SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Måste tyvärr inse det oundvikliga, jag kommer inte att kunna köra i närheten så mycket hoj som jag hade tänkt på ett längre tag, åtminstone denna säsongen går i byttan,under rådande omständigheter.
Nu har jag bestämt, att eftersom jag kommer att sitta i bil en hel del och hojen får samla spindelväv i garaget så kommer jag att behöva byta ut mitt Fiat skåp mot något både skönare och roligare, och som det går att köra om en traktorjävel med utan 2km sats. Bränsleförbrukningen får lida lite, har ändå inte såna sträckor större delen av tiden som det ser ut nu.
Men, vad ska man slå till på dårå?
Villhöver något praktiskt med komfort och lite mer klipp. Dragkrok är ett absolut krav, automat likaså, manuell är roligare när man tuktar men just nu tillåter inte min rygg bil med koppling, och även om/när jag får grej på det så är det ändå en göra allt fraktmaskin och inte en hobbybil.
Gärna bakhjulsdrift, eller fyra, men framkrafs går fetbort. Bensin gäller, skatten är för hög på diesel och jag är trött på miljödiesel som slammar igen filter i tid och otid. Vill ha ett brukbart baksäte och _helst _ kombi, kan eventuellt panta på det sista om resten är perfekt.
Skruva hör heller inte hemma på en brukis?
Budget? Tja är väl en världslig sak, och banken har pengar, men runt 100 skulle jag vilja klara mig, 150 går väl kanske an det med.
Tittat på bmw 550, e61, eller kanske en billig nyare, nä billigast på blocket är alltid ett rullande bekymmer. Eller ännu hellre en alpina. Dåligt utbud på dessa med rätt grejer, dyra i underhåll?
AMG? E55 finns det fina, till och med någon billig C63, men dragkrok verkar hopplöst?
E500 = gubbvarning?
Magnum / 300c med hemi? Inredningen känns jävligt B, och många billiga ser bra tuktade ut, hur håller de ihop dessa?
Funtat på en avalanche med bensin åtta, eller en crewcab ram med hemi, inte fartmonster direkt, men sköna att gunga runt med och med ok motor och utrustning. Gillar dem av någon anledning. Dock är två liter milen lite avskräckande ifall man vill åka på roadtrip en par gånger i året.
Audi, nää, vag rasar och har tokdyra delar. Dsg är inte heller något att sukta efter. Växlar rappt, men riktig automat är så mycket bättre på allt annat.
Inseminera mig med lagom dumma idéer.
Nu har jag bestämt, att eftersom jag kommer att sitta i bil en hel del och hojen får samla spindelväv i garaget så kommer jag att behöva byta ut mitt Fiat skåp mot något både skönare och roligare, och som det går att köra om en traktorjävel med utan 2km sats. Bränsleförbrukningen får lida lite, har ändå inte såna sträckor större delen av tiden som det ser ut nu.
Men, vad ska man slå till på dårå?
Villhöver något praktiskt med komfort och lite mer klipp. Dragkrok är ett absolut krav, automat likaså, manuell är roligare när man tuktar men just nu tillåter inte min rygg bil med koppling, och även om/när jag får grej på det så är det ändå en göra allt fraktmaskin och inte en hobbybil.
Gärna bakhjulsdrift, eller fyra, men framkrafs går fetbort. Bensin gäller, skatten är för hög på diesel och jag är trött på miljödiesel som slammar igen filter i tid och otid. Vill ha ett brukbart baksäte och _helst _ kombi, kan eventuellt panta på det sista om resten är perfekt.
Skruva hör heller inte hemma på en brukis?
Budget? Tja är väl en världslig sak, och banken har pengar, men runt 100 skulle jag vilja klara mig, 150 går väl kanske an det med.
Tittat på bmw 550, e61, eller kanske en billig nyare, nä billigast på blocket är alltid ett rullande bekymmer. Eller ännu hellre en alpina. Dåligt utbud på dessa med rätt grejer, dyra i underhåll?
AMG? E55 finns det fina, till och med någon billig C63, men dragkrok verkar hopplöst?
E500 = gubbvarning?
Magnum / 300c med hemi? Inredningen känns jävligt B, och många billiga ser bra tuktade ut, hur håller de ihop dessa?
Funtat på en avalanche med bensin åtta, eller en crewcab ram med hemi, inte fartmonster direkt, men sköna att gunga runt med och med ok motor och utrustning. Gillar dem av någon anledning. Dock är två liter milen lite avskräckande ifall man vill åka på roadtrip en par gånger i året.
Audi, nää, vag rasar och har tokdyra delar. Dsg är inte heller något att sukta efter. Växlar rappt, men riktig automat är så mycket bättre på allt annat.
Inseminera mig med lagom dumma idéer.