WEST
Gudomlig sporthojare
Vem kan flasha min ECU R1 09?
Finns det mappar till powercommander att få tag på eller behöver man mappa i en bromsbänk?
Jag har
Någon som har en uppfattning om vad man får ge för en beg. -15 eller nyare?
Såg att det ligger helt nya ute för 159.000:- med 0km på mätaren, så jag tänkte att de begagnade kanske kommit sig ner i pris snart? Blocket är ganska tomt, men någon kanske har koll?
Lär låta väldigt mkt även med original ljuddämpare vad jag har förstått men är lite sugen ändå:
http://www.ebay.com/itm/2015-2016-Y...ash=item1a158cc5bc:g:C1cAAOSw3YNXZCMY&vxp=mtr
Största delen av ljuddämpningen sker tyvärr i kat-lådan, så alla 2015-2016 utan kat låter tyvärr väldigt högt med en normalstor ljuddämpare. Jag tror inte att du är välkommen på en bandag med en sådan, då är det original kat eller jätteljuddämpare med dB-killer som gäller.
Ja, men endast under förutsättning att du mappar om hojen för det rör som ersätter katen.
Att bara ta bort katen och köra vidare med standard bränslemapp är inte att rekommendera. Vad jag har sett så verkar detta ge en otroligt fladdrig AFR-kurva och en hoj som går snålare i mellanregistret. Kanske inte så snålt att det blir farligt, men i alla fall tillräckligt snålt för att inte gå så bra som den skulle kunna gå.
Alla mindre seriösa slip-on tillverkare kommer naturligtvis att säga att det bara är att tuta och köra, men om du vill göra det ordentligt så är det race-ecu, flashning eller PCV med rätt bränslemapp som gäller. Då tar du ut 5-8 hk mer med ett bra slip-on.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|