Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Jo, cigarrer är ett underbart sätt att njuta och ta en paus, för mej så finns det dock bara ett märke : Cohiba
..och varför endast Cohiba? För att det är "tuffast" och dyrast?
Jo, cigarrer är ett underbart sätt att njuta och ta en paus, för mej så finns det dock bara ett märke : Cohiba
..och varför endast Cohiba? För att det är "tuffast" och dyrast?![]()
Nä, jag hade unter en tid för många år sedan provat en del olika tills jag fick en förpackning med tre Cohiba Robustos av en vän som han köpte åt mej på just Cuba, jag hade inte en aning om vad det var men jag blev helt såld på dom, smaken passade mej perfekt och var helt lagom i smaken.
Annars är Siglo III en annan favorit
Me jag kan även tänka mej en maskinrullad Cohiba mini helt ok om man inte vill sprätta en feting...
Har humidor och älskar verkligen cigarrer men kommer sluta röka dem. Jag blir så jädrans bakis och får sån otroligt tung huvudvärk och det är inte pga det jag dricker till utan det är cigarren... har faktiskt provat nykter och likadant ändå..
Så frugan är nu vad jag skall göra med min humidor... känns så värdelöst att börja använda den som sparbössa eller nåt.
Smaken är olika och själv har jag har svårt att finna något roligt alls i andra Cohibas än Siglo 1-3. Dom är bra, för att inte säga riktigt bra, men alldeles för dyra för vad dom levererar.![]()
Trewligt trewligt, en cigarrtråd!![]()
Jag får tacka Lorden för tipset. Vilken sjuk jävla humidor du har Plåtis, avis är bara förnamnet(dock skulle nog frun i huset använda den som kista om jag kom hemdragandes med en sådan pjäs...)
Så: När tar vi en cigarrkväll pojkar?![]()
Måste det vara en kväll? Idag är det strålande väder och det finns fortfarande öppna uteserveringar.
Problemet är ju att det ett fåtal ställen i stan som har faciliteter för cigarrökare. Supper på Tegnérgatan har ett vettigt rökrum där man kan sitta tre-fyra personer utan att störa andra. Jolo & Co har ett rökrum som i bästa fall klarar tre utan att det irriterar övriga gäster. Fler ställen vet jag tyvärr inte om.
Jag är på, tyvärr är ju både Supper och Jolo & Co stängt idag, så uteservering it is!
Stureplan kl. 13.30? Brobergs har öppet, kan vi botanisera lite där först, det är aldrig fel.![]()
Brobergs? Är du helt från vettet?
Tar GS'en in så jag kommer i full hojmundering. Vid "Svampen" 1330.
Ack ja, en cigarr är inte helt fel, men det blir alldeles för sällan (eller kanske lagom med tanke på att jag inte är vidare tålig mot nikotinet m.m.).
Hur gör man med cigarrer som torkat? Min samling har blivit av med platsen i svalen och bor nu i källaren, men har torkat...
Det enda sättet att förvara cigarrer är i en humidor. Inte i kylskåpet, inte i frysen, inte någon annanstans.
Varsam återfuktning är det som gäller. Skaffa en plastidor, se tidigare inlägg av mig i denna tråden, och lägg i dom. Låt ligga, beroende på hur torra dom är, några månader.
"plastidor"...
Tack för idag & tack för tipsen Plåtis, kanontrevligt och mycket goda garrar!
Det kör vi repris på![]()
Jag är bara glad amatör, jag puffar glatt på alla cigarrer jag kommer över, säkerligen oftast billigt skit, men farsan hade fått några grymt goda cigarrer i julklapp av en städerska på hans jobb som är från Filipinerna.
Är dom kända för att kunna göra goda cigarrer?
Den var mild och "nötig" i smaken och lämnade halsen len som en babyrumpa, till skillnad från billiga cigarrer som ofta känns som man har kört stålborste i strupen...
Ahh skön gubbtråd! Jag ska klippa lite på börsen närmaste veckorna hade jag tänkt och efter det pösa med en god brun korv i munnen. Då joinar jag gärna.
Det hör LiXåM till lite att kunna se självgod och belåten ut när man puffar.
Filipinska cigarrer är generellt klassat som skit men så länge DU uppskattar dom är det ju bara att vara glad.
Precis, jag skitier i vilken status dom har bland kännare, jag går på smak, och just dom här var fylliga men milda, så dom passade mig.
En utmärkt kaffe&konjak-cigarr för mig som inte är rökare i vanliga fall, utan bara vill lägga till en god smak till efterrätt...
Ahh skön gubbtråd! Jag ska klippa lite på börsen närmaste veckorna hade jag tänkt och efter det pösa med en god brun korv i munnen. Då joinar jag gärna.
Det hör LiXåM till lite att kunna se självgod och belåten ut när man puffar.
Vafaan klipper du på börsen får du inte bara joina...du får BJUDA!!!![]()
visätterosspåsturehofochhållertummarna
Vem fan kallar du gubbe, gubbe?!
Börsen? Sånt trams. Själv så är man en vanlig arbetare.
:bolma
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy