Tjena!
Idag spanade jag riktigt på hur pass det gick med hojen efter
craschen.
Själva craschen inträffade då jag tänkte för-njuta med att ta mig en liten
tur på midsommar, innan nubben och sillen ställdes fram på bordet.
Efter 5 minuters åkande tänker jag ta e4an intill stan i sundsvall
och detta råder inte till något gott.
När jag skall in till påfarssträckan så tar jag en kurva halvskarpt,
och när jag därefter gasar lite släpper backdäcket så jag får sladd.
Det går så fort så jag hinner inte agera, så sladden får efter släng
åt andra hållet och därefter flyger både jag och hojen rakt ner i backen.
Vid den sekunden jag är i luften tänker jag, hur fan ska det här sluta.
Jag lyckas få styret rakt i mellangärdet också så jag är inte så pigg på
att ta mig upp efter jag landat pladask i backen. Efter några sekunder
lyckas jag få tillbaka andningen och där kommer folk och hjälper mig.
Min tanke var bara då hur fan ser hojen ut.
Såklart är den inte i nyskick, vilket var synd efter som den bara hunnit rulla 200mil.
Idag kollade jag rejält på allt och reflekterade tillbaka på hur fasen jag
lyckades få sladd sådär lätt.
Jag tänkte hela tiden att jag inte värmt däcket tillräckligt men på något
sätt känns det orimligt att måste värma ett däck i mer än 10-15min för att
kunna ta en kurva.
Det jag kom fram till idag, när jag också märkt att den var lite sladdig är att däcken är från 2004. Hojen är uttagen 2006, vilket säger att däcken stått i två år. Killen som hade hojen innan körde också bara 100mil.
Frågan är ju nu vad ni säger? Om däck och allt. Hur gamla däck
kan man rulla på? Var dem för kalla? Svårt givetvis för er att veta.
Däcken är i nyskick och man kickar på slitagefronten, men dock rätt hård.
Hur gamla får däcken vara?
Ja menar känns ju tråkigt att man inte ska kunna lita på sina däck hädanefter.
Idag spanade jag riktigt på hur pass det gick med hojen efter
craschen.
Själva craschen inträffade då jag tänkte för-njuta med att ta mig en liten
tur på midsommar, innan nubben och sillen ställdes fram på bordet.
Efter 5 minuters åkande tänker jag ta e4an intill stan i sundsvall
och detta råder inte till något gott.
När jag skall in till påfarssträckan så tar jag en kurva halvskarpt,
och när jag därefter gasar lite släpper backdäcket så jag får sladd.
Det går så fort så jag hinner inte agera, så sladden får efter släng
åt andra hållet och därefter flyger både jag och hojen rakt ner i backen.
Vid den sekunden jag är i luften tänker jag, hur fan ska det här sluta.
Jag lyckas få styret rakt i mellangärdet också så jag är inte så pigg på
att ta mig upp efter jag landat pladask i backen. Efter några sekunder
lyckas jag få tillbaka andningen och där kommer folk och hjälper mig.
Min tanke var bara då hur fan ser hojen ut.
Såklart är den inte i nyskick, vilket var synd efter som den bara hunnit rulla 200mil.
Idag kollade jag rejält på allt och reflekterade tillbaka på hur fasen jag
lyckades få sladd sådär lätt.
Jag tänkte hela tiden att jag inte värmt däcket tillräckligt men på något
sätt känns det orimligt att måste värma ett däck i mer än 10-15min för att
kunna ta en kurva.
Det jag kom fram till idag, när jag också märkt att den var lite sladdig är att däcken är från 2004. Hojen är uttagen 2006, vilket säger att däcken stått i två år. Killen som hade hojen innan körde också bara 100mil.
Frågan är ju nu vad ni säger? Om däck och allt. Hur gamla däck
kan man rulla på? Var dem för kalla? Svårt givetvis för er att veta.
Däcken är i nyskick och man kickar på slitagefronten, men dock rätt hård.
Hur gamla får däcken vara?
Ja menar känns ju tråkigt att man inte ska kunna lita på sina däck hädanefter.
Last edited: