XL-MOTO pushar sitt egna varumärke Course?
Inte så konstigt.
Konstigt blir det däremot när man tänker på att ett enda märke skulle vara duktiga på så många olika saker:
Hjälmar och strumpor, supermotardkläder och örn-Tshirts
Det går liksom inte ihop. Det kan finnas bra produkter under varumärket "Course".
Men, är "Course" ett bra varumärke? Inte, säger jag - och hittar man en produkt under paraplyet "Course" som man gillar och trivs med kan man ge sig fan på att dom bytt leverantör tills nästa gång man skall handla och allt känns skit.
Halvarsons gör byxor jag trivs med, men deras jackor funkar sämre på mig.
Rukkas byxor är jävligt bleka, man överdelarna sitter som en smäck.
Jag lackade på Alpinestar när dom tvingade fram ett namnbyte för Oxtar och har kört TCX sedan dess på fötterna.
Först av rent trots, men dom funkar utmärkt och håller prima.
Jag må se ut som en clown på tivoli där inte ett enda plagg matchar det andra, but frankly dear - I don't give a damn.
Allt jag kör med funkar, och framför allt - funkar tillsammans!
Det är mer än man kan säga om en del "set" från en och samma leverantör som passerat förbi.
INGEN leverantör kan hålla samma höga nivå rakt igenom ett så brett sortiment som Course erbjuder.
Jag vet inte om någon riktig tillverkare som ens försöker sig på att vara bra på allt.
TS!
Att bygga upp en garderob av MC-kläder som funkar i regn, i vårkyla, i sommarhetta - i alla de olika väderlekar man kan utsättas för
under en och samma åktur tar tid och kostar pengar.
Det är ett trial and error-projekt som kan kännas tröstlöst ibland, men det är en enorm tillfredställese att gå på MC-mässan och se på kläder, men känna - "Nej, jag behöver inget. Allt på plats och funkar för nästa säsong"
Lika mycket tillfredställelse som det är ångest att stappla ut från sjukhuset med en sopsäck av sönderklippta älsklingskläder.
"Hur FAN skall jag få till en ny garderob...?" Det är inte bara att köpa nytt, långt därifrån.
Just det: "mässan"
MC-mässan har ju traditionellt varit bästa stället att få prova en uppsjö med kläder från olika tillverkare på ett och samma ställe - och inte sällan kunna göra superklipp dessutom, på bra varor. Tyvärr har det känts som mässan blivit sämre på just det sedan Lelles slutade vara ute och göra affärer, men vi får hoppas att någon tar upp manteln och börjar göra besökarna lycklig igen.