Cross däck på väg?

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Såg ju inte så extrema ut, min kotte har liknande däck och den märker man inte av mycket på :va

balanserat? äggformad fälg?
sen kan det ju vara ett kasst däck, som är äggformat eller extremt obalanserat också

Äggformat e det inte, och när vi bytte däck var de på verkstad. Så balanserat både det vara. Sedan har de varit av när slangen byttes(punka:huvet ) men det har känts likadant nu och första milen med den:va :)

Asså att det skakar är typ 110+ man känner av det i lägre farter känns det inte.:tungan

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Äggformat e det inte, och när vi bytte däck var de på verkstad. Så balanserat både det vara. Sedan har de varit av när slangen byttes(punka:huvet ) men det har känts likadant nu och första milen med den:va :)

Asså att det skakar är typ 110+ man känner av det i lägre farter känns det inte.:tungan

Men du lär ju se om det är balanserat. :tungan

110 klarar min kotte också, det enda jobbiga då är ju fartvinden :va
lämna in på verkstad och få dom balanserade?
Jag fick av- och påkrängning plus balansering för 100 spänn så det borde inte vara så dyrt för dig

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Men du lär ju se om det är balanserat. :tungan

110 klarar min kotte också, det enda jobbiga då är ju fartvinden :va
lämna in på verkstad och få dom balanserade?
Jag fick av- och påkrängning plus balansering för 100 spänn så det borde inte vara så dyrt för dig

Vi bytte som sagt slang för typ 10 timmar sen och då var allt bra ut så det är balanserat är jag rätt säker på.

Vid 140 Km/h e det inte roligt att köra heller kan jag säga.. och har kört i 150 en gång(toppade 151) och de vill jag inte göra igen:gnissla.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Vi bytte som sagt slang för typ 10 timmar sen och då var allt bra ut så det är balanserat är jag rätt säker på.

Vid 140 Km/h e det inte roligt att köra heller kan jag säga.. och har kört i 150 en gång(toppade 151) och de vill jag inte göra igen:gnissla.

Om du bytt slang behöver du ju balansera om.

Men hur kan du vara rätt säker på att den är balanserad? :va
Har ni osynliga balanseringsvikter i göteborg? :tungan

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Om du bytt slang behöver du ju balansera om.

Men hur kan du vara rätt säker på att den är balanserad? :va
Har ni osynliga balanseringsvikter i göteborg? :tungan

Inte jag som bytte slang, vi tog av hjulet och lämna in det. 200 kr tror jag de kosta. Jag känner ingen skillnad på innan vi bytte slang och efter så dom har la balanserat? :va Hoppas jag iaf, för dom som gjorde borde la veta va dom gör iaf:D

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Det är jag:) Kan någon länka en bra fälg sida?
Har inte hittat någon:S

blocket.se :tummenupp

Inte jag som bytte slang, vi tog av hjulet och lämna in det. 200 kr tror jag de kosta. Jag känner ingen skillnad på innan vi bytte slang och efter så dom har la balanserat? :va Hoppas jag iaf, för dom som gjorde borde la veta va dom gör iaf:D

Men kolla om det är balanserat då :p
Syns ganska tydligt, antingen vikter på fälgbanan eller på ekrarna, jag har iaf inte sett nån annan variant...

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...