CLA, något bra?

RSpirit

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS 98
Läs igenom det här testet:

http://nweb.waymaker.se/bitonline/2001/09/27/20010927BIT00580/09270058.htm

CLA (Konjungerad Linolsyra) är en optimal produkt med flera bra egenskaper. Studier visar att CLA bland annat medför följande:



Ökad fettförbränning
Bättre muskeltillväxt
Snabbare återhämtning

Detta är den perfekta produkten för Dig som vill optimera Din fettförbränning utan att tappa muskler.
--------------------------------------------------------------------------

Nu till min fråga, får man allt detta utan några biverkningar alls? Kan även 15 åringar ta sådana här tabletter?
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
RSpirit skrev:
Nu till min fråga, får man allt detta utan några biverkningar alls? Kan även 15 åringar ta sådana här tabletter?


Det där är bara skit! Det funkar inte att bara ta lite tabletter oavsett vilka det är. Dom har inga andra biverkningar än att du får mindre plånbok.

Ska du få resultat måste du lära dig att äta och träna rätt. Det är alltid grunden.
Kan du inte träna/äta rätt så får du inga resultat ens om du kör på skyhöga doser steroider för uppbyggning och tex amfetamin som fettbrännare.

CLA är verkningslöst även om du kan träna och äta så köp absolut inte det!
Lägg pengarna på en bok om träning istället eller köp kycklingfile och gymkort för pengarna. Det är grymt mkt mer effektivt.

Förresten
Läs denna tråden
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=14032

och sista sidorna i denna tråden

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=67042
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
RSpirit skrev:
... Kan även 15 åringar ta sådana här tabletter?


Lyssna på mjölätarn. Han glömde en sak dock. Är du 15 år skall du hålla dig borta från det mesta, ät mammas mat och träna efter dina förutsättningar.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
t-rex skrev:
Lyssna på mjölätarn. Han glömde en sak dock. Är du 15 år skall du hålla dig borta från det mesta, ät mammas mat och träna efter dina förutsättningar.


Exakt rex :tummenupp

Kom in och spela om 10min förresten!
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
CLA är ett kostillskott som funkar bra för MÄN.... jag har tränat mycket när jag 13-17år, men efter har en lång tid av skador är satt spår på mitt midjemått.
är man överviktig & vill ha lite hjälp med att bränna fett kan jag rekomendera det, det märks inte över en natt som dom flesta tror.
det bränner inte fett hos en kille med 5 kg övervikt utan du lär ha några kg till övers, det har med fettceller att göra.
och komihåg att du MÅSTE ha fett för att kunna förbränna fett bara det är rätt fett och CLA innehåller rätt fett.

CLA bygger på omega 3, 6 & 9 fettsyror, dvs fiskleverolja.
det fanns gott om det i vår dagliga kost för 50 år sedan, nu behöver vi hjälp med det...
det är bra för kropp & själ i alla fall, det är även bevisat att omega 3 oljor ökar konsetratinonsförmågar för folk med läs & skriv svårigheter, det används tyvärr inte av läkarkåren för det är allternativ sjukvård & allt som är naturligt är ju bara massa hokuspokus...*ironi*

men är du 15 år så ska du äta mammas köttbullar & gröt på morgonen, skit i all skräpmat för det är fan det sämsta du kan äta både närings & fett mässigt.
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Kortfattat:

Det enda kosttillskottet som fungerar är det som förbjöds 1974...


Allt annat kan man lika gärna klara sig utan
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Vegas skrev:
CLA är ett kostillskott som funkar bra för MÄN.... jag har tränat mycket när jag 13-17år, men efter har en lång tid av skador är satt spår på mitt midjemått.
är man överviktig & vill ha lite hjälp med att bränna fett kan jag rekomendera det, det märks inte över en natt som dom flesta tror.
det bränner inte fett hos en kille med 5 kg övervikt utan du lär ha några kg till övers, det har med fettceller att göra.
och komihåg att du MÅSTE ha fett för att kunna förbränna fett bara det är rätt fett och CLA innehåller rätt fett.

CLA bygger på omega 3, 6 & 9 fettsyror, dvs fiskleverolja.
det fanns gott om det i vår dagliga kost för 50 år sedan, nu behöver vi hjälp med det...
det är bra för kropp & själ i alla fall, det är även bevisat att omega 3 oljor ökar konsetratinonsförmågar för folk med läs & skriv svårigheter, det används tyvärr inte av läkarkåren för det är allternativ sjukvård & allt som är naturligt är ju bara massa hokuspokus...*ironi*

men är du 15 år så ska du äta mammas köttbullar & gröt på morgonen, skit i all skräpmat för det är fan det sämsta du kan äta både närings & fett mässigt.

Du tänker fel, men har lite rätt :)

Vi behöver alla fettsyror ja det har du rätt i. CLA är bra fett!. Hur stor är dagsdosen på CLA? 2-4 gram ungefär va? Alltså en riktig piss i havet.
Dessutom en jävligt dyr piss :hihi

Rapsolja är lika bra som CLA i det avseendet. Rapsolja kostar 9.90kr för en LITER. Vad CLA kostar vet jag inte men gissar på ca 200kr för 50gram.
En bra affärsidé alltså för tillverkaren men ett riktigt bottennapp för konsumenten.
 

