Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vi har en whiskytråd, en cigarrtråd, en piprökartråd, en grilltråd, en sousvide-tråd... Känns som att sporthojarna i allmänhet uppskattar god mat, goda drycker, rökverk och så vidare. Så, varför inte en cocktailtråd?
Jag vill inleda med att tipsa om följande Youtube-kanal:
Jag blandar gärna egna mojitos och är svag för Rom å cola, men mycket längre än så har jag inte utforskat det här med cocktails och drinkar. Förrän nu vill säga. Greg och hans "How to drink"-kanal öppnade mina ögon, och vips har jag en ny hobby. Som att jag behövde fler såna... Nåväl, hur är det med er andra? Är det bara jag som tycker att det är förnöjsamt att blanda, mixtra och skaka fram kulinariska drycker, eller är vi fler här på forumet?
Kvällens cocktail: The improved Whisky cocktail.
- 1/4 oz (ca 8ml) sockerlag.
- 1/4 oz Maraschino likör.
- 1 skvätt Absinthe.
- 2 skvättar Angostura bitters.
- 2 oz Rye whisky, i mitt fall Rittenhouse.
Rör om över is, garnera med en remsa pressat citronskal och njut
Jag vill inleda med att tipsa om följande Youtube-kanal:
Jag blandar gärna egna mojitos och är svag för Rom å cola, men mycket längre än så har jag inte utforskat det här med cocktails och drinkar. Förrän nu vill säga. Greg och hans "How to drink"-kanal öppnade mina ögon, och vips har jag en ny hobby. Som att jag behövde fler såna... Nåväl, hur är det med er andra? Är det bara jag som tycker att det är förnöjsamt att blanda, mixtra och skaka fram kulinariska drycker, eller är vi fler här på forumet?
Kvällens cocktail: The improved Whisky cocktail.
- 1/4 oz (ca 8ml) sockerlag.
- 1/4 oz Maraschino likör.
- 1 skvätt Absinthe.
- 2 skvättar Angostura bitters.
- 2 oz Rye whisky, i mitt fall Rittenhouse.
Rör om över is, garnera med en remsa pressat citronskal och njut