Det kan hända att den slutar fungera = skärSolid snake skrev:2564480Varför suger oljepump? Ge mig ett bra svar.
Sålänge den fungerar så är den hur bra som helst, blandar man i bensinen så drygar man bara ut bensinen och det blir trögare att få genom munstycket = man måste ha större munstycke annars så skär den för att den får för lite bensin.Lundgren skrev:2564812Det kan hända att den slutar fungera = skär
Kontrolllampan går sönder = skär troligtvis
Jag har dock inte sagt att den är dålig. Men att den ruker mer utan pump håller inte jag med om dock. Eller ja, det gjorde inte min.Solid snake skrev:2565484Sålänge den fungerar så är den hur bra som helst, blandar man i bensinen så drygar man bara ut bensinen och det blir trögare att få genom munstycket = man måste ha större munstycke annars så skär den för att den får för lite bensin.
Sen att det går skit som fan utan pump är en annan sak, den kommer dessutom ryka mer utan pumpen.
Tvåtakt suger, kör med pump.
Kronen skrev:2565410min hoj rycker med satan när den e kall. Men dock inte blå rök. det är ju fan kolvringarna som är dåliga då ju.
byskebon skrev:2566321duvet du har ju en 2takt NÄSTAN alla 2takts motorer ryker när dom är kalla, jag tror inte jag sett nått undantag! går nästan inte att komma ifrån att den ryker lite om man inte justerar bestyckningen EXAKT och har olja som inte tyker mkt.....
de finns väll nån som har 2takts olja som luktar jordgubb av röken, polaris tri ja de är
dezyn skrev:2564648En oljepump suger självklart in olja, och spottar sedan ut det för att öka flödet..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pump
Paradoxy skrev:2566640Snygg moppe.
Nicco skrev:2566679Huh?!
Solid snake skrev:2564480Varför suger oljepump? Ge mig ett bra svar.
Då vet du säkert att om du kör utan oljepump så får bensinen mer motstånd att ta sig igenom munstyckena iom att du blandar i bensinen, så du bör ha större huvudmunstycke, men som sagt det vet du säkert redan................Trashcan skrev:2567349För att det ryker, uppenbarligen. Visserligen pga felinställning, men nästan alla är ju felinställda. Och ingen vill fibbla med inställningen för att man egentligen inte vet hur mycket olja den får. Och av dom anledningar som lundgren nämnde.
Sen tycker jag inte om oljepump för att jag inte har någon. Därför tycker jag att oljepump suger. Jag kan säkert komma på fler anledningar om du vill. Puss!
Solid snake skrev:2567440Då vet du säkert att om du kör utan oljepump så får bensinen mer motstånd att ta sig igenom munstyckena iom att du blandar i bensinen, så du bör ha större huvudmunstycke, men som sagt det vet du säkert redan................
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|