Civilpolis

Pan

Ho Yah!!
Gick med
7 May 2004
Hoj
.
Silverfärgad Saab 9-5 sedan (ej tonade rutor) kan ni ju hålla ett vakande öga på.
En kompis blev nyss snittad 195km/h på motorvägen. :huvet

Pan

Ho Yah!!
Gick med
7 May 2004
Hoj
.
En aero av lite äldre modell va? dom har haft en sådan länge.

Ja det är fullt möjligt. Jag hade precis svängt av hemåt så jag såg aldrig den med egna ögon.
Men det var ju säkert roligt för konstapeln som fick åka fort. :hihi

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
En polare såg denna idag, låg och gasade lite på motorvägen mot en bmw med sin volvo men skulle svänga av så han körde om denna Saab och svängde sedan av direkt medans bmw'n drog järnet förbi... Resten är historia :D Men han kände sig rätt lättad att han skulle svänga av när han såg vad som hände.

Pan

Ho Yah!!
Gick med
7 May 2004
Hoj
.
Jo jag såg att han var i farten, på ett eller annat sätt... :tungan

wza

Guest
om du vill kan du få reg nummrena på alla bilar i länet tror jag kan fixa fram dom rätt lätt. =)

wza

Guest
har tyvärr inte kvar dom på datan. men ska fixa de tills i morgon med lite tur =)

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
det vore inte helt fel, kan va bra att lägga på minnet, skadar ju inte att låta bli att köra om dom i "något över motorvägshastighet".. fast jag brukar följa trafikrytmen, dvs ~150 från S-vall då..

Lirarn

Fegis
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
ingen
har tyvärr inte kvar dom på datan. men ska fixa de tills i morgon med lite tur =)

Skulle också vilja ta del av dem, om det går bra?

De har varit rätt aktiva idag med, även synliga kontroller och radiobilar. Tycker de borde ta 14-åriga berusade hem till mamma istället nu när det är Gatufest och allt.

wza

Guest
japp så fort jag får tag i dom så lägger jag upp dom =) har inte haft så mycket tid åt de just nu.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
japp så fort jag får tag i dom så lägger jag upp dom =) har inte haft så mycket tid åt de just nu.

Numren får ni delge varandra via PM.

Polisen använder även bilarna till annat varför det är onödigt att skyllta med deras regnummer publikt.

wza

Guest
har en lista nu men jag blir osäker. tror de kan vara en gammal. några bilar var med som jag själv vet att de är civilbilar. hur som helst skickar den till dig.

wza

Guest
hey till er som har fåt en lista på bilar. kasta bort den är gammal som satan!! kommer med en nyar om jag hittar =)

Lirarn

Fegis
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
ingen
Jo SAAB 900 och Volvo 245 åker man nog ifrån vid det här laget, skicka gärna nya om du hittar den....

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0