Crosskläder till KTM 640???

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
rille_b skrev:
För det första så är det inte något crossskydd. Utan en äkta mc skyddsvästa, kostade 2000:-, alltså mkt mer hållbart än en liten cross överdel!

För det andra så sitter den alltså as tajt, och mkt fastspänt överallt, så tror knappast den snurrar eller liknande!!!
Hur tight tror du de sitter efter att ha glidit mot asfalten i 20 meter? FATTA! Använd riktigt skinnställ om du vill ha bra skydd. Vill du bara se cool ut och skiter i skyddet kan du köra i vad skit som helst!

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ska du köra asfalt kör i skinnställ. Ska du ut och /grus/skogsbusa så går crosskläderna bra, för jävla varmt och osmidigt i skinnställ då.

Vet vad du menar för safetywest, den är klockren. Ska du köra gata så kan du ju använda den med en streetgoretex-jacka över så har du fullgott skydd för överkroppen.

Inget gatåka i vanliga crosskläder med andra ord.

Almspang

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
KTM LC4 640 -02
Rammstein skrev:
Köp mitt Rukka ställ, 1år gammalt. Du får det till bra pris ;)

Jag åker i cross utrustning nu, men endsat för att min ekonomi tog slut när jag köpte hojjen för en cveckan sen :p Men nu sparas det så det brinner till en skinnställ...

Vad ska du ha för ditt ställ då? nån bild? skicka pm isåfall

MVH RIckard

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
SM 570 RR skrev:
Skinn är bra mot asfalt men inte mot stötar.
Crosskydd/kläder är bättre mot stötar men mindre bra om man kanar på asfalt.
Skrubbsår dör du inte av, därimot våld mot kroppen.
Så det är bara att välja :tuttar

det där var fan bra sagt :hihi

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
525
rille_b skrev:
Men de byxorna ja ska köpa är alltså inte vanliga crossbyxor, det är offroad mc byxor med båda knäskydd, höftskydd, fast ser ut som crossbrallor liksom, det är mkt slitstarkt stog det! Märket är STR lindstrands.-- Är det något att rekomendera då???

Jag vet vilka du menar.
Är inne på mitt andra par just för att jag slitit upp dom på asfalt. Dom smälter eller slits upp i sömarna. Sen är resåren den svagaste delen på byxan och den sitter placerad där bak. :rolleyes:

Om du vurpar med dom en gång (på asfalt) så måste du lägga ut 1500:- till för ett par nya. Då kan du lika gärna köpa dig ett beggat skinställ eller ett par beggade skinbrallor istället.

Lindstrands fungerar jätte bra för grusåkat och där håller dom bra men spar på häcken och köp ett par skinbrallor istället!

Lycka till nu.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...