CRF sm elektronikfel....hur många vet du som bytt ??

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 450 sm
Mr * skrev:
..med hojen, de skulle väl dela på motorn idag..!? Har dom kommit fram till orsaken? Hoppas att den har klarat sig bra under omständigheterna.

Enl. Honda hade jag tur....:confused:

De var "bara" vevaxeln som skurit, mosiga ramlage, repig kolv å hela motorn full med spån fr fd vevlagret.

Har gjort upp med Honda, jag är nöjd. Får nog motorn ngn gång nästa vecka fr Tibro :banana

Orsaken.......ingen vet. ABSOLUT inte konstantkörning, jag har kört varierat hela tiden å aldrig på 110-väg.
Bytt olja varannan timme kolven var tre tim gammal motorn har gått ca 170 mil.

Fabriksförarna i USA som kör cross byter kolv varje race, vevstake 50 tim :3freak

Nu börjar jag fatta vad mkt service är. Ska man vara säker på att hojen ska hålla, så är det helrenovering (10`kr) som gäller vid ca 100 tim bli väl ungefär 500 mil.

Med lite tur kan de nog gå mkt längre. Men ska du vara säker så är det nog så det ser ut. :arsele

Viru

Which one of you faggots is gay?
Gick med
15 May 2003
Hoj
DB11
Återfall skrev:
Mr * skrev:
..med hojen, de skulle väl dela på motorn idag..!? Har dom kommit fram till orsaken? Hoppas att den har klarat sig bra under omständigheterna.

Enl. Honda hade jag tur....:confused:

De var "bara" vevaxeln som skurit, mosiga ramlage, repig kolv å hela motorn full med spån fr fd vevlagret.

Har gjort upp med Honda, jag är nöjd. Får nog motorn ngn gång nästa vecka fr Tibro :banana

Orsaken.......ingen vet. ABSOLUT inte konstantkörning, jag har kört varierat hela tiden å aldrig på 110-väg.
Bytt olja varannan timme kolven var tre tim gammal motorn har gått ca 170 mil.

Fabriksförarna i USA som kör cross byter kolv varje race, vevstake 50 tim :3freak

Nu börjar jag fatta vad mkt service är. Ska man vara säker på att hojen ska hålla, så är det helrenovering (10`kr) som gäller vid ca 100 tim bli väl ungefär 500 mil.

Med lite tur kan de nog gå mkt längre. Men ska du vara säker så är det nog så det ser ut. :arsele

fy fan d va ju typ allt som kunde gå i en motor!!!
får man fråga va du menar med att du gjort upp med Honda???
alla dom här kolv o oljebytena har du väl gjort själv???
tänkte bara för min hojfirma här säger att man ska lämna in hojjen på auktoriseradverkstad för att man ska få nån hjälp av Honda.
men vem faaaaaaaan lämnar in en sån här hoj med så täta serviceintervaller!!!

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 450 sm
Viru skrev:
fy fan d va ju typ allt som kunde gå i en motor!!!
får man fråga va du menar med att du gjort upp med Honda???
alla dom här kolv o oljebytena har du väl gjort själv???
tänkte bara för min hojfirma här säger att man ska lämna in hojjen på auktoriseradverkstad för att man ska få nån hjälp av Honda.
men vem faaaaaaaan lämnar in en sån här hoj med så täta serviceintervaller!!!

Detta fallet är som samhället i stort. Kan du snacka för dej så får du mer.
Min var inte servad på verkstad.
Självklart håller de på sitt för att slippa pröjsa. Alla fall bedöms olika om det inte är garanti.
Kan inte ge ngra goda råd men.......min story var mer snyft än förbannad :rolleyes:

Viru

Gick med
15 May 2003
Hoj
DB11
Återfall skrev:
Detta fallet är som samhället i stort. Kan du snacka för dej så får du mer.
Min var inte servad på verkstad.
Självklart håller de på sitt för att slippa pröjsa. Alla fall bedöms olika om det inte är garanti.
Kan inte ge ngra goda råd men.......min story var mer snyft än förbannad :rolleyes:

Min story var verkligen snyft och dom visste att jag precis fått ihop min stunthoj som kamkedjan hade hoppat på så att jag fick riva maskin o renovera toppen.jag köpte alla delar genom dom så dom visste att jag inte var ekonomiskt på topp.stunthojjen köpte jag förra året o den rasade direkt efter första provturen.sen visste dom att jag precis handlat motarden pga att jag köpte nytt plast o sadelöverdrag o alla serviceprylar genom dom.jag köpte motarden utan hjul o köpte hjulen kasta på dom o den rasa direkt.all historia med mina hojjar visste dom.hur kan man inte tycka synd om en o göra sitt allt för att eventuellt få gratis delar lr billigare!!jag sa från första början när jag klev in att jag fixar jobbet själv=polaren är mc mek så går det lite fortare o få ihop den o dom behöver inte ens ta i den.skit samma delarna e betalda o väntar bara på ramlagrena så ska polarn plocka ihop den.fick du nått svar varför detta hände din maskin???jag antar att dom byter typ rubb o stubb i din maskin.får man bara fråga för nyfikenhetens skull va för deal du fick med Honda.ja har ju redan pröjsa mitt så ja ska inte åka o bråka med dom nån mer,men tänkte bara att kul o veta!kul att det verkade lösa sig för dig iaf.

Viru

Gick med
15 May 2003
Hoj
DB11
a just d!!!sen sa dom om man gjorde typ servisarna själv så skulle man behöva visa upp kvitton på att man iaf handlat grejer som kolv o oljor osv.behövde du göra d???tänkte bara att om man ska börja handla sina grejer på nått annat ställe.är inte så sugen o plöja ner massa pengar i deras butik om dom inte ens kan va bussiga tibaks.

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 450 sm
Viru skrev:
Min story var verkligen snyft och dom visste att jag precis fått ihop min stunthoj som kamkedjan hade hoppat på så att jag fick riva maskin o renovera toppen.jag köpte alla del.................

Oj ........ du HAR verkligen haft mer otur än mej.

Jag börjar med det mest intressanta: Jag har lovat Generalagent Honda att inte snacka om min deal :(

Jag tror inte ditt problem ligger i att Honda INTE VILL hjälpa till. Skulle jag gissa, så har inte "din butik" ens snackat med Honda :mad:
Om din story skulle komma fram till rätt person på Honda utan att redigeras av ngn mellanhand så skulle du BERGIS fått minst super-rabbat på delarna.

De låter som om du handlar av en butik i en större stad = mkt kunder varje kund är mindre värd å får mindre tid :(

Som jag uppfattade det så är inte din handlares uppträdande i linje med vad Honda vill förmedla till SINA kunder :3freak :3freak

Nu är det iåfs lite sent, men..........jag skulle nött på handlaren. Antingen tills jag fick snacka med Honda själv eller tills han fixar det ihop med Honda. För han KAN det.

En liknande story, Honda tar ansvar: min båtmotor Honda BF 90hp 1998 blev lite dålig, jag fick delar till för ett värde av ca 10 000kr av Honda Marin-avd Sverige. Honda är INTE omöjliga, utan det är din handlare som är, av ngn anledning....... undra om Honda vet hur han behandlar DERAS kunder åt dom ???? :ajjabajja

Ett sätt om du nu ABSOLUT inte kan nöta sönder handlaren. Ring 118118 fråga efter Honda Sverige´s tel.nr. ring dit å be om postadressen till ansvarig på MC-reservdelar avdelningen. Till honom skickar du din story, lustig om inget händer.
OM nu..... din hoj var så gott som ny, när den pajade, typ < 100 timmar.

//M

Ja de oxå, jag fick inget svar varför det hände ??!!
Jag anlitar TIBRO MC Service AB, Sven-Erik de är kanonbra att ha å göra med. Ändå bor jag typ 30 mil därifrån.

Last edited:

Återfall

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 450 sm
Äntligen….nu sitter motorn i ramen igen :D
Startade på 4:e kicken men de e väl å andra sidan det ända jag litar på med denna hojen, just att den startar lätt.

Den går som innan den skar, ingen skillnad.

Givetvis åkte jag på att hämta motorn i Tibro 52 mil tur/retur, så är det ju nästan jämnt när man ska skicka viktiga prylar, att det strular.

Hoppas att tråden slutar här, för min del iaf.............

Tack för synpunkter, ideer å glada miner :tuttar

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...