Cross / supermotard

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Sneglar lite på crossar som går att slänga på ett par sm-fälgar och tävla med när lusten faller på.

Honda CRF450 04 är det nått att ha eller vad ska man titta efter? Vad kostar det att lv-regga en sådan cykel?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Sneglar lite på crossar som går att slänga på ett par sm-fälgar och tävla med när lusten faller på.

Honda CRF450 04 är det nått att ha eller vad ska man titta efter? Vad kostar det att lv-regga en sådan cykel?

Ska du tävla kan du ju räkna med att byta frambroms oxå. När farten kommer krypande lär du vilja göra något åt fjädring oxå.

Finns HM ombyggda CRF som är gatreggade. Att lv-regga en cross är bara att glömma.

Vilfritt märke av japs eller de större europeiska tillverkarna är väl att rekomendera.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
2894044 Ska du tävla kan du ju räkna med att byta frambroms oxå. När farten kommer krypande lär du vilja göra något åt fjädring oxå.

Finns HM ombyggda CRF som är gatreggade. Att lv-regga en cross är bara att glömma.

Vilfritt märke av japs eller de större europeiska tillverkarna är väl att rekomendera.
vart hittar man bromsar och fälgar till rätt pris? är crf rätt val vad gäller kombination av cross och motard?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
vart hittar man bromsar och fälgar till rätt pris? är crf rätt val vad gäller kombination av cross och motard?

Vad är rätt pris?
Kolla beg. marknaden. Tips kan väl vara att leta lite även utanför sveriges gränser. Ebay t.ex.
CRF eller inte. En hoj som ska användas för både cross & motard blir ju en kompromiss, framför allt pga. fjädringen. Men, man ska ju börja någonstans & vill ha ha en hoj för både och får man helt enkelt nöja sig med de justeringsmöjligheterna fjädringen kan erbjuda.
Jag är ju precis som alla andra partiskt i frågan. Men jag gillar CRF:en. Personligen tycker jag Hondans 5 växlade låda funkar klockrent för supermoto. Många andra crossar har bara 4 & det är en för lite enl. mig. Enduro-versioner är inga alternativ där heller då deras utväxling är fel.

Deafdumbo

Barbro: Hemkunskapslärare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
CR500 supermotleopard

Jag har en omgång lindrigt använda Talon/Excel-hjul med slicks på. De passar bolt-on till Hondor men det brukar gå att byta distanser så det lirar med andra hojar också.

Maila mig på motard@headworker.se så skickar jag närmare specifikation. De finns en mil norr om sthlm.

// JV

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag har ...
// JV
OTROLIGT OT, men himmel, Varland, DET var inte igår!!! Du kan ju inte sälja motardhjulen, då kommer du ju ALDRIG mer at köra med oss andra idioter igen! :D

Och för att inte vara helt OT hela tiden, så finns det ju några som använt sin lilla CRF till både det ena och det andra. Olle kan säkert berätta vad han gjorde med sin... och vad just DEN var bra på. :D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...