Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Köpte ju ny hoj idag och han slängde med ett nytt framdäck. Jag såg det mest som en bonus.
Nu när jag kollar på det så är det ett Cordial CYR101 däck. Googlar jag får jag fram Cordsun Tyres.
Det är ett Kina företag. Går jag in på hemsidan de har märkt på däcket får jag "illegal domain". Ger ju ett seriöst intryck
De säljs av XL-Moto i Sverige.
Någon som har erfarenhet av dem?
Nu är jag av historien väldigt tveksam till Kinadäck. Har haft det på en bil och då sprack den längs däcket mitt i slitbanan. Den sprack ned till corden över mera än halva däcket alltså.
Men har däcken från Kina blivit bättre?
Jag kommer med 98% säkerhet att beställa ett nytt av lite mera känt märke.
Mycket pga. hojen är en Blackbird och det är framdäcket. Vill ju liksom inte ha problem där.
Men har ni någon erfarenhet av Cordial/Cordsun?
Nu när jag kollar på det så är det ett Cordial CYR101 däck. Googlar jag får jag fram Cordsun Tyres.
Det är ett Kina företag. Går jag in på hemsidan de har märkt på däcket får jag "illegal domain". Ger ju ett seriöst intryck
De säljs av XL-Moto i Sverige.
Någon som har erfarenhet av dem?
Nu är jag av historien väldigt tveksam till Kinadäck. Har haft det på en bil och då sprack den längs däcket mitt i slitbanan. Den sprack ned till corden över mera än halva däcket alltså.
Men har däcken från Kina blivit bättre?
Jag kommer med 98% säkerhet att beställa ett nytt av lite mera känt märke.
Mycket pga. hojen är en Blackbird och det är framdäcket. Vill ju liksom inte ha problem där.
Men har ni någon erfarenhet av Cordial/Cordsun?
Last edited: