http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/vett_vs_r6.wmv 89Mb
Corvette vs R6.
Corvette gasar friskare än R6ans. Syns tydligt tycker iaf jag.
Corvette vs R6.
Corvette gasar friskare än R6ans. Syns tydligt tycker iaf jag.
BillSkullman skrev:Tycker R6:an bara myskör ju.. Inga probs att ta de där kurvorna i 120 minst? Han ligger ju mellan 80 och 120 som max. R6:an måste ju kunna piska skiten ur en vette hur lätt som helst? E väl inga bilar som hakar på en modernare hoj på kurvig väg?
Pejo skrev:vilken hoj som helst som får släpp skrämmer sin förare utan dess like.
BillSkullman skrev:Har aldrig fått släpp med hojen.
Är inte det j**ligt svårt att få?
Jag meskör inte direkt heller
Trodde det var bra mycket bättre väghållning i en hoj..
Lägg ner såpass att knäet ta i å vrid fullt ska du se att du nog får mer än släpp med bakhjuletBillSkullman skrev:Har aldrig fått släpp med hojen.
Är inte det j**ligt svårt att få?
Jag meskör inte direkt heller
Trodde det var bra mycket bättre väghållning i en hoj..
BillSkullman skrev:Har aldrig fått släpp med hojen.
Är inte det j**ligt svårt att få?
Jag meskör inte direkt heller
Trodde det var bra mycket bättre väghållning i en hoj..
Jag har prövat det där med att flytta sig mer än 2 dec i sidleds , och det första man tycker är att det nog vore lika bra att ha gått åtPejo skrev:Jag har inte heller fått släpp med hojjen - vågar helt enkelt inte gå in så hårt i kurvor med en hoj. Med bil är det bara fräsigt... det gör ju inget om man flyttar sig två dec i sidled...
Om vill veta riktig riktig sanning... jämför varvtider mellan stcc och veidec trophy...
BillSkullman skrev:Tycker R6:an bara myskör ju.. Inga probs att ta de där kurvorna i 120 minst? Han ligger ju mellan 80 och 120 som max. R6:an måste ju kunna piska skiten ur en vette hur lätt som helst? E väl inga bilar som hakar på en modernare hoj på kurvig väg?
granted79 skrev:med tanke på att det är mph så e det nog ganska fort han kör typ 230 eller nåt i kurvorna!!! så han myskör ju inte precis!!!
BillSkullman skrev:e inte 80 mph typ 120 km/h?
Cagiva_Mito skrev:nej, snarare 130kph....mph * 1.609 ger kph
Pejo skrev:Voine vad fel du har... 80-120 vaddå, km/h eller mph?
Vilken bil som helst kan gå in i en kurva med lite sladd utan att man dör av det... vilken hoj som helst som får släpp skrämmer sin förare utan dess like. På *kurvig* väg har en modern sportbil (kanske inte vette, men 911 etc) fördel, för den har mer grepp i just inbromsning och i kurvorna. På raka vägar, alltså där vikt/effekt och inte just grepp är avgörande, vinner en modern sporthoj.
Föressten, bäst att ta fram :corn
BillSkullman skrev:Är det bara jag som tycker att det inte känns särskilt fort i de kurvorna?
Jag är inte särskilt erfaren visserligen men fortare än så tar man dem väl?
Shaggy skrev:trots att Sete o Rossi stod på duktigt så skulle en F1-bil (utifrån de tider de presterat på banan) varva Moto-GP-förarna redan efter fyra varv.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |