city-race banan

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
åker förbi den (med lokalbuss :( ) varje dag till jobbet, kliar lite i gashanden varendagång, den är ju så fiiiiiin!

nån som har varit därnere och gasat runt på sin hoj? min egen ligger tyvärr i bitar så jag har inte haft nån chans själv... ser riktigt spännande ut iallafall.

den står ju bara där dessutom, kan man inte hyra den en helg eller nåt?

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
ja, finns det fler banor i gbg?

Volvo har en provbana ute på Hisingen men den är, liksom STCC-banan på Bananpiren, stängd för allmänheten. Vad jag har förstått så har man ställt ut betonggrisar på banan för att folk inte ska kunna nyttja banan privat.

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Vad jag har förstått så har man ställt ut betonggrisar på banan för att folk inte ska kunna nyttja banan privat.

ah va trist.. då kan man ju inte ens sneaka in och köra :(
finsn det ingen möjlighet att hyra banan?, är tanken att den bara ska stå helt tom tills nästa års STCC? (hörde nånstans att dom skrivit kontrakt för 5 år!)

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Träning där kommer att vara kört, sen är det rätt kass med avåkningszoner där med, typ 0.
Den kommer inte stå tom, tanken är ju att lära folk att köra urfåniga miljöbilar m.m. på banan.
Men det går nog att snika sig in och köra runt alla grisar...:D

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
hehe tja personligen skulle jag inte haft nåt emot att smyga mig in och tokgasat tills polisen kom och slängde ut mig, kan inte tänka mig att det skulle bli nåt större ståhej av det hela.

hade i min mening lätt varit värt en tusing eller två i böter för att fått köra av sig på en så häftig bana.. är väl det närmsta macau GP man kommer :yoparty

vi kommer ju knappast få se några öppna bandagar på den banan med tanke på säkerhets-hysterin i detta land, mest därför jag undrade om man kunde hyra den privat, tror inte jag är den enda motorcyklisten som är sugen att köra där trots riskfaktorn?

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
ror inte jag är den enda motorcyklisten som är sugen att köra där trots riskfaktorn?

Jag hade självklart velat köra där, men hade nog tagit det ganska försiktigt och verkligen inte "gasat av mig". Det finns ju en anledning till att banan inte är godkänd för motorcyklar.

Häng med ner till Falkenberg nästa onsdag istället. 350 spänn och du kan gasa av dig hela kvällen utan att riskera liv och körkort.

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
hade jag gärna gjort, beror på när jag fått hojjen ihopskruvad dock :p

va 2 år sen jag körde nu så det kommer bli en heldel bandagar för att komma i form i vilket fall som helst :gnissla är ingen främling på falkenbergs banan iaf, den är trevlig :yoparty (för att inte tala om alla underbara små landsvägar runtikring området, ett tips om ni ska åka hoj ner är att ta ut svängen lite och åka landvetter - skene- överlida- ullared, suverän hojväg!)

MarkusB

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Fireblade -07
hehe tja personligen skulle jag inte haft nåt emot att smyga mig in och tokgasat tills polisen kom och slängde ut mig, kan inte tänka mig att det skulle bli nåt större ståhej av det hela.

hade i min mening lätt varit värt en tusing eller två i böter för att fått köra av sig på en så häftig bana.. är väl det närmsta macau GP man kommer :yoparty

vi kommer ju knappast få se några öppna bandagar på den banan med tanke på säkerhets-hysterin i detta land, mest därför jag undrade om man kunde hyra den privat, tror inte jag är den enda motorcyklisten som är sugen att köra där trots riskfaktorn?

Sven, lyckas du få dem att hyra ut banan så e jag på;) Då kommer det att bli ett Macau GP så det skriker om det:D

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
Har hört och sett hojar vid ett flertal tillfällen fräsa omkring där. Ingen aning om hur det är med grisar och blokering, men folk har vart där i alla fall... Sen är ju som sagt avåkningszonen det samma som att krama en conteiner, så kanske inte så smart.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!