Coola Ola
Progressiv klassicist
Om det INTE gör ett avtryck så kan vi alla sluta vara rädda för att bli smittade.
Studentfirandet lär också ge avtryck. Flera konstaterade fall av covid pga av studentfester här i söder.
Om det INTE gör ett avtryck så kan vi alla sluta vara rädda för att bli smittade.
Plottade först Sverige relativt världen och eftersom det man i tidigare länk kan se att tredje världen har lägre medianålder tog jag även med Finland.
Jag vill nog hävda att den där förklaringen om äldreboenden är en lögn.
Gjorde jag även en med log-axel för att de gör skillnaden mer synlig.
Väldigt obehagligt att Malmö Stad väljer att göra politik av detta men föga förvånande.Som jag förstått så handlar det inte om att Sverige skulle ha fler äldre (så är det ju bevisligen inte som du konstaterar), utan hur man hanterar smittrisken på äldreboendena. Åtminstone är det den anledningen som Region Skåne lyfter fram som en av de främsta orsaker till att man haft färre dödsfall i Skåne än i många andra delar av Sverige och att man t.ex. i Malmö lyckats mota ut smittan från äldreboenden. När corona började bli en realitet i Europa så startade man inom regionen tidigt planering för hur det skulle hindras även i äldrevården. En viktig del som angavs har varit hur personalen varit organiserad, att det funnits chefer på plats som kunnat upprätthålla de smittskyddsåtgärder man tagit fram. Malmö Stad uppger att det faktum att man driver samtlig äldrevård i egen regi som en stor hjälp för att upprätthålla riktlinjerna. Dessutom har regionen ett mobilt ”virus-team” som aktivt letat upp smitta innan den gett synliga symptom. Uppenbarligen har detta lyckats ganska väl.
Väldigt obehagligt att Malmö Stad väljer att göra politik av detta men föga förvånande.
Är det mer eller mindre Corona i Staffanstorp än i Rosengård förresten?
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Inte alls men jag förstår att du tog åt dig, samt varför.Vem är det som försöker göra politik av det nu? Projicerar du kanske lite, Markus?
Inte alls men jag förstår att du tog åt dig, samt varför.
Eller var det här neutralt och balanserat?
"faktum att man driver samtlig äldrevård i egen regi som en stor hjälp för att upprätthålla riktlinjerna"
Och det skulle vara förstatligande?Ok. Jag tänkte ju att du som är kritisk till hur Sverige hanterat corona-viruset skulle vara intresserad av att hitta konkreta tillvägagångssätt som förbättrar situationen, i landet som helhet.
Och det skulle vara förstatligande?
Löfven har ju uppfunnit ett nytt tillstånd för att släta över det hela.
Nu har vi en helt normal överdödlighet.
Ur ett historiskt perspektiv kan ju en överdödlighet inte vara normal, men kanske om man antar att det är den här överdödligheten vi kommer ha i framtiden så kan det ju kanske bli det nya normala i framtiden.
Sverigedemokraternas framträdande roll förmodligen.Vem säger det? Faktum att Skåne klarat sig bättre än stora delar av landet är övrigt. Vad är det man lyckats med här som övriga landet inte klarat av? Jag har svårt att tro att det skulle bero på att skåningarna är extra osjälviska och säkerhetsmedvetna...
Som jag förstått så handlar det inte om att Sverige skulle ha fler äldre (så är det ju bevisligen inte som du konstaterar), utan hur man hanterar smittrisken på äldreboendena. Åtminstone är det den anledningen som Region Skåne lyfter fram som en av de främsta orsaker till att man haft färre dödsfall i Skåne än i många andra delar av Sverige och att man t.ex. i Malmö lyckats mota ut smittan från äldreboenden. När corona började bli en realitet i Europa så startade man inom regionen tidigt planering för hur det skulle hindras även i äldrevården. En viktig del som angavs har varit hur personalen varit organiserad, att det funnits chefer på plats som kunnat upprätthålla de smittskyddsåtgärder man tagit fram. Malmö Stad uppger att det faktum att man driver samtlig äldrevård i egen regi som en stor hjälp för att upprätthålla riktlinjerna. Dessutom har regionen ett mobilt ”virus-team” som aktivt letat upp smitta innan den gett synliga symptom. Uppenbarligen har detta lyckats ganska väl.
Obs, missa ej när AFA-snubbens brud skämmer ut sig/er/oss.
https://www.facebook.com/560498230/posts/10157569120693231/
Obs, missa ej när AFA-snubbens brud skämmer ut sig/er/oss.
https://www.facebook.com/560498230/posts/10157569120693231/
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS