Crf 450-05 varför ser det ut så här

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
...Och kvar, ensam utan någon hjälp står killen med sin baxade, döda 450 medans andra bråkar om om titanventilers livslängd.

Hojen är ju ny. BOGSERA IGÅNG HÄRKET NYSS :fatta!





:hihi
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
UrbanTiger skrev:
Tjöp en Haynes.. hur fan ska jag veta att det ät titanventiler och platinastift.

Bilden på stiftet visar ett stift där det inte syns ett jävla skit. Och killen fråga om brända ventiler och hur det kom sig och vad han kunde göra åt det.

Tycker du att det jag skrivit är fel ur det perspektivet :va

Att det var titanventiler påtalades redan i ett efterkommande inlägg.

Ursäkta men du är ju dum i huvet :kocko

Om du varken ser eller vet, finns det ingen anledning svara, i varje fall inte med felaktiga uppgifter.
 

yoshimurakalle

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Ktm 950
Det låter som det är nå´t fel på elsidan. Det du kan göra är att kolla om du har gnista på stiftet.
Enkelt..

Sätt i stiftet i tändhatten och håll stiftet mot cylindern eller nå´t så det blir jord. Kicka runt motorn eller kör på startmotor om du har det. Då skall det hoppa gnistor i gapet.

Gör det inte det så kan det vara en hel del som spökar på elsidan och då är det väl bara att lämna in den till nå´n mc-firma eller be någon kunnig kompis mäta upp den.
Det är ju en 05á så någon slags garanti gäller väl.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Fotrally skrev:
Hur kommer det sig?

Tävlingsmaskin = omfattas inte av garantierna (möjligen kan man starta en rätsprocess angående den standardiserade garantin på allt som säljs till privatpersoner i sverige om man orkar..)

Altså, har trådstartaren bytt stiftet eller ej?
Det är ganska vanligt på enstånkor att stiftet "slår igen", om det beror på att isoleringen runt elektroden spricker eller vad det är vet jag inte men enda metoden är att byta stift eller möjligen värma på det med en tändare. Det går inte se nåt på stiftet.
Händer ofta om man får tjuvstopp innnan motorn blivit ordentligt varm eller om man surar motorn, vilket lätt händer när man försöker starta en varm enstånka.
Detta är vanligt på Yamaha WRF &YZF modeller.
Lämpligen byter man till ett Densostift av normalare (billigare) modell än iridiummodellen.
 

kille82swe

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
i en husvagn
Hoj
4 wheel
nu ska vi inte bli ovänner pga detta :krama

har igår testat min tändbox på en kompis hoj så den är hel iallafall
ska kolla hur man ställer ventilerna så det blir gjort

satte i det nya stiftet och bogsera hojen utan att gasa!
och i början så snurra motorn runt men inget hände!
när jag sedan testa att gasa så börja det smälla som innan och jag tog bort stiftet och det var dyngblött
kan hojen vara så sur eller är det något annat fel? :(
 

CalleP

Calle
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
2007, HONDA CBR1000RR
med största sannolikhet har du inte gjort rent luftfiltret ordentilgt och kört i damm och grus utan filterskinn vilket medfört att du måste skaffa nya ventiler samt shimsa om. Gör du det så startar den säkert direkt.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
kille82swe skrev:
Varför ser mitt tändstift ut såhär??
hojen vill inte starta utan bara smäller kan den vara sur?
har haft den stående ett tag nu körde ca 30 min för någondag sen och den stanna rätt av och ville inte starta sen utan skickade ut flammor i röret
har testat att dra den efter bilen men den bara smällde räcker det med nytt stift??

någon som vet???

Ventilspel skall vara IN: 0.16+-0,03 mm UT:0,28+-0,03mm Gapp tändstift: 1,0-1,1mm.

Kontrollera förgasaren, Har du haft bensin förvarat i någon gammal bensindunk i plåt?Ändra luft/bränsle skruven ( snurra motsols) kan vara för tunn blandning. Tänk på att det kanske är betydligt kallare nu än vad det var senast du körde - kanske behöver bestycka om den ( tror inte det )

Kontrollera filtret, så det inte är genom smutsigt.

HUr länge har du haft kolven i? bytat nyligen? Om du gjort det, så kontrollera så att tändningen är rätt.

Viktigt: Köp CRF 450 Instruktions Manual. Finns inte att ladda ner, vad jag vet iaf.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
kille82swe skrev:
kan man se om ventilerna är brända utan att ta bort toppen???

Nej, du måste lyfta toppen. OBS!! Då du inte har manualen vet du inte vilken Nm varje bult skall dras åt. Sen måste du ha mätinstrument, så du kan mäta ventilsätet & ventilen.

Börja med att åtgärda det som jag skrev tidigare.

Edit: Det är en 05:a du har!! Ingen gammal junk. Har du skött service, så är det inga brända ventiler.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top