crm växellådsolja, plugg

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
halloj! e lite orolig... hittade ett litet fönster precis vid kicken där antagligen växellådsoljenivån ska visas.. det verkar som de e helt tomt på olja, stoppade ner en mejsel men den va torr som en solig dag i sudan.:huvet :huvet .. dessutom hittade jag ingen plugg under (har iofs ingen olja å tömma, menmen..) någon som kan förklara var den är för det måste ju finnas en?
vilken olja ska jag köpa?

http://i132.photobucket.com/albums/q17/himmelm/IMGA0054.jpg

http://i132.photobucket.com/albums/q17/himmelm/IMGA0050.jpg

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
haru testat att luta hojjen å "fönster hållet"

läs i "instruktoins boken" där står det hu mycket som ska vara i.

det finns en olje plugg, bara å leta vidare...

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Tror vi har samma motor! På min satt avtappningspluggen på ett extremt ologiskt ställe. Kan testa att bifoga en bild ur min verkstadsmanual...

I min instruktionsbok står det att det ska vara Castrol GPZ men eftersom den inte tillverkas längre är Castrol GPS bäst! :tummenupp

EDIT: Funkar inte att ladda upp! :/ Men det är den bulten som sitter nere till vänster om växelaxeln (altså på sidan av motorn), sitter ganska nära! Svårt att förklara men hoppas du fattar! :tungan

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Joockey skrev:
2619609 Tror vi har samma motor! På min satt avtappningspluggen på ett extremt ologiskt ställe. Kan testa att bifoga en bild ur min verkstadsmanual...

I min instruktionsbok står det att det ska vara Castrol GPZ men eftersom den inte tillverkas längre är Castrol GPS bäst! :tummenupp

EDIT: Funkar inte att ladda upp! :/ Men det är den bulten som sitter nere till vänster om växelaxeln (altså på sidan av motorn), sitter ganska nära! Svårt att förklara men hoppas du fattar! :tungan

va har du för instruktionsbok? den orginal som e på tyska och franska? lr någon annan du har köpt själv?

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Samma för mig. Helt tomt blev skitorolig. Men så lutade jag den kraftigt och då kom det fram. Har låtit den stå sedan dess, ska byta snarast :)

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
t4pp3r skrev:
2619647 va har du för instruktionsbok? den orginal som e på tyska och franska? lr någon annan du har köpt själv?

Inte insruktionsbok, VERKSTADSMANUAL. Är på 223 sidor och på engelska! Hittade den på nätet! Är samma som man köper från Honda! :tummenupp

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag har manual/instruktionsok till crm! Adda msn så skickar jag!

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457