circle träning

Jenkarn

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
cbr 929
hej..
nu har jag fått till allt på hojen... cage stag bakbroms på styret och 55drev bak... men har väldigt svårt för slow wheelies samt då circle.
Är det ngt speciellt man ska tänka på?`

jag drar upp han på lågt fast nästan stilla stående. men sen när hojen står rakt upp i luften så är det så jävla svårt att hålla den i balans åt sidorna..
försöker när jag fått upp den att "kryp köra" (använda kopplingen lite,slirra)lite med koppling för att få ner farten men ändå ha drag på hjulet men ändå så vill det sig inte.?

Har jag hojen för lågt ner kanske måste upp ännu mer med nosen eller? eller ska jag justera fart med bakbromsen på nåt sätt (men det känns som då vill hojen bara ner..)... jag fattar helt enkelt inte..
Första året jag försöker stunta... fixa wheelies i allt över 40km/h och stoppies har jag just fixat ganska bra.. rullar väl bara en 10m på fram hjul men detta va ju fan took svårt...

tack för all hjälp jag fått hittils...

/tobbe

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Yamaha R6
Få upp den så högt att du måste bromsa, sedan var mjuk på bromsen, då ska du se att det går långsammare :)

och ingen idé att försöka cirkla innan man är säker på långsamma wheelies :)

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Använd inte kopplingen till att reglera farten..
Farten reglerar du med bromsen och hur brant du ligger, ju brantare du ligger ju mer kan/måste du bromsa och ju saktare kommer det att gå...

Att träna ringar är ingen ide om du inte kan bromsa ner farten när du slangar, så träna på det till att börja med.

Jenkarn

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
cbr 929
hmm ok stor hjälp då vet jag att det är bara att luta sig bakåt mera då och träna enbart på slow wheelies.. tackar..

Jenkarn

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
cbr 929
vilken kör stälnning anser ni är lättast att lära sig slow wheelies då? har som testat sittande och stående på min 12 bar med ena foten samt höger fot på fot pinnen men det känns i vilket fall som om den vill gå åt sidorna?

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
vilken kör stälnning anser ni är lättast att lära sig slow wheelies då? har som testat sittande och stående på min 12 bar med ena foten samt höger fot på fot pinnen men det känns i vilket fall som om den vill gå åt sidorna?

Smaksak.
Sätt vänster fot i baren, höger fot på fotpinnen + bakbromsen.

Vad har du för lufttryck bak? Prova laborera lite typ mellan 1.5 - 2.5 och testa skillnaden.

:tummenupp

Jonne-J

Misshandlar R6!
Gick med
16 Sep 2006
Hoj
Yamaha R6
stående på sadeln är klart lättast tycker jag, men då var man van efter att ha kört moped

är nog lite från person till person, men jag tror att ena foten i 12an och andra på bromsen är lämpligt :)

Jenkarn

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
cbr 929
1.5 blev för svårt han hoppa ju överallt så fort det kom nå hål, kör med 1.7 nu .. 2.0 blir för hårt istället.. det är ju inte 100% slätt där jag kör tyvärr så..

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...