Crm och höga varv?

Snowman89

Guest
För en vecka sedan köpte jag en Crm 125 med SM hjul, nu har jag upptäckt att vid fullgas på 1an så lägger den halvt av ibland vid 7000,8000,9000, ungefär som om den misständer. Men sen om man slår av på gasen och gasar fullt igen så kan det gå bra och ibland inte.
Kan det vara någonting med tändningen eller vad kan det vara?

Annars går den bra på höga varv, lite sämre på låga då den nästan är helt död under 7000 :)

Solid snake

Guest
Antagligen kasst stift eller så har du för stort munstycke.

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
mm det är troligen som solid säger.. kolla stiftet.

bubblar den när du ska gasa upp på hög växel typ om du ligger i 40kmh och ska gasa upp den till 140kmh, bubblar den där i mellan så är det för stort munstycke.. så va det på min iaf.. det försvann sen när jag bytte ner..

Snowman89

Guest
Kronen skrev:
2101706 mm det är troligen som solid säger.. kolla stiftet.

bubblar den när du ska gasa upp på hög växel typ om du ligger i 40kmh och ska gasa upp den till 140kmh, bubblar den där i mellan så är det för stort munstycke.. så va det på min iaf.. det försvann sen när jag bytte ner..
hur stort har du?
vilket munstycke menar du? om jag har fattat rätt så finns de ett low munstycke, ett acc munstycke och sen ett "high" munstycke

Solid snake

Guest
Snowman89 skrev:
2102645 hur stort har du?
vilket munstycke menar du? om jag har fattat rätt så finns de ett low munstycke, ett acc munstycke och sen ett "high" munstycke
Ptja i och med att du säger att det är på höga varv så är det på högfartsmunstycket.

Dvs "high" för din del.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Snowman89 skrev:
2101645 För en vecka sedan köpte jag en Crm 125 med SM hjul, nu har jag upptäckt att vid fullgas på 1an så lägger den halvt av ibland vid 7000,8000,9000, ungefär som om den misständer. Men sen om man slår av på gasen och gasar fullt igen så kan det gå bra och ibland inte.
Kan det vara någonting med tändningen eller vad kan det vara?

Annars går den bra på höga varv, lite sämre på låga då den nästan är helt död under 7000 :)

Min hoj gjorde precis så där när jag hade för litet munstycke. Den dog när man började komma upp i varv på fullgas och om man sen drog av lite på gasen så varvade den vidare. Den smällde riktigt också och hostade.

Kolla färgen på stiftet!!!

Snowman89

Guest
flexbert skrev:
2103275 Min hoj gjorde precis så där när jag hade för litet munstycke. Den dog när man började komma upp i varv på fullgas och om man sen drog av lite på gasen så varvade den vidare. Den smällde riktigt också och hostade.

Kolla färgen på stiftet!!!
stiftet är mörkt, men min varvar inte när man drar av på gasen.
Sen har jag även märkt att vid 6000-7000 så bluddrar den och vill knappt varva mer utan den stiger sakta sakta i varv, det händer bara vid dom varven varken under eller över

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Så var min crm också, ville knappt komma över 8k rpm. Men en dag var det borta så jag har inte lagt ner tid för att se vad det skulle kunna vara.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457