cr 125 projekt

HGS eller pro circuit

• Antal röstningar
    0

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Ska ta och snygga till min rejält under förvintern, då den inte ser så bra ut och saknar vissa nödvändiga funktioner. Hojen är en cr 125 -93 med cromad ram (aldrig sett förut) och FMF fatty pipa (bucklig sådan) Så om jag har råd och lust blir det nog en ny pro circuit works pipa
http://procircuit.rideshop.com/catalog/images/category/workspipe.jpg.jpg

eller en HGS
http://www.hgs-exhaustsystems.com/u...frames_bestanden/welkom_bestanden/pipe_ho.jpg

Hur som helst, det som ska köpas/fixas på den är följande:

Dödarknapp x
Kolv (Namura eller Wiseco) x
Packningssatsx
Montera spikdäck x
Byta pckboxar frammgaffel x
Få dit någon cykeldator eller liknande
Byta bromsbelägg x
Luftfilter
Riva motor och kolla så allt är bra x
Drivpaket
Kolvbultslager x
Packingsats bromsok x

Det är säkett något mer som jag inte kommer på för tillfället.
Lägger in en bild hur den ser ut för tillfället:

Kommer med uppdateringar.

Bifogat

• DSC08359.JPG
    DSC08359.JPG
    61.3 KB · Visningar: 257
Last edited:

Xr_Sebbe

Shoo
Gick med
2 Dec 2005
Hoj
Xr 600
Inte för att vara sån men är det inte bättre att köpa en annan hoj med mer bytta slit delar? eller nån i bättre skick för jag menar det är ju ett par tusen lappar de där. Det beror ju också på hur länge du ska ha kvar den. Fast visst de är kul att ha ett projekt också:tummenupp

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Xr_Sebbe skrev:
2631994 Inte för att vara sån men är det inte bättre att köpa en annan hoj med mer bytta slit delar? eller nån i bättre skick för jag menar det är ju ett par tusen lappar de där. Det beror ju också på hur länge du ska ha kvar den. Fast visst de är kul att ha ett projekt också:tummenupp

mjo, jag har räknat på det, och jag ska nog inte förmodligen inte byta allt. Styre och framgaffeln tror jag räknas bort då, den förmodligen inte är i så dåligt skick som jag tror och styre kanske jag behåller med en upputsning. Sen vet jag inte hur lagrena och packboxarna är i motorn, men det visar sig.

edit: lameller vet jag inte eller med, kanske räcker med att jag rengör domm

Last edited:

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
en sak med 2hjul
Lycka till:tummenupp
Ser redigt fräsig ut för att vara 93a hehe;)

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Har nu beställt delar: Kolv, sadelöverdrag, kolvbultslager och bromsar. Det blir inget dekalkit, så jag undrar ifall det någon som har något förslag vad man kan måla om den i för färger och dekalstyling? Bilder mottages gärna. :tummenupp

Last edited:

Xr_Sebbe

Shoo
Gick med
2 Dec 2005
Hoj
Xr 600
Ett tips är att inte måla om du inte nu åker på asfalt, slits bort direkt köp hellre dekalpapper i den färg du vill ha.:tummenupp

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Xr_Sebbe skrev:
2664213 Ett tips är att inte måla om du inte nu åker på asfalt, slits bort direkt köp hellre dekalpapper i den färg du vill ha.:tummenupp

jag rammlar aldrig:D

Go jul:)

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
slå på en svart framskärm och kylar-vingar...även sadelöverdrag...

crossar kör man ju med typ tills de rasar.....

tycker inte man ska kosta på en -93:a mer än nödvändigt...

byt packboxar i gaffeln om den läcker....du lär dock tejpa de ojämnheter som finns på gaffeln...brukar vara ett spår i början av gaffeln.... annars pajar man packningen direkt...

kör utan dekaler ...vore snyggt med svart plast och kromad ram...

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Har fått delarna nu:cpparty Kommer att ta isär motorn under morgondagen för att kolla vad som behövs bytas. Updatering + bifogning av nya bilder kommer imorron:)

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
HAr skruvat ca 10 timmar på crossen idag, har jävligt ont i ryggen, Glömmde kamera hemma:huvet Det som har gjorts är: Fixat båda bromssystemen, Riviti praktik hela crossen ner i smådelar, det enda som sitter ihop är frammramen och gaffeln:gnissla, har börjat rivit motorn och den såg ut att vara i sjyst skick:tummenupp.

Någon som vet vad det är för orginalförgasare på en sådan maskin?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
kleinealf skrev:
2671224 HAr skruvat ca 10 timmar på crossen idag, har jävligt ont i ryggen, Glömmde kamera hemma:huvet Det som har gjorts är: Fixat båda bromssystemen, Riviti praktik hela crossen ner i smådelar, det enda som sitter ihop är frammramen och gaffeln:gnissla, har börjat rivit motorn och den såg ut att vara i sjyst skick:tummenupp.

Någon som vet vad det är för orginalförgasare på en sådan maskin?
inte märke men en 36:a sitter på ogr på de äldre maskinerna. 38 fungerar fint om du vill uppgradera ;)

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2671230 inte märke men en 36:a sitter på ogr på de äldre maskinerna. 38 fungerar fint om du vill uppgradera ;)

jag har en keihin 38mm:p Jag komm att tänka på att det var en sån dära "mugen" Som det tydligen ska va cromad ram och trimmad, nån som vet mer fakta om domm?

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Gick inte så bra idag: Öppnade motorn och så är lamellkorgen sliten:huvet Tänkar ta och låta någon svetsa och slipa till så det blir bra. Sen när jag ska ta bort vattenpumpen så händer det, jag slinter med spärrskaftet och har av en rotorvinge:skrämd :gråta

Får hoppas på att Det finns någon skrot eller privatperson som har en motor/vattenpump till övers.

EDIT: Sprängskiss till motor sökes.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
kleinealf skrev:
2678437 Gick inte så bra idag: Öppnade motorn och så är lamellkorgen sliten:huvet Tänkar ta och låta någon svetsa och slipa till så det blir bra. Sen när jag ska ta bort vattenpumpen så händer det, jag slinter med spärrskaftet och har av en rotorvinge:skrämd :gråta

Får hoppas på att Det finns någon skrot eller privatperson som har en motor/vattenpump till övers.

EDIT: Sprängskiss till motor sökes.

sitter väl 10-12 st rotorvingar på v-pumpshjulet så om en gick av ska nog inte vara nån större fara....

annars finns det lim som "svetsar" ihop plast...alt. tar du smältlim och smörjer på...gör rent riktigt bara innan så slipper du köpa nytt!!!

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
sx-pojken skrev:
2678448 sitter väl 10-12 st rotorvingar på v-pumpshjulet så om en gick av ska nog inte vara nån större fara....

annars finns det lim som "svetsar" ihop plast...alt. tar du smältlim och smörjer på...gör rent riktigt bara innan så slipper du köpa nytt!!!

Obalans? jo, visst skulle jag kunna limma ihop det om det inte var av aluminium.

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
Uppdatering: Satt ihop motorn, fixat bromsar osv, blir nog klar imorgon med den. Bilder kommer äntligen.

Slängde upp en bild på min rr-hoj :p

Bifogat

• PICT3356.JPG
    PICT3356.JPG
    26.8 KB · Visningar: 108
  • PICT3357.JPG
    PICT3357.JPG
    26.1 KB · Visningar: 116
  • PICT3358.JPG
    PICT3358.JPG
    28.5 KB · Visningar: 108
  • PICT3359.JPG