Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Till nyår 2025/2026 har jag varit 100% nikotinfri i femton år.
Funderar på att sabba det och då inte med Marlboro light eller General portion utan något som jag inte fastnar för.
Vad är en lämplig 15 års cigarr? Eller är pipa bättre?
Beror såklart på en mängd olika faktorer, men personligen anser jag att man kan få en bra fingervisning av sin smak i övrigt. Till exempel, hur dricker du ditt kaffe? Föredrar du en sötsliskig latte med kryddiga essenser eller ska det vara rent, starkt och svart som självaste satans själ? Dricker du hellre en rökig Whisky eller en söt Rom? Chili och andra potenta kryddor i maten, är det ju starkare desto bättre eller helst inte alls som är din preferens? Typ såna saker tycker jag kan ge en rätt bra indikation på vad du kommer eller inte kommer uppskatta hos vissa cigarrer. Men såklart, vi är alla individer så det kanske inte alls funkar som måttstock för dig...
Intressant! Drew Estate är nog mitt absoluta favoritmärke när det kommer till cigarrer så återkom gärna med en recensionJames Hetfield som är sångare i Metallica har förutom en fantastiskt röst även ett stort cigarrintresse. Han har tillsammans med professionella cigarrfabrikörer släppt en riktigt spännande cigarr, M81 Blackened.![]()
![]()
![]()

Last edited: