Cross- och endurokörning imorgon söndag

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Imorgon tänkte jag bege mig till Vindeln och dess cross- och endurobana. Banan ligger "nepå Lia" som man säger i Vindeln. "Lia" är ett industriomr. med Indexator, Cranab mfl. Endurobanan har jag aldrig kört men tror att den skall vara ganska bra, crossbanan är i sand och grymt ojämn. Ta nu tillfället i akt och kör ifrån en sporthojsåkare, är totalt oduglig på sand (och alla andra underlag för den delen). Nåja huvudsaken för mig är att jag får svettas lite.

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Hade i normala fall hakat men imorrn kommer jag att vara bakis och ligga i soffan och tycka synd om mig själv! Har träffat flera andra potensiella kandiidater ikväll som kommer känna ungefär likadant. Finns flera av samma årgång som jag som vart på återträff från högstadiet ikväll!

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Honken skrev:
Hade i normala fall hakat men imorrn kommer jag att vara bakis och ligga i soffan och tycka synd om mig själv! Har träffat flera andra potensiella kandiidater ikväll som kommer känna ungefär likadant. Finns flera av samma årgång som jag som vart på återträff från högstadiet ikväll!
Du missade inte särskilt mycket. Lastade hojen och åkte till Vindeln, skulle bära in lillgrabben till farmor och sedan åka ned på banan. Tyvärr ville ryggen något annat vi hann bara halvvägs uppför trappen jag och grabben när det högg till. :huvet Det har varit en lugn dag... :(

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
ajdå! Får hoppas att det bara är några dagars vila och på´et igen då!

Själv har jag vart på jobbet och monterat hjälmlyse! Jäklar vad ljust och fint det blir på kvällen med 35w xenon :tummenupp

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Vad betalade du för det

Honken skrev:
ajdå! Får hoppas att det bara är några dagars vila och på´et igen då!

Själv har jag vart på jobbet och monterat hjälmlyse! Jäklar vad ljust och fint det blir på kvällen med 35w xenon :tummenupp

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Kanske måste ta och byta till skogsmulle hjulen så att det blir någon fler nybörjare ute i skogen :tungan fast det känns lite långt för mig att puttra till Vindeln med dom hjulen på

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Bandit skrev:
Kan du inte ta en bild på dyrgripen så man ser hur det vart

Nånting såhär ser det ut. Inte fullt färdigutvecklat. Det som saknas är lite dragavlsatning på kablarna till elektronikboxen då dessa nog riskerar att paja annars. Spiralkabeln fästs med en karbinhake i kläderna och drivdonet placeras i en ficka.

Bifogat

• PICT0646.JPG
    PICT0646.JPG
    77.2 KB · Visningar: 107
  • PICT0647.JPG
    PICT0647.JPG
    56.9 KB · Visningar: 98

Schvidja

En cylinder per hoj räcker!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
KTM 625sxc
Honken skrev:
Nånting såhär ser det ut. Inte fullt färdigutvecklat. Det som saknas är lite dragavlsatning på kablarna till elektronikboxen då dessa nog riskerar att paja annars. Spiralkabeln fästs med en karbinhake i kläderna och drivdonet placeras i en ficka.

Spiralkabeln, vart har du fått tag på den och vilken kabelarea har den ?
Sökte själv med ljus och lykta efter nån bra sprialkabel med rejäl area
men det enda jag hittade var grov högtalarkabel.

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Såg ju bara fint ut...du får 1500 snabb affär :)

Honken skrev:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!