CNC broms/kopplingsgrepp på Blocket skojare?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Eftersom han tar det via paypal så "kan" du ju inte bli lurad.

Risken finns där givetvis. Sen är ju kvalitén från kina också en risk :D Där kan du bli grovt lurad.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
precis, och 1600 för kinakopior som kostar typ 400 p ebay känns drygt.

edit:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Blac...3772915QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

har liknande kopior, mycket bra kvalite för den pengaen faktiskt.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NINJ...0208308QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
;)

650 typ, fast jag hitta allt för runt 400 med så ja man kan ju tjäna en liten hacka.
Tänkt på att göra sådär själv många ggr, man får ju dessutom bättre pris om man tar hem flera, men jag har inte hjärta att lura av någon pengar, hjälper hellre folk att lära sig beställa själv.

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
CRF250

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Har ett par på min retta 06 och tycker dom e helt ok för den blyga kontantinsatsen. Tror jag gav typ 400 för båda. Nu är det ej den vikbara modellen utan den solida.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Ok så med andra ord finns de ingen anledning att köpa av blocket smurfen.
Får man göra en ebay beställning då.
Hur mycket kvalitets skillnad kan de vara ? de är ju bara en metallpinne:tungan Får väll ångra de när skiten går sönder i full inbromsning:gnissla

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
VARNING om du har en Yamaha...

VARNING om du har en Yamaha.

Handlade pirathantag till R1:an (-01) från Kina.
Bromshantaget var inte rätt dimensionerat så returen fungerade inte som den skulle. Allt kändes ok vid start men det byggs upp ett tryck allt eftersom man bromsar, helt plötsligen låste sig framhjulet och hojen lade sig givetvis på sidan (går snabbt när man inte fattar vad som händer) Framdäcket satt helt fast, var tvungen att öppna luftnipplen på oket för att kunna rulla hojen. RIKTIGT JÄVLA FARLIG KINASKIT!

Googlade på det och det var många fler som drabbats av detta Verkar dock som att det är vissa årsmodeller från Yamaha som drabbas av detta…

Blev en dyr historia men man kunde lika väl åkt rakt ner i graven :död

Kanske funkar med handtagen du tittat på men kolla upp returen noga om du monterar dit något potentiellt livsfarligt handtag :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Bromshantaget var inte rätt dimensionerat så returen fungerade inte som den skulle. Allt kändes ok vid start men det byggs upp ett tryck allt eftersom man bromsar, helt plötsligen låste sig framhjulet och hojen lade sig givetvis på sidan (går snabbt när man inte fattar vad som händer) Framdäcket satt helt fast, var tvungen att öppna luftnipplen på oket för att kunna rulla hojen. RIKTIGT JÄVLA FARLIG KINASKIT!

Googlade på det och det var många fler som drabbats av detta Verkar dock som att det är vissa årsmodeller från Yamaha som drabbas av detta…

Kanske funkar med handtagen du tittat på men kolla upp returen noga om du monterar dit något potentiellt livsfarligt handtag :tummenupp

Bra inlägg.

Jäkligt viktigt att kolla att det finns ett litet glapp/dödgång längst ut i handtagsrörelsen om man monterar eftermarknadsbromshandtag. Har skrivit det på SH flera ggr genom åren, men tål att upprepas.

Om det inte finns en liten dödgång får man fila på klacken på handtaget som trycker på pumpkolven. Annars fungerar bromsoket mer som en domkraft, kolvarna går längre ut för varje bromsning.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.

Bra inlägg.

Jäkligt viktigt att kolla att det finns ett litet glapp/dödgång längst ut

Mycket bra info! Tänker trots detta göra en beställning så pass billigt att jag vågar chansa:p
Är ju nu medveten om risken med bromsklacken så får ta en extra titt när jag monterat.

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Bra inlägg.

Jäkligt viktigt att kolla att det finns ett litet glapp/dödgång längst ut i handtagsrörelsen om man monterar eftermarknadsbromshandtag. Har skrivit det på SH flera ggr genom åren, men tål att upprepas.

Om det inte finns en liten dödgång får man fila på klacken på handtaget som trycker på pumpkolven. Annars fungerar bromsoket mer som en domkraft, kolvarna går längre ut för varje bromsning.

:tummenupp Bra att du pushar för problemet, folk kan ju dö när som helst… :död

Borde komma en varningsruta så fort man bara nämner ordet bromshandtag.

Synd att jag inte sökte på SH innan, en enkel modifiering, men man förväntar sig inte att behöva bygga om en så viktig detalj, självklar skall de passa när det är till respektive årsmodell speciellt när det förvandlar hojen till en dödsfälla… helt jäkla otroligt!
Köpte via ebay så här skall det bli många minus skall även skriva till ebay och anmäla leverantören. En varningstext är väl det minsta man kan begära!?

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
+ mera text

Jag såg något liknande i somras, fast då var det en Traja som drabbades. Där var det också billiga kinahandtag som troligtvis orsakade ett framdäck som var helt låst och omöjligt att rubba (slutade med en vurpa och en väldigt förvånad förare).
Personligen skulle jag inte våga köpa billiga bromsgrejor av okänt märke från någon leverantör, men är man säker på vad man gör så kanske det inte är någon fara.

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...

Hände mig oxå, som tur var jag märkte jag av det innan det låste sig. Fyra fem tag med en fil så var det fixat men det är ju ruttet när det inte passar.

Nicko1

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
R6
Jag är på jakt efter kopplingshandtag och bromshandtag.Vilken av dom sidorna ska jag köpa ifrån. Jag har en R6 2003

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag såg något liknande i somras, fast då var det en Traja som drabbades. Där var det också billiga kinahandtag som troligtvis orsakade ett framdäck som var helt låst och omöjligt att rubba (slutade med en vurpa och en väldigt förvånad förare).
Personligen skulle jag inte våga köpa billiga bromsgrejor av okänt märke från någon leverantör, men är man säker på vad man gör så kanske det inte är någon fara.
Det där har egentligen inget med billiga grejer å göra, det går att flytta originalgrepp mellan olika pumpar också, det passar i dom allra flesta fall, men det är inte alls säkert att man får det där spelet mellan klacken på greppet och pumpen. Tex har R1 98-01 samma pump och grepp, men 02-03 har ett annat, som ser väldigt lika ut, antagligen passar greppen, men spelet mellan klack och pump kanske inte alls lirar. Med sunt förnuft kollar man alltid, även om man köper original över disk, både han bakom disken kan ta fel å han som packar i Japan kan också ta fel...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC