Drar väl mitt första inlägg här på sporthoj med lite frågor .
Har en CRM -91 som det vart nå konstigt med när jag skulle åka till skolan imorse.
DEN FUNKADE HUR BRA SOM HELST DAGEN INNAN!
Aja, börjar väll historien om min helvetiska dag (Den långa versionen)
Så, jag brummar iväg lugnt klockan 8 på morgonen för att börja andra ring, var lite småless och trött.
Körde kanske max 5000 varv och höll en lugn hastighet, inga snabba gasryck, utan en trött och slö körning. Jag drar på lite, inget snabb gasryck, utan upp till ca 7500-8000 varv (och avgasportarna öppnades), och så TVÄRDÖR, med stora bokstäver, den bara "hmmmmmmmmm"'ar ner till 0/varv minuten DIREKT. Tur jag han trycka in kopplingen fortare än satans själv (nu var jag inte längre lika trött, utan nu hade jag panik och var less så in i helvete). Nu var det enda jag tänkte "fan om satcykeln har skurit IGEN(jag bytte kolv/cylinder för ca 180mil sedan). Sedan låter jag den stå 1 minut, och testar kicka igång den. Kicken gick lite trögare än vanligt, och var tvungen att hålla gas för att den skulle starta, för det var 0 tomgång, och den dog annars direkt. Så låste fast den och ringde farsan, för det var 3 minuter kvar innan skolan började, så hann inte fundera nå mer på det. När jag slutade, ca 2 timmar senare så åkte jag till hojen, tog bort tändstiftet och rengjorde, och bytte luftfilter (har 2 st). Då kunde jag iaf köra, men körde nu igen max 5000 varv och då gick det fint. Så när jag kom hem, så skjutsade pappa mig så jag köpte nytt tändstift (det gamla var inge bra), så satt in det, ut och körde, max 4000-6000 varv, i kanske 10 minuter, sedan drar jag ut på 70 väg, gasar segt upp till ca 7500varv (avgasportarna öppnas då igen/ska öppnas), och då SAMMA SAK! Tvärdöd. "hmmmmmm" ner,och var bara att rulla den i 10 minuter hem. Det går fortfarande att starta den efter den dött, men ingen tomgång, och den orkar ungefär bara 3000-4000 varv, och sakta orkar den mindre och mindre tills den dör efter kanske 20 sekunder. Låter den vila ett tag, så kan man köra tills avgasportarna öppnas. Detta händer dock INTE när man står på friläge och gasar hejvilt!!!
(Den korta versionen):
-Kör iväg till skolan på morgonen, ca 5000 varv, drar upp den tills avgasportarna öppnas, den tvärdör ("hmmmmm"ar typ) och tappar ALL tomgång.
-Rengör tändstift och byter luftburk(den var full i bensin på nå sätt (överflödning kanske)).
-Kan köra hem efter rengjort / låtit den vila ett tag, max 5000 varv (vågar inte köra nå snabbare).
-Sätter i ett NYTT tändstift, går bra tills avgasportarna öppnas, då TVÄRDÖR den och samma sak händer som när jag åkte till skolan.
-Det går fortfarande att starta den efter den dött, men ingen tomgång, och den orkar ungefär bara 3000-4000 varv, och sakta orkar den mindre och mindre tills den dör efter kanske 20 sekunder. Låter den vila ett tag, så kan man köra tills avgasportarna öppnas. Detta händer dock INTE när man står på friläge och gasar hejvilt!!!
Så hjälp en stackars CRM ägare, blivit fel på fel varje vecka sen jag fick körkortet!
Har en CRM -91 som det vart nå konstigt med när jag skulle åka till skolan imorse.
DEN FUNKADE HUR BRA SOM HELST DAGEN INNAN!
Aja, börjar väll historien om min helvetiska dag (Den långa versionen)
Så, jag brummar iväg lugnt klockan 8 på morgonen för att börja andra ring, var lite småless och trött.
Körde kanske max 5000 varv och höll en lugn hastighet, inga snabba gasryck, utan en trött och slö körning. Jag drar på lite, inget snabb gasryck, utan upp till ca 7500-8000 varv (och avgasportarna öppnades), och så TVÄRDÖR, med stora bokstäver, den bara "hmmmmmmmmm"'ar ner till 0/varv minuten DIREKT. Tur jag han trycka in kopplingen fortare än satans själv (nu var jag inte längre lika trött, utan nu hade jag panik och var less så in i helvete). Nu var det enda jag tänkte "fan om satcykeln har skurit IGEN(jag bytte kolv/cylinder för ca 180mil sedan). Sedan låter jag den stå 1 minut, och testar kicka igång den. Kicken gick lite trögare än vanligt, och var tvungen att hålla gas för att den skulle starta, för det var 0 tomgång, och den dog annars direkt. Så låste fast den och ringde farsan, för det var 3 minuter kvar innan skolan började, så hann inte fundera nå mer på det. När jag slutade, ca 2 timmar senare så åkte jag till hojen, tog bort tändstiftet och rengjorde, och bytte luftfilter (har 2 st). Då kunde jag iaf köra, men körde nu igen max 5000 varv och då gick det fint. Så när jag kom hem, så skjutsade pappa mig så jag köpte nytt tändstift (det gamla var inge bra), så satt in det, ut och körde, max 4000-6000 varv, i kanske 10 minuter, sedan drar jag ut på 70 väg, gasar segt upp till ca 7500varv (avgasportarna öppnas då igen/ska öppnas), och då SAMMA SAK! Tvärdöd. "hmmmmmm" ner,och var bara att rulla den i 10 minuter hem. Det går fortfarande att starta den efter den dött, men ingen tomgång, och den orkar ungefär bara 3000-4000 varv, och sakta orkar den mindre och mindre tills den dör efter kanske 20 sekunder. Låter den vila ett tag, så kan man köra tills avgasportarna öppnas. Detta händer dock INTE när man står på friläge och gasar hejvilt!!!
(Den korta versionen):
-Kör iväg till skolan på morgonen, ca 5000 varv, drar upp den tills avgasportarna öppnas, den tvärdör ("hmmmmm"ar typ) och tappar ALL tomgång.
-Rengör tändstift och byter luftburk(den var full i bensin på nå sätt (överflödning kanske)).
-Kan köra hem efter rengjort / låtit den vila ett tag, max 5000 varv (vågar inte köra nå snabbare).
-Sätter i ett NYTT tändstift, går bra tills avgasportarna öppnas, då TVÄRDÖR den och samma sak händer som när jag åkte till skolan.
-Det går fortfarande att starta den efter den dött, men ingen tomgång, och den orkar ungefär bara 3000-4000 varv, och sakta orkar den mindre och mindre tills den dör efter kanske 20 sekunder. Låter den vila ett tag, så kan man köra tills avgasportarna öppnas. Detta händer dock INTE när man står på friläge och gasar hejvilt!!!
Så hjälp en stackars CRM ägare, blivit fel på fel varje vecka sen jag fick körkortet!