Cr500 vs. kx500

Icarus

WWweeeeeeeeee!!!
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Ingen just nu!
Byter ämne lite här men wtf, finns det någon sida där man kan ladda ner avsnitt från Super Motard-tävlingar? Hade ett flertal filmer på burken och sidan sparad i favoriter, men sedan skulle ju datorfan krascha :huvet
Någon som vet vilken sida jag snackar om?

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Icarus skrev:
Byter ämne lite här men wtf, finns det någon sida där man kan ladda ner avsnitt från Super Motard-tävlingar? Hade ett flertal filmer på burken och sidan sparad i favoriter, men sedan skulle ju datorfan krascha :huvet
Någon som vet vilken sida jag snackar om?
hur blev det med hojen?

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Har själv en KX 500 :rock .. Är allt som det ska så är de lättstartade. Kawan är lite vassare än hondan och upplevs också varvvilligare delvis beroende på att kawan har avgasportar till skillnad mot CR 500.

Snyggheten kan man väl diskutera då båda maskinerna i stort var "färdigutvecklade" i slutet av 80-talet. Går som helvete gör de i alla fall båda två. Den som "skräms" mest är nog i alla fall Kawa KX 500!

/Göran

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
nej, Hondan går bättre, iaf i helt orginal, mest beroende på bättre fjädring än kawan.
Rent prestandamässigt är de jämna.
Båda är skrämmande att köra om man är ovan, de sliter o drra vilken växel som än är i, och skakar o vibrerar otroligt.

Icarus

WWweeeeeeeeee!!!
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Ingen just nu!
Tack för alla svar.

Blir troligt en Cr500 efter vintern eftersom jag inte alls fick ut några försäkringspengar, gick back på skiten istället :huvet

Men men, Jobba är det som gäller!

Icarus

WWweeeeeeeeee!!!
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Ingen just nu!
Dåligt med äldre 500:eek:r ute till försälning nu :3freak

Hur skulle en äldre (början av 90-tal?) 250 funka som motard? Är ju inte direkt ute efter o vara snabbast och bäst, utan att ha skoj. :fyllisar

Icarus

WWweeeeeeeeee!!!
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Ingen just nu!
Usch, den var inte direkt fräsch :D

Nä, hade den haft skivbromsar så hade det kanske funkat, men nu har den ju trummor bak och fram så...

Ska åka o kolla på en 250 om nån vecka, så det blir väl en sån antar jag :yoparty

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Icarus skrev:
Usch, den var inte direkt fräsch :D

Nä, hade den haft skivbromsar så hade det kanske funkat, men nu har den ju trummor bak och fram så...

Ska åka o kolla på en 250 om nån vecka, så det blir väl en sån antar jag :yoparty
hur blev det med 250cc:n?

Icarus

WWweeeeeeeeee!!!
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Ingen just nu!
Det blev inget med den heller, jobbar på som en tok nu istället o väntar tills nån månad innan sommarlovet o köper en något fräschare hoj :)

Johan Hägglund

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
KTM625-04 Kawa KX500 -98
Cr500 Vs Kx500

Har haft både cr500-98 och kx500-98 bägge är mycket underhållande cyklar fast på lite olika sätt. Honda är som en bomb i princip från noll varv :yoparty
MEN..sedan händer inget mer :va tills man lägger i nästa växel. hade åkt 250 innan och saknade lite av hysterin så jag skaffade en Kawasaki istället, Den o sin sida är ganska tam o trist för att vara en 500a på låga varv :va Sedan lite högre upp i registret är den helt HYSTERISK :yoparty Den varvar säker tusen rpm mer än hondan och dras häruppe i registret nånting helt groteskt! Det må vara en smaksak. Men för högsta möjliga adrenalin rekomenderar jag Kawan den är hårigare totalt sett, KIPS ventilen gör väl sitt.
Både Honda och Kawas femhundror är bland det grymmaste man kan åka på än i dag 2004. :banana :fyllisar

Bifogat

• KX500.JPG
    KX500.JPG
    44.3 KB · Visningar: 114
  • CR500.JPG
    CR500.JPG
    46 KB · Visningar: 92

Leffe00

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
Yamaha yz125 enduro
Hur bra håller de jämfört med 250 2t? Ganska bra antar jag, men hur bra? Är det i klass med typ ktm 620, jag menar med serviceintervaller, byte av kolv m.m.?

Johan Hägglund

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
KTM625-04 Kawa KX500 -98
njae

"
Leffe00 skrev:
Hur bra håller de jämfört med 250 2t? Ganska bra antar jag, men hur bra? Är det i klass med typ ktm 620, jag menar med serviceintervaller, byte av kolv m.m.?
"

Bara att gasa tills det rasar, kolv håller nog 100tim för en motionär minsta bekymmret, Drivpaket, däck osv äts upp på nolltid. Annars normal service dvs oljebyte 3-5 timma om man är noga. Filter samma sak. I skogen eller på bana sloit även fjädringskomponenter snabbt har jag märkt.

Dock inget för gata det är pure race!
KTM620 Jämförelsevis är väl mer brukshoj med race känsla.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Låter som Cr 500 är en kul leksak....kanske ska inhandla en sån när jag får pengar över..som adrig kommer hända =P

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0