Fotrally skrev:2573387Så ni menar att man måste renovera dom varje år?
Det suger isf!!
En 250 är vad du söker... Dom körs inte lika höga varv och behöver inte renoveras lika ofta
Fotrally skrev:2573387Så ni menar att man måste renovera dom varje år?
Det suger isf!!
Sluta vela å åk å provkör en, tror du kommer att överväga att köpa en trots att de måste renoveras ibland...Fotrally skrev:2573387Så ni menar att man måste renovera dom varje år?
Det suger isf!!
Olof Eriksson skrev:2573393Sluta vela å åk å provkör en, tror du kommer att överväga att köpa en trots att de måste renoveras ibland...
Jag vet inte eftersom jag inte testat men jag skulle tippa 40 timmar utan problem. Vet iaf av de som kört 35h här i krokarna och fortfarande inte bytt kolv. CRF250 då.FarstaStrandMannen skrev:2573400Hur är det med kolvbyten på 4t? Säg vanlig motionskörning på en CRF 250.
Åk uppåt så kan jag arrangera provturer på alla storlekar!Fotrally skrev:2573408Hehe, får väl ta å göra det då! (ingen som bor mellan ö-vik å härnösand som vill bjuda på en provtur?)
Men alltså seriöst, varje år?
FarstaStrandMannen skrev:2573400Hur är det med kolvbyten på 4t? Säg vanlig motionskörning på en CRF 250.
Fotrally skrev:2573408Hehe, får väl ta å göra det då! (ingen som bor mellan ö-vik å härnösand som vill bjuda på en provtur?)
Men alltså seriöst, varje år?
Olof Eriksson skrev:2573421
Åk uppåt så kan jag arrangera provturer på alla storlekar!
Beror ju på vad man menar me renovering också, byta vev å så klarar du dig två sommrar på, men byta kolv och packningar fåru räkna med minst en gång per sommar, kanske fler.
Two stroke man skrev:2573443CRF250 fick åtminstone tidigare problem med utslitna vetiler vid 50-60h och river man för att byta ventiler är det ju lika bra att byta kolv samtidigt.
Jag räknar med att riva min YZF250 efter 100h. Eller mer troligt så byter jag till en ny.
4t är som att åka touring.
FarstaStrandMannen skrev:2573521Är det kolv, lager och ringar du hade tänkt att byta efter 100h? Eller även renovera ventilerna? Det känns lite overkill för min del
J.Andersson skrev:2572625Om man tittar på 250, 125 från 00 å fram vad skiljer dessa? och vad ska en nybörjare 80kg sitta på? kan man hoppa å leka lika mkt som med en 250 med en 125a? är det tråkigare med 125?
Anledningen jag frågar är att det finns större utbud på 125orna på beg. marknad verkar det som...
Olof Eriksson skrev:2573056Vad åker du egentligen med 500n? Snacka om att sakna effekt å grejjer, finns då ingenstans där inte min 450 lyfter framhjulet, iaf inte på crossbanor, det skulle vara på grusvägar då i 150-160km/h
Sen kan jag förstå varför du inte ser fyrtakt som nån fördel då CR500 är jäkligt lättdoserad, som en fyrtaktare. Lite trist att man måste fixa in motorn i ett eget chassie om man vill ha en någorlunda bra hoj me 500cc.
Fotrally skrev:2573141Så en 125:a 2t är nått man kan köpa utan att bli besviken på körglädjen.
Men det finns fortfarande lite frågetecken. Hur är hållbarheten? Tycker att i var och varannan annons så står det renoverad motor osv. Håller dom bara några år och sen börjar dom bli slut ?
Nu vet inte jag vart du kör men prova dreva ner den! Som min är drevad nu behöver jag bara dom tre första växlarna.kleinealf skrev:2573601jag har en cr 125 som jag lekkör med, när man kör ute i skogen och så är det inte så roligt att man nästan måste hålla fullvarv hela tiden för att inte få motorstopp, därför tror jag att en 250 är bättre så du får bättre bottendrag.
prulle skrev:2575981Nu vet inte jag vart du kör men prova dreva ner den! Som min är drevad nu behöver jag bara dom tre första växlarna.
Om man tittar på 250, 125 från 00 å fram vad skiljer dessa? och vad ska en nybörjare 80kg sitta på? kan man hoppa å leka lika mkt som med en 250 med en 125a? är det tråkigare med 125?
Anledningen jag frågar är att det finns större utbud på 125orna på beg. marknad verkar det som...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |