Yoshi_gixxeRR
www.stunthoj.com
_rills_ skrev:2597324Vad är det med tjejer och vettar????
Trodde det var hoj som gällde
Man ska ha HOJ och en CORVETTE
Det ultimata valet....
.../Yoshi
_rills_ skrev:2597324Vad är det med tjejer och vettar????
Trodde det var hoj som gällde
_rills_ skrev:2597324Vad är det med tjejer och vettar????
Trodde det var hoj som gällde
Yoshi_gixxeRR skrev:2597330Man ska ha HOJ och en CORVETTE
Det ultimata valet....
.../Yoshi
Jodå, det finns ju 700-hästars bilar som kör höga 9r, och det finns 700-hästarsbilar med samma vikt som kör 11r... Skillnaden ligger i chassit. Med en bra setup kan man tjäna mycket tid, många bygger ju om till fyrlink osv. för att få ner kraften i backen. Vanliga gatbilar som inte är optimerade för strippen tappar hyfsat mycket i starten, och en bra 60-fot är nästan direkt avgörande för en bra tid, såvida man inte har jättemycket mos i motorn, men då kommer man ändå bara att spinna bort det om man inte har bra chassisetup. Dessutom körs det ju klistrat på strippen, och det har man inte på gata... Så en 60-fotare på ~1,45-1,50 som vissa 9-sekundersbilar kör på klistrat skulle den nog aldrig någonsin klara av på gatan. En zx10:a kan prestera en nia den också (antagligen på gata också, det spinner ju inte ens med min turbohoj), men jag skulle vilja se en (gatlegal) bil som kör 9r på strippen köra en 9:a på gata. Då hade jag blivit impad! Förutom Alf Hanssons GTO, den skulle nog klara det, men den är ju sjuk...ozeo skrev:2597652aså jag bryr mig inte om sånt här men de finns ju bilar på strippen på 5-700 hk typ som kör nior el snabbare.
hur ofta kör man de med en standard zx10 då?
o har man sen lite toppfart stabilitet måste ju en bil med mycket hk hämta på slute då den komma upp i fart..finns väl många bilar som har 280 +++ hastigheter?
lahi skrev:2597733Jodå, det finns ju 700-hästars bilar som kör höga 9r, och det finns 700-hästarsbilar med samma vikt som kör 11r... Skillnaden ligger i chassit. Med en bra setup kan man tjäna mycket tid, många bygger ju om till fyrlink osv. för att få ner kraften i backen. Vanliga gatbilar som inte är optimerade för strippen tappar hyfsat mycket i starten, och en bra 60-fot är nästan direkt avgörande för en bra tid, såvida man inte har jättemycket mos i motorn, men då kommer man ändå bara att spinna bort det om man inte har bra chassisetup. Dessutom körs det ju klistrat på strippen, och det har man inte på gata... Så en 60-fotare på ~1,45-1,50 som vissa 9-sekundersbilar kör på klistrat skulle den nog aldrig någonsin klara av på gatan. En zx10:a kan prestera en nia den också (antagligen på gata också, det spinner ju inte ens med min turbohoj), men jag skulle vilja se en (gatlegal) bil som kör 9r på strippen köra en 9:a på gata. Då hade jag blivit impad! Förutom Alf Hanssons GTO, den skulle nog klara det, men den är ju sjuk...
Förhoppningsvis ett av få inlägg från mig i en sådan här tråd, sådant här diskuteras ju "ganska" ofta...
Fyrhjulsdrift e braozeo skrev:2597756
ett till ex. såg en audi 100 av den gammla modelen i sommras som körde 10,50 på 402 m.
de var en gammal flygplats, ingen klistrig bana..
jag skulle nog torska med en z10 där, en bra förare kanske kör snabbare el
kan den vart de såg sjukt finurligt ut när den drog..lahi skrev:2597769Fyrhjulsdrift e bra
Det var det alldeles säkert. Det ser helt sjukt ut. De fyrhjulsdrivna, särskilt gamla Audis (av någon konstig anledning) verkar sätta sig som fan bak och sträcka på sig ordentligt fram. jag har en film här i datorn (jag vet att jag har den men hittar inte... har letat en timme...) där Jonus (tror jag att det är) kör en repa med sin Audi 90 (?), grön iallafall. Så som den lämnar linjen är sjukt, slangbella är ordet. Pjoiiiing och så är han 100 meter ut på samma växel. Det är precis som ett gummiband, bara det att första 2 meterna ser inte så speciella ut, men sen jävlar, den kastar sig fram. När han körde den repan körde han 10,3x någonting (om jag minns rätt), med ~650 hk och 1300 kg. Nu lämnar den 1065 hk...ozeo skrev:2597782kan den vart de såg sjukt finurligt ut när den drog..
hela framändan flög rakt upp..såg konstigt ut.
_rills_ skrev:2597777Kommer väll alltid att finnas bilar som går mycket fortare på strippen, svårtr i början med en hoj.
Men frågan kvarstår, hur många hojar som gör 10 på stripen får man itne för priset av 1 bil som ska göra det?
lahi skrev:2600150Det var det alldeles säkert. Det ser helt sjukt ut. De fyrhjulsdrivna, särskilt gamla Audis (av någon konstig anledning) verkar sätta sig som fan bak och sträcka på sig ordentligt fram. jag har en film här i datorn (jag vet att jag har den men hittar inte... har letat en timme...) där Jonus (tror jag att det är) kör en repa med sin Audi 90 (?), grön iallafall. Så som den lämnar linjen är sjukt, slangbella är ordet. Pjoiiiing och så är han 100 meter ut på samma växel. Det är precis som ett gummiband, bara det att första 2 meterna ser inte så speciella ut, men sen jävlar, den kastar sig fram. När han körde den repan körde han 10,3x någonting (om jag minns rätt), med ~650 hk och 1300 kg. Nu lämnar den 1065 hk...
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |