Corvette C5(730hk) kör ett race mot en ZX10R

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
_rills_ skrev:
2597324 Vad är det med tjejer och vettar???? :D

Trodde det var hoj som gällde :yoparty :)


:D
En gång, när jag bodde i Norge, var jag uppe mitt bland bergen på nån liten väg. Plötsligt mullrade en stor red corvette förbi. Han körde om och drog på järnet in i tunneln framför mig (tunneln var skitlång). I slutet vände han och kom tillbaka mot mig med gasen i botten. Jag tror det var en av DOM stunderna i livet. Mitt upp bland bergen kom en röd vette från ingenstans. Jag tror det var gud! :tungan

Yoshi_gixxeRR skrev:
2597330 Man ska ha HOJ och en CORVETTE:yoparty :yoparty :yoparty

Det ultimata valet....:D :D :D



.../Yoshi


Ja precis! Då har man fasen allt! :yoparty
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
aså jag bryr mig inte om sånt här men de finns ju bilar på strippen på 5-700 hk typ som kör nior el snabbare.
hur ofta kör man de med en standard zx10 då?
o har man sen lite toppfart stabilitet måste ju en bil med mycket hk hämta på slute då den komma upp i fart..finns väl många bilar som har 280 +++ hastigheter?
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
ozeo skrev:
2597652 aså jag bryr mig inte om sånt här men de finns ju bilar på strippen på 5-700 hk typ som kör nior el snabbare.
hur ofta kör man de med en standard zx10 då?
o har man sen lite toppfart stabilitet måste ju en bil med mycket hk hämta på slute då den komma upp i fart..finns väl många bilar som har 280 +++ hastigheter?
Jodå, det finns ju 700-hästars bilar som kör höga 9:eek:r, och det finns 700-hästarsbilar med samma vikt som kör 11:eek:r... Skillnaden ligger i chassit. Med en bra setup kan man tjäna mycket tid, många bygger ju om till fyrlink osv. för att få ner kraften i backen. Vanliga gatbilar som inte är optimerade för strippen tappar hyfsat mycket i starten, och en bra 60-fot är nästan direkt avgörande för en bra tid, såvida man inte har jättemycket mos i motorn, men då kommer man ändå bara att spinna bort det om man inte har bra chassisetup. Dessutom körs det ju klistrat på strippen, och det har man inte på gata... Så en 60-fotare på ~1,45-1,50 som vissa 9-sekundersbilar kör på klistrat skulle den nog aldrig någonsin klara av på gatan. En zx10:a kan prestera en nia den också (antagligen på gata också, det spinner ju inte ens med min turbohoj), men jag skulle vilja se en (gatlegal) bil som kör 9:eek:r på strippen köra en 9:a på gata. Då hade jag blivit impad! Förutom Alf Hanssons GTO, den skulle nog klara det, men den är ju sjuk...

Och ang. topphastigheten så klarar ju många bilar av 280 +++, och då tar ju luftmotståndet ut sin rätt på hojarna och deras förhållandevis låga effekt. Alltså inte i förhållande till vikten, utan i förhållande till luftmoståndsökningen. Då blir man avtorkad så det ryker om det av vissa bilar...

Förhoppningsvis ett av få inlägg från mig i en sådan här tråd, sådant här diskuteras ju "ganska" ofta... :hihi
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lahi skrev:
2597733 Jodå, det finns ju 700-hästars bilar som kör höga 9:eek:r, och det finns 700-hästarsbilar med samma vikt som kör 11:eek:r... Skillnaden ligger i chassit. Med en bra setup kan man tjäna mycket tid, många bygger ju om till fyrlink osv. för att få ner kraften i backen. Vanliga gatbilar som inte är optimerade för strippen tappar hyfsat mycket i starten, och en bra 60-fot är nästan direkt avgörande för en bra tid, såvida man inte har jättemycket mos i motorn, men då kommer man ändå bara att spinna bort det om man inte har bra chassisetup. Dessutom körs det ju klistrat på strippen, och det har man inte på gata... Så en 60-fotare på ~1,45-1,50 som vissa 9-sekundersbilar kör på klistrat skulle den nog aldrig någonsin klara av på gatan. En zx10:a kan prestera en nia den också (antagligen på gata också, det spinner ju inte ens med min turbohoj), men jag skulle vilja se en (gatlegal) bil som kör 9:eek:r på strippen köra en 9:a på gata. Då hade jag blivit impad! Förutom Alf Hanssons GTO, den skulle nog klara det, men den är ju sjuk...

