Crosshjälm vid högre hastigheter

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Är väl bara backspegel på vänster sida som är krav. På min har jag satt fast en liten spegel som knappt syns eller är i vägen. Ser inget i den men borde vara laglig.
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Ta bort skärmen kommer ju inte på tal! Ser ju inte klokt ut..
Ett tillfälle när man verkligen vill ha crosshjälm är när man kör på favorit vägen en sommarkväll o de är motsol! Tonat visir hjälper ju inte.. då saknar man skärmen på crosshjälmen.

Om de är stilfaktor de gäller så behåll hellre speglarna alt. köp andra snyggare än ta bort skärmen/byta hjälm tycker jag.
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Ta bort skärmen kommer ju inte på tal! Ser ju inte klokt ut..
Ett tillfälle när man verkligen vill ha crosshjälm är när man kör på favorit vägen en sommarkväll o de är motsol! Tonat visir hjälper ju inte.. då saknar man skärmen på crosshjälmen.

Om de är stilfaktor de gäller så behåll hellre speglarna alt. köp andra snyggare än ta bort skärmen/byta hjälm tycker jag.


Jag körde utan speglar på min, men efter att två gånger vänt mig om och sett snuten ligga precis i arslet på mig i 130 på 90 väg och på slangen på 70 väg så valde jag att sätta dit en spegel bara för att kunna se lite grann om snut fan ligger i arslet eller inte.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Men åhh va jobbigt :huvet Då kan jag ju lika gärna plocka bort den jag har :näsblod

De poliser som stoppat mig för regplåt/blinkers/whatever sa aldrig något om att jag enbart körde med en backspegel, inte bilprovningen heller, så en är definitivt bättre än ingen alls om du är rädd för böter!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top