Fungerar inte.
Miss två:
Sadeln skall vara klädd med krossad plysch eller konstpäls.
I övrigt håller jag med.
Men:
Anledningen till gaffelförlängning var från början att öka frigången på HDs sidventilare.
Fult, men det fanns en anledning.
Jag vill minnas att "Winning" systemen hade lite dragracingstuk.En helt annan fråga när jag nu har NE på tråden. Fanns en CBkryss med ett fantastiskt snyggt och välljudande Winning-system i mina trakter. Inte sett ngt vare sig förr eller senare och undrar vad du vet? Har för mig att det var något sidospår från Marshall, men det är helt obekräftat.
Frågade en kompis, som är ännu mer insnöad på halvgamla hojjar med tidtypiska tillbehör.
Enligt honom, så var "Winning" ett eget fabrikat, som köptes upp av "Marshall".
Talar vi om samma system, så går det fortfarande att köpa (lite snyggare gjort) under namnet "Marshall deep tone":
Jäddra festligt styre Rob Halford (längst till höger) kör med
Aldrig hört talas om "Neurosedynräser"?Fick lite märkliga associationer till neurosedynskandalen på sextiotalet.
Jag är verkligen imponerad över att man kan rada upp så många talanglösa skitbyggen.. Orginaltankar blandat med specialsvingar OCH crossmasker för 200,-... HD luftrenare osv....
Ser ut som byggda av LSD missbrukande koreaner....
Mantis13 hoppas du får malaria
Även om man använder en kamskaftare, så kommer motorn att se löjligt liten ut med mycket luft runt.Finns tydligen inget som upprör så mycket som ombyggda Duccar.
Och inga så märkesfundamentalistiska som Ducatister....
Man blir lite sugen på att sätta ihop en riktig haschmoppe baserat på en Ducati...
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|