Förhoppningsvis ett av få inlägg från mig i en sådan här tråd, sådant här diskuteras ju "ganska" ofta... :hihi

jag har mött en bil jag nog skulle torska mot.
men den väger inget o går som faen..
men skulle nog ta den när man kommer upp mot 150 kanske, vet inte riktigt.

torskat mot en 850 med en tl1000 en gång i toppfart. men de ska väl inte va omöjligt..
brorsan låg o maxa sin gixxer750 när en corvette dök upp o kika på han innan dom drog vidare..

vad händer om man "drevar" en sån bil till samma hastigheter som hojen då :va
men ändå..
ett till ex. såg en audi 100 av den gammla modelen i sommras som körde 10,50 på 402 m.
de var en gammal flygplats, ingen klistrig bana..
jag skulle nog torska med en z10 där, en bra förare kanske kör snabbare el :va
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
ozeo skrev:
2597756
ett till ex. såg en audi 100 av den gammla modelen i sommras som körde 10,50 på 402 m.
de var en gammal flygplats, ingen klistrig bana..
jag skulle nog torska med en z10 där, en bra förare kanske kör snabbare el :va
Fyrhjulsdrift e bra :tummenupp
 

_rills_

Guest
Kommer väll alltid att finnas bilar som går mycket fortare på strippen, svårtr i början med en hoj.

Men frågan kvarstår, hur många hojar som gör 10 på stripen får man itne för priset av 1 bil som ska göra det?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lahi skrev:
2597769 Fyrhjulsdrift e bra :tummenupp
kan den vart de :va såg sjukt finurligt ut när den drog..
hela framändan flög rakt upp..såg konstigt ut.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
ozeo skrev:
2597782 kan den vart de :va såg sjukt finurligt ut när den drog..
hela framändan flög rakt upp..såg konstigt ut.
Det var det alldeles säkert. Det ser helt sjukt ut. De fyrhjulsdrivna, särskilt gamla Audis (av någon konstig anledning) verkar sätta sig som fan bak och sträcka på sig ordentligt fram. jag har en film här i datorn (jag vet att jag har den men hittar inte... har letat en timme...) där Jonus (tror jag att det är) kör en repa med sin Audi 90 (?), grön iallafall. Så som den lämnar linjen är sjukt, slangbella är ordet. Pjoiiiing och så är han 100 meter ut på samma växel. Det är precis som ett gummiband, bara det att första 2 meterna ser inte så speciella ut, men sen jävlar, den kastar sig fram. När han körde den repan körde han 10,3x någonting (om jag minns rätt), med ~650 hk och 1300 kg. Nu lämnar den 1065 hk...
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Corvetter is the shiit!! ;):

(Tyvärr var det några år sen. Nu har jag rejsat upp alla pengar och är jäfvelpank)
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    96.5 KB · Visningar: 38

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
_rills_ skrev:
2597777 Kommer väll alltid att finnas bilar som går mycket fortare på strippen, svårtr i början med en hoj.

Men frågan kvarstår, hur många hojar som gör 10 på stripen får man itne för priset av 1 bil som ska göra det?

Jag körde 10,63 med en slutfart på 212km/h med min
R6-02 på Uråsa för 2 år sedan.

Gav 65´för den, bra tid för dom pengarna!!

Gör om det med en bil :D :D
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lahi skrev:
2600150 Det var det alldeles säkert. Det ser helt sjukt ut. De fyrhjulsdrivna, särskilt gamla Audis (av någon konstig anledning) verkar sätta sig som fan bak och sträcka på sig ordentligt fram. jag har en film här i datorn (jag vet att jag har den men hittar inte... har letat en timme...) där Jonus (tror jag att det är) kör en repa med sin Audi 90 (?), grön iallafall. Så som den lämnar linjen är sjukt, slangbella är ordet. Pjoiiiing och så är han 100 meter ut på samma växel. Det är precis som ett gummiband, bara det att första 2 meterna ser inte så speciella ut, men sen jävlar, den kastar sig fram. När han körde den repan körde han 10,3x någonting (om jag minns rätt), med ~650 hk och 1300 kg. Nu lämnar den 1065 hk...


du förklara de precis som de såg ut :näsblod
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top