CR 250 bestyckning

Prototype

Craptastic
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Åsa
Hoj
Cr 250 -02
Tjenare jag har en Honda CR 250 -02.

Köpte den för ett tag sen, och den gick ganska illa.
Kollade munstyckena och de verka va väldigt för stort.
Låg 37 huvud 430

Undrade om någon kunde hjälpa mig vart man skulle börja testa ut. Eller om ni vet va ni har/hade i eran hoj??
har suttit i original munstycke låg och huvud samt nål.
men den bluddrar lite på höga varv annars verkar den okej.


Mvh/ Proto
 

Lillen

Jocke
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CB1000RA -2011
Börja med....

... att sänka nålen. Hjälper inte det får du bestycka om den.

// Jocke :tummenupp
 

Prototype

Craptastic
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Åsa
Hoj
Cr 250 -02
Lillen skrev:
... att sänka nålen. Hjälper inte det får du bestycka om den.

// Jocke :tummenupp


Jo ska testa det.
Men om någon som vet cirkus vilka munstycken.

fast jag ska testa med nålen först
 

Prototype

Craptastic
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Åsa
Hoj
Cr 250 -02
Lillen skrev:
Orginal sitter det 32,5/380 på en CR250 -02

Jodå dem sitter i. Och typ andra hacket på nålen så man får väl sätta den på första hacket och testa om det gör nån nytta
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Prototype skrev:
Tjenare jag har en Honda CR 250 -02.

Köpte den för ett tag sen, och den gick ganska illa.
Kollade munstyckena och de verka va väldigt för stort.
Låg 37 huvud 430

Undrade om någon kunde hjälpa mig vart man skulle börja testa ut. Eller om ni vet va ni har/hade i eran hoj??
har suttit i original munstycke låg och huvud samt nål.
men den bluddrar lite på höga varv annars verkar den okej.


Mvh/ Proto

Enligt instruktionsboken vid 15-27 grader C och havsnivå:

Huvudmunstycke 420
Lågfart 30
Nålen i andra hacket uppifrån
Luftskruv utskruvad 1 1/2 varv från helt stängd.

den här hojen är väldigt känslig för kyla och fuktig luft. Prova oxå med gör rent förgasarn för under den kalla årstiden så blir det lätt vatten i dem.

430 huvudmunstycke funkar om du åker sandbana eller snabb jordbana, leker du i skogen så kan du gå ner till ca 400 i huvudmunstycke.
 

Solid snake

Guest
Hehu, köpte en CR 125 -91 o den går illa.

Köpte ett gäng munstycken o prövade, ingen skillnad direkt, nu har jag mindre munstycke än vad som e original (172 är original, kör just nu med ett 170) och den går fortfarande illa, stiftet blir blött o så, höja o sänka nål hjälper inte och tomgång finns inte så man får hålla gas.

Förmodligen ska jag ner i storlek eller? Om man varvar upp så bluddrar den o slutar tända för att sedan hoppa igång igen o gå "normalt" om man inte har växel i.

Ursäkta om jag snor din tråd lite.

Edit: Sitter en Keihin 36mm flatsideförgasare på den.
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Solid snake skrev:
Hehu, köpte en CR 125 -91 o den går illa.

Köpte ett gäng munstycken o prövade, ingen skillnad direkt, nu har jag mindre munstycke än vad som e original (172 är original, kör just nu med ett 170) och den går fortfarande illa, stiftet blir blött o så, höja o sänka nål hjälper inte och tomgång finns inte så man får hålla gas.

Förmodligen ska jag ner i storlek eller? Om man varvar upp så bluddrar den o slutar tända för att sedan hoppa igång igen o gå "normalt" om man inte har växel i.

Ursäkta om jag snor din tråd lite.

Edit: Sitter en Keihin 36mm flatsideförgasare på den.

Ingen tomgång?! Låter skumt! Ställ in den först (görs via choken, skruva på den)
Sitter det någon luft skruv på förgasaren? Pilla på den är ett tips.
Men först och främst, fixa till rätt inställningar från original. (kanske är nålen sliten?). Rätt tändstift.
 

Prototype

Craptastic
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Åsa
Hoj
Cr 250 -02
Färnbo skrev:
Enligt instruktionsboken vid 15-27 grader C och havsnivå:

Huvudmunstycke 420
Lågfart 30
Nålen i andra hacket uppifrån
Luftskruv utskruvad 1 1/2 varv från helt stängd.

den här hojen är väldigt känslig för kyla och fuktig luft. Prova oxå med gör rent förgasarn för under den kalla årstiden så blir det lätt vatten i dem.

430 huvudmunstycke funkar om du åker sandbana eller snabb jordbana, leker du i skogen så kan du gå ner till ca 400 i huvudmunstycke.


Det här låter intressant. Såg också igår att det satt en annan nål i.
den nålen verkade va lite tjockare än iriginalen faktiskt.

måste nästan testa detta och sätta i feting munstycket och testa med original nålen. får väl labba lite mer med detta.....

Tack förresten
 

Solid snake

Guest
FreddaAbborre skrev:
Ingen tomgång?! Låter skumt! Ställ in den först (görs via choken, skruva på den)
Sitter det någon luft skruv på förgasaren? Pilla på den är ett tips.
Men först och främst, fixa till rätt inställningar från original. (kanske är nålen sliten?). Rätt tändstift.


Det med choken har jag gjort, inte ett skit hände då. :(
Har faktiskt ställt in den till original, men då gick den inte bättre ändå.

Har tänkt på det med sliten nål också faktiskt, köper ny nål o går ner som fan i munstycke så kanske man får fason på skitet, sen får man ju ha koll på stiftet också.

Stiftet är utan resistor, men det kvittade sa han i mc affären, men jag vet inte, har ett med resistor liggandes, kanske ska pröva med det? Men det förklarar inte hur stiftet inte skulle bli blött om jag bytar till ett med resistor.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top