RSpirit

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS 98
Trango_B skrev:
Du tänker fel, men har lite rätt :)

Vi behöver alla fettsyror ja det har du rätt i. CLA är bra fett!. Hur stor är dagsdosen på CLA? 2-4 gram ungefär va? Alltså en riktig piss i havet.
Dessutom en jävligt dyr piss :hihi

Rapsolja är lika bra som CLA i det avseendet. Rapsolja kostar 9.90kr för en LITER. Vad CLA kostar vet jag inte men gissar på ca 200kr för 50gram.
En bra affärsidé alltså för tillverkaren men ett riktigt bottennapp för konsumenten.

Är verkligen bra om man hittar det för 200 kr... väldigt dyrt.

Bestämt att inte ta sådana här piller, bara träna och äta rätt är nog det smartaste man kan göra.

Kom på nyss att trådens rubrik: "CLA, något bra" rimmar :banana
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
RSpirit skrev:
Är verkligen bra om man hittar det för 200 kr... väldigt dyrt.

Bestämt att inte ta sådana här piller, bara träna och äta rätt är nog det smartaste man kan göra.

Kom på nyss att trådens rubrik: "CLA, något bra" rimmar :banana

Klokt val!
Hoppa nu in i träningstråden och berätta vad du vill uppnå med din träning osv så kommer du få massa tips av dom som kollar där :)
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Trango_B skrev:
Du tänker fel, men har lite rätt :)

Vi behöver alla fettsyror ja det har du rätt i. CLA är bra fett!. Hur stor är dagsdosen på CLA? 2-4 gram ungefär va? Alltså en riktig piss i havet.
Dessutom en jävligt dyr piss :hihi

Rapsolja är lika bra som CLA i det avseendet. Rapsolja kostar 9.90kr för en LITER. Vad CLA kostar vet jag inte men gissar på ca 200kr för 50gram.
En bra affärsidé alltså för tillverkaren men ett riktigt bottennapp för konsumenten.

men i raps har du inte ett uns av omega oljor, så då lär du köpa det med...
jag betalar 240 spänn för 3 burkar a' 200 kapslar 1000 mg per kapsel som intages 3ggn per dag....
då har du fått massa bra fettsyror, spöar raps långväga!!!
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Vegas skrev:
men i raps har du inte ett uns av omega oljor, så då lär du köpa det med...
jag betalar 240 spänn för 3 burkar a' 200 kapslar 1000 mg per kapsel som intages 3ggn per dag....
då har du fått massa bra fettsyror, spöar raps långväga!!!
Du betalar 1600kr / liter för olja? :)

Hur är det med vanlig fiskolja? Borde inte den funka nästan lika bra?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
stoffer skrev:
Hur är det med vanlig fiskolja? Borde inte den funka nästan lika bra?
Smakar ju smaskens... :zpy
Men det är nog en aning billigare iaf. :)
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Esquire skrev:
Smakar ju smaskens... :zpy
Men det är nog en aning billigare iaf. :)
Ja, kanske inte är gott, men jag har som regel att inte mata mig med mer än 10 gånger så dyr olja som jag häller i hojen.. bara en principsak! :rolleyes: :)
 

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Kör på Ica`s Zeta Linfrö olja innehåller omega 3,6,9. 2msk till frukost varje dag, funkar kanon, o billigt med.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
stoffer skrev:
Du betalar 1600kr / liter för olja? :)

Hur är det med vanlig fiskolja? Borde inte den funka nästan lika bra?

jag pröjsar 40 öre per kapsel, 1,20 per dag & 438kr per år....
det är det värt att slipa smaken av fiskleverolja på sked, och rapsolja är inte någon kullinarisk världshändelse det heller..
sen finns det lite mer grejer i CLA som spårämnen osv som är bra för min kropp...
jag är inget matte geni, men hur får du fram literpriset???
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Vegas skrev:
jag är inget matte geni, men hur får du fram literpriset???
Jag räknade såhär:

1000mg per kapsel, 200 kapslar per burk blir 200g per burk. 240kr för en burk ger ett kilopris på 1200kr, och med en ungefärlig densitet på 0.75kg/dm^3 så blir det ett literpris på 1600kr.

De andra två burkarna? Tja, de har jag kissat i så dem vill du nog inte äta av.. :rolleyes:


Men okejdå, 530kr per liter är ändå dyrt ;)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vegas skrev:
jag pröjsar 40 öre per kapsel, 1,20 per dag & 438kr per år....
det är det värt att slipa smaken av fiskleverolja på sked, och rapsolja är inte någon kullinarisk världshändelse det heller..

För att citera min gode vän som är nutritionist, styrkelyftare och skriver böcker i ämnet kost för träning:

"- Jag brukar mest skratta tyst för mig själv när jag hör att någon på allvar lägger pengar på CLA och annat!"



Fiskleverolja säljs väl inte längre? Det är väl fiskolja som säljs.. Smakar ju inte mycket...
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
korvgubbe skrev:
För att citera min gode vän som är nutritionist, styrkelyftare och skriver böcker i ämnet kost för träning:

"- Jag brukar mest skratta tyst för mig själv när jag hör att någon på allvar lägger pengar på CLA och annat!"



Fiskleverolja säljs väl inte längre? Det är väl fiskolja som säljs.. Smakar ju inte mycket...
Det betyder ju inte att han har rätt... Det är ju hans åsikt.
/käkar dock inte cla...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hultan skrev:
Det betyder ju inte att han har rätt... Det är ju hans åsikt.
/käkar dock inte cla...

Tycker väl iofs att han och folk inom hans proffession borde ha hört talas om att CLA fungerar... om det nu hade gjort det..

Men men... om folk vill lägga sina surt förvärvade och hårt beskattade pengar på CLA så är det väldigt välkommna att göra det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top