CROSSPLANE-tråd - Allt om Yamaha R1 med Crossplanemotor

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Det är det enda som räddar det hela.... men hade varit kul o greja lite med den ändå innan.... btw du kör väl inte 95 i din nya fina R1a det ska vara 98 sa ja te di! =)
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
13035590_10153574295007963_1513634398_o.jpg Såhär blev det med skylhållaren från kina på hojen som är i helt rätt färgkombo! =)
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
oki ser ju bra ut, jag köper grisen i säcken där o får nåt påmonterat vid 100-milaservicen... vilket verkar dröja som vädret är och har varit, varmaste mars på 136 år - up yours säger jag till NASA.

Har du fler planer, tex ta bort katten?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
njae vet inte om jag vill det för då måste jag ha en jättestor slutljudämpare för att klara bandagskraven.... Nä det blir väl lite kraschpuckar och lite sånt bara tror jag!
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja med tanke på hur mkt min 12:a lät utan kat samt hur kinkiga dom är på tex Knutstorp så är det nog bara att fetglömma. Funderar själv på bara slipon, tex den här http://www.xlmoto.se/mivv-slip-on-suono-behaller-oe-kat/yamaha-yzf-r1-2016 men vad jag har förstått så hör man knappt nån skillnad alls om man bara byter till annat slipon då det mesta av ljuddämpningen finns i kattlådan.

Det här är enda modden jag har gjort på min hittills, 6 Ah är inte mkt att hänga i granen
DSC_0063_2.jpg
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
ctek kabel sätter mascotmotor i standard i alla hojar dom säljer så det är jäkligt najs! Slipon som du säger för utseendets skull, bobiner till depåstöd har jag monterat, en tankpad sitter det med, skylthållaren, stompgrips ska på, jag har bytt till rejsväxlat, kraschpuckar kommer, provade polarens kina singelkuts riktigt bra passform faktiskt men färgen stämmde inte jättebra men det funkar.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Då det kommit en ny modell 2015 så lägger jag in ett önskemål - För att särskilja de olika Rettorna så diskuteras först och främst just 09-14 års "för och nackdelar" i denna tråden.

Gäller ovanstående fortfarande? Crossplane som Crossplane kan jag tycka samtidigt som det förvisso skiljer en hel del :) Är i valet o kvalet om jag ska starta en "2015+ Yamaha R1 - R1M"-tråd
Pros:
Blir inga missförstånd vilken årsmodell det gäller
Cons:
Mindre inlägg i resp tråd

Vad tycker du?

In the mean time, eller bortsett från att jag saknar ljudet från min decattade 12:a så är jag jättenöjd:
https://www.youtube.com/watch?v=y_uOoJs4N4w
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Gäller ovanstående fortfarande?

:krama Bättre med lite ös i tråden än en tråd som självdör :tummenupp

Jag tycker att alla crossplanare ska skriva i denna tråden !

Anledningen till att jag "sorterade upp det" med min trådstart om crossplanen är att jag upplevde "R1 och R6"-tråden som så spretig och rörig då alla möjliga modeller av R1:an.....OCH R6:an !! diskuterades där, och det var svårt att hitta den relevanta infon om just min hojmodell - Därför tyckte jag att en utbrytning till en dedikerad crossplane-tråd var befogad.

Men det ska ju samtidigt vara lite "liv och rörelse" i en tråd också....ingen mening att ha en tråd där det inte skrivs något.

(Ska ändra "reglerna" i trådstarten DiRecKt)

PS - Jag la in en bild på din nya R1:a i trådstarten, hoppas det är okej
 
Last edited:

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
I mitt garage finns bara röd-vita hojar :) hmm kan sakna min WGP R1 lite nu med tanke på hur fint den lät och vilken fin lack den hade...
DSC_0010_3.jpg
 

krilleyzf

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Yamaha R1 12
Är du nöjd med Flashningen ?.

Jag också! Nu blir det ju ett stort hopp i tiden då jag inte kört den sedan oktober. De sa att restriktionerna är fler i USA modellen så där lönar det sig mer att flasha om dem. 9-12 hästar extra ska det ge på USA modellen.


Options include:
Custom dyno built fuel maps for several exhaust configurations
Remove all throttle based restrictions
Default to "A" mode (bike starts in A mode)
Remove all speed and gear based restrictions
Optimize ignition timing for 91+ octane fuel
YCC-T Race Throttle
Reduce Engine Braking
Load Power Commander maps directly onto your ECU
Adjustable radiator fan temps for more efficient cooling
Race Idle
Adjustable rev limiter
Bypassing the factory o2 sensor for better throttle response
Adjustable velocity stack opening point
Quickshifting and throttle blipper (with sensors, purchased seperately)
Disabling the factory AIS (smog) system
Speedometer correction for factory and aftermarket gearing
Disabling the steering damper (removes code for aftermarket units

Hoppas det blir bra. Återkommer med info till våren.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Nu stod jag inte ut längre och ett slipon är på ingång. Bör/behöver man mappa om ifall man byter till slipon och allt annat är original?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Bara slipon byte ska inte behöva mappas vad jag har hört. Vad blev det för något?
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top