Civilpolis norge

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Verkar som poliserna börjar ändra civilbilar. Såg en civilpolis precis utanför Halden idag som körde något som liknade en VW Caddie. Hon hade stannat en gubbe med släpkärra och tog papper och gick mot sin caddie i polisuniform.

Grymt trist om snuten nu börjar köra runt i alla typer av bilar. Nu blir det till att passa sig rejält.

Såg precis tråden om civilsnuten i sverige. Verkar vara nått på gång

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Verkar som poliserna börjar ändra civilbilar. Såg en civilpolis precis utanför Halden idag som körde något som liknade en VW Caddie. Hon hade stannat en gubbe med släpkärra och tog papper och gick mot sin caddie i polisuniform.

Grymt trist om snuten nu börjar köra runt i alla typer av bilar. Nu blir det till att passa sig rejält.

Såg precis tråden om civilsnuten i sverige. Verkar vara nått på gång

Såg en Civil volvo 740 en gång i Malmö, skabbig vit historia :)
som hade stoppat en Pakistan porsche (bmw) mitt i stan, blinkade blått i framrutan! blev lite snopen men jag o polaren skrattade gott åt killen som
blivit stannad :)

Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Polisen har alltid haft många olika bilar, iallafall i sverige. Men majoriteten är säkert saab/volvo.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Rent generellt har den delen av polisen som ligger inom ordning och trafikpolis Saab och Volvo.

Men även andra märken förekommer.

Dom delarna av polisen som arbetar operativt mot trafikbrott har nya fordon av nämnda märken och dessa är utrustade som dom vanliga radiobilarna.

Det finns ett antal detaljer på dessa som skiljer dom från en vanlig bil.

Några gånger har jag fått en sån framför mig och fort börjat och roa mig.
Scenariot är att dom försöker skugga en när dom ligger framför - man kan ha hur kul som helst me pojkarna i bilen..

Dom tror ju att jag inte vet - haha - jag blinkar vänster - sen dom också - sen blinkar jag höger - sen dom också - sen blinkar jag vänster - sen dom också - pojkarna vill ju ligga framför o åka åt samma håll i korsningarna.

En gång blev denna blinkningstrid långt utdragen och till slut blinka jag vänster , dom också - men jag svängde höger - sen gasa jag.

Jag skrattade mig till söms när dom stod i rondellen me bilen på tvären o börja backa.

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
En polare har blivit stannad av en civil Subaru Impreza i Oslo, så dom kör inte bara 9-5 och v70ar där inte.

Här så känner man igen dom då dom kört samma v70ar ett tag.

Kanske är narkotikapolisen som kör caddy, för att kunna få plats med allt dom beslagtar vid Svinesundsbron :)

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Ordningspolisen och trafikpolisen är som vakter oavsett dom agerar i målad eller omålad bil - dom är mer eller mindre kända.

Mer proffsiga spaningsorganisationer inom tullkrim och rikskrim agerar annorlunda numera - dom har tydligen fått en smäll på nosen.

Vem som bankat in nosen på dom vet jag inte:D .

Men ändå , just dessa "hemliga enheter" arbetar inte med körstil.
Dom kan inte ens göra det - då dom skulle få stryk om dom gjorde det.

Men outlAW mc busar kan känna sig ganska lugna mot
en gammal dieselmerca - dom e bara ute efter dina öl,ditt knark eller möjligtvis
om du e spion - dom där hemliga pappiren"

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
hade det kommit en caddy å jagat mig hade nog till och med jag lyckats köra ifrån dom... barnsligt eller inte jag vägrar bli stoppad av en kaddy å bli av me kortet...

jasså har polisen i norge köpt en olje platform... svenska polisen kan nog bara dröma om en subaru

RaSir

West Valley Bikers
Gick med
23 Mar 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Det finns många olika typer av civilbilar i sthlm.
Tex. Så finns det en grå BMW 740 (91-94), har även blivit omkörd av en ny Chevrolet SUV som jagade ikapp någon.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
I alla fall i sthlm är det normalt narkotika eller krim etc som kör skabbiga/annorlunda/vassa bilar. Trafipaxen har fortfarande (nästan) alltid det vanliga Saab/Volvo!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024