Commercial Bank Grand Prix of Qatar - Losail International Circuit Qatar

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ett varumärke bygger man genom att bli populär, det är det allting handlar! Du kan vinna vm what ever men Ignorerar du de som betalar för att se dig vinna förblir du en nolla och blir aldrig populär! Det gäller att showa, smajla så du nästan tappar tänderna när kameran trycks upp i ditt nylle, vifta med armarna, kasta slängkyssar till tv-publiken osv osv, detta har dock surkuken och peddot gått helt förbi och där står dom med minimal fanskara till skillnad från rossi och mm som drar in multum i kringförsäljning, inte konstigt att dorna har en en gånger en meter stort försäljningsbås åt dessa gossar medans rossi och mm har 10x20 meter stora bås. T o m #58 (rip sic:Bugar) har mer försäljning än surkuken och lorre tillsammans typ!

Jag håller inte riktigt med dig angående popularitet då jag tycker att varje förare måste agera från sin personlighet. Kolla hur JL i början av mgp försökte göra en VR med olika spektakel efter race men det blev mest pajigt då det inte ligger i hans natur. Nu är han nästan lika butter som Pedrosa för att han är sån och har mkt fans. MM och VR gillar att apa sig lite och är glada skitar annars med vilket fansen gillar. Jag gillade aldrig Stoner pga av hans gnäll men utan det hade han nog varit en favorit då han bara fick en hoj förstod hur den skulle köras och krossade motståndet.

Min favorit inom motorsport är helt klart Kimi Raikönen(?) som är om möjligt ännu mer omedial än Stenmark var innan lets dance...
Vill du ha humor så läs en gammal intervju av Kimi.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Min favorit inom motorsport är helt klart Kimi Raikönen(?) som är om möjligt ännu mer omedial än Stenmark var innan lets dance...
Vill du ha humor så läs en gammal intervju av Kimi.
Ja, Kimi Räikkönen och hans intervju i Top Gear inför återkomsten i Lotus är ju klart sevärd, liksom citaten från Kimis tidigare karriär som Clarkson avhandlar :) Om vi för ett ögonblick lämnar debatten angående Butter vs Glader vs Toker kan vi kanske notera Ferraris återkomst i täten i dagens F1-lopp (liksom Marcus framgångar intill den lika tidiga som snöpliga exiten ur rejset) - tror nog Ducati skulle ge mycket för att upprepa den triumfen senare idag.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
... kan vi kanske notera Ferraris återkomst i täten i dagens F1-lop...
OT: Orkar du fortfarande följa F1???
Ser själv ett eller ett par race tidigt i varje säsong men ger sedan upp - nästan noll racing, bara teknik och taktik.
Nog för att DORNA & Co. gör sitt bästa för att via reglementet döda mc-racingen men jämfört med FIA (eller vem som nu hittar på F1-reglementen) är de gröna amatörer på området.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Tror ni MM o co är lite sugna på att "ge bort" segern för att tvinga av Ducati alla fördelar inför kommande race? Tänker framförallt på att få dem längre bak på gridden! Innan så visste man ju nästan säkert att de inte skulle hålla hela distansen så då kunde det ju vara en fördel att ha en Ducce eller två mellan sig o sina farligaste rivaler. Hur tänker ni?

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Ducati vinner med tanke på deras pace på hårda däcken.
Då kanske det inte spelar någon roll om dom blir av med möjligheten att köra mjuka däck (vinna 3 torr race)

Yamaha Movistar kommer vara lyckliga om dom når en pallplats

Last edited:

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Jasså, har aldrig sett eller hört att ngn håller på surkuken förutom hans föräldrar då, men snabb var han idag så det ska han ha cred för!

En surkuk får sällan några fans oavsett hur snabb han är, kolla bara på lorre, han blir t o m utbuad på hemmaplan, vinkar till ingen som de flesta andra gör efter antingen träning, kval eller race typ! Ungefär som surkuken! Med sånt beteende blir man ingen vr46 eller mm! Dessa två gossar vet hur man bygger upp en fanskara och hur man blir populär!

Lorenzo lamas verkar gett upp, omkörd av reliken Rossi förra året.
Erkänner en viss glädje i detta.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag brukade tycka att DP förtjänade en titel, för han har ju haft en faslig massa otur och blivit snuten på den av bowlande kombatanter till och med... Men, de senaste säsongerna känns det som om han ger upp varenda fajt. Speciellt när man kan jämföra mellan MM och DP på samma hojar. Däremot skulle jag aldrig missunna honom en titel.
Förra säsongen var väldigt tråkig när MM tog halva säsongen på raken. Det hoppas jag de andra förarna kan hindra, nån riktigt så överlägsen segerparad vill jag inte se. Mest därför jag hoppas på att Ducati (och sedan även Suzuki) får fart på hojarna riktigt ordentligt, så att det inte kan bli fråga om att en fabrik får ett segertåg i början av säsongen för att den enda andra fabriken gjort något misstag med nya prylar på sin hoj så den inte är helt konkurrenskraftig.
Mer fajt!

Hoppas lite i smyg att både KTM och Kawasaki ska lägga sig i med framöver. :hihi

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tror ni MM o co är lite sugna på att "ge bort" segern för att tvinga av Ducati alla fördelar inför kommande race? Tänker framförallt på att få dem längre bak på gridden! Innan så visste man ju nästan säkert att de inte skulle hålla hela distansen så då kunde det ju vara en fördel att ha en Ducce eller två mellan sig o sina farligaste rivaler. Hur tänker ni?

Intressant tanke. Lite teamordervarning på den bara.

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
de senaste säsongerna känns det som om han ger upp varenda fajt.
I slutet av 2013 tuffade DP till sig ordentligt och tog inte skit från någon. Såg fram emot att han 2014 äntligen skulle blomma ut och få en titel men fajtarlusten försvann tyvärr under vinteruppehållet. Bajs.

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
2015, BMW S1000R
Inte så stora marginaler under uppvärmningen, ger iaf mig lite större hopp för jämnare toppstrider =)

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vive la France!

Ny favorit trots allt, blir nog bra vad det lider, Quartaro alltså. :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
OT: Orkar du fortfarande följa F1???
Ser själv ett eller ett par race tidigt i varje säsong men ger sedan upp - nästan noll racing, bara teknik och taktik...
Jupp, har ett sällskap bekanta som försöker följa ett rejs per säsong på plats någonstans i Europa, då är det roligare att veta vad som händer. Gillar våra finska pinnar i serien, Hamilton har en liten särskild stjärna i marginalen - sedan får vi se till att heja fram Ericson i år:yoparty

Bernie E och hans följe av mammondyrkande bönräknare är sopslut, men det väljer jag att bortse från. Blir bäst så :)

När det nu gäller så ger ju Moto3 mersmak! Hoppas Yamaha hinner förbi satelliterna, hoppas Ducatis däck håller och hoppas att Iannone inte bowlar omkull någon - då kan vi få en episk MotoGP-premiär!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Äntligen igång. :tummenupp
OK Moto3, inte bästa och inte sämsta jag sett.
Ett par rookiesar att hålla koll på i fortsättningen. :)

Håller med Ulvhamne om kommentatorernas uttal av namn.
Alla namn uttalas i någon form av cockney-engelska. :zpy
Å andra sidan kanske det varit ändå värre om de försökt uttala namnen som de ska. :rolleyes:
De här paret känns lite mer som snackpåsar än det förra.
Dylan (Dillan?) från depån är fortfarande spot-on jämt. :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning