Klockringaren
nissenys
Snart drar ju pollenhelvetet igång också, riskerar man att bli skjuten om man nyser?
Kommer bli spontana "hälla bensin och tända på" aktioner på pollenallergiker.
Snart drar ju pollenhelvetet igång också, riskerar man att bli skjuten om man nyser?
Kommer bli spontana "hälla bensin och tända på" aktioner på pollenallergiker.
Det lekte vi alltid på rasterna när jag var liten.
Haha. Fan vad de sprang dom små liven.
Låter brutalt
Läste en artikel igår om att 40-talister, alltså 70-plusare struntar i alla förmaningar om att hålla sig inne, trots detta går dom gärna ut och handlar tillsammans och strosar runt i affärer.
Det verkar stämma, kom just hem efter en timmes löprunda (sakta promenad) och det enda jag såg ute var just typ 70-plusare, inte fan flyttar dom på sig, nää ut i cykelbanan med dig gubbjävel
Vad sägs om att man sätter upp en sån maskin vid varje större sjukhus i Sverige.
Tänk att alla större sjukhus i landet skulle kunna tillverka 10 000 liter handsprit om dagen.
Jag säger inte att han skall göra detta gratis, utan han säljer maskinerna och med tanke på att han ger bort produkten gratis just nu så lär priset vara humant.
Varför bara ha det i beredskap. Det måste väl vara ganska ekonomiskt att kunna tillverka egen desinfektionsvätska även utanför kriser.Vad sägs om att alla sjukhus i Sverige skulle ha ett rum i källaren med en sån maskin som beredskap?
Varför bara ha det i beredskap. Det måste väl vara ganska ekonomiskt att kunna tillverka egen desinfektionsvätska även utanför kriser.
Jag håller med dig att vi måste ha högre beredskap när det gäller sådana här situationer och andra liknande.
Ett civilt försvar helt enkelt.
Jag är till och med för en civilförsvarsplikt jämte den militära plikten. Där alla invånare gör en kortare plikt som t.ex. brandman, light-sjuksyrra, osv.
Tänk om vi skulle råka ut för en massa skogsbränder ett år. Jag vet, det kommer ju aldrig ske liksom...
Då skulle staten kunna kalla på 20 000 utbildade brandbekämpare som röjer brandgator och bekämpar eld. Dessa skulle för sin utförda plikt få en dagpenning, tack och medalj från staten samt en rejäl dos av "jag bidrar verkligen till det här landet" känsla.
Vissa saknar det för att dom är för motsträviga mot förändringar, för fega för att ta ett nytt steg men du har sant, alla har inte den möjligheten och om jag har det i tillräckligt grad återstår att se. Men jag ser det positivt och tror att i förlängningen kanske slutar med att jag får nya intäkter på längre sikt.
Men jag känner andra företagare som verkligen inte kan mer än just det dom gör och gjort i nästan ett helt arbetsliv och vad fan ska dom göra nu? Jag hoppas att ingen av dom tar livet av sig i alla fall.
Jag vill inte vara petig, men man har inte batterierna som backup ifall dieslarna inte startar, utan för att hålla spänningen uppe medan dieslarna startar. På ett av dom nya stora sjukhusen i Stockholm (Solna för att vara mer exakt) har man inte ens batterier, utan stora roterande vikter som innehåller så mycket energi att dom driver generatorerna medan dieslarna startar. Miljövänligare än batterier och blir aldrig sämre med tidenSjukhus har ju Dieselgeneratorer, om strömmen skulle gå, man har batteribackup om diesegeneratorn inte skulle starta osv...
Här i Västerbotten behövs det inte. Vi har god kompetens att tillverka själva på Norrlands universitetssjukhus, vilket även kommer starta de närmsta veckorna.Vad sägs om att alla sjukhus i Sverige skulle ha ett rum i källaren med en sån maskin som beredskap?
Det där löser sig nog också av sig själv skall du se... Ge det några veckor bara...Senaste trenden:
Tyska virusrebeller möts för coronafester – hostar på äldre och ropar ”corona”
källa: Omni
Senaste trenden:
Tyska virusrebeller möts för coronafester – hostar på äldre och ropar ”corona”
källa: Omni
På måndag införs samlingsförbud i Tyskland, max 2 personer åt gången, så bönpallen kan lagligt beträdas.
Idag svamlar Stefan Löven till nationen med anledning av coronapandemin.
Det fem minuter långa talet sänds i Svt2 och på SR klockan 21.15
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7435468
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA