Vad för drev skaffade ni samt var köpte ni dem?
Tjenare alla, Är tillbaka med en ny R1. Som komplettering till min kawasak ninja H2. Det är en 2016 års model uttagen 2017. Har lite frågor. Har monterat ett akro slip on och ett mellan rör på hojen, frågan är måste den mappas och går det att göra det utan powercommander. Vissa säger att det inte behövs och andra säger att det måste göras annars är det risk för motor ras. Har kört 70 mil med den och snart ska den inn på första servicen. Systemet låter sjukt bra. Men smäller som satan, vackert är det.
Beställt 15T drev och FTECU
Finns även FTECU`s egna "auto tune" modul.
http://www.veloxracing.com/wp/2016/10/19/ftecu-activetune/?v=f003c44deab6
http://www.veloxracing.com/wp/product/ftecu-flashtune-activetune/?v=f003c44deab6
Jo jag funderade på den men jag börjar med vanliga och kör unrestricted-map, blir nog autoblipper och active tune senare om jag byter ljuddämpare. Tror inte att lambdan som följer med activetune passar originalsystemet?
FTEcu's "unrestricted" flash ska inte användas tillsammans med katalysator, så tillvida att du inte ger den "decel cut" igen (går att slå på och av med FTEcu). Om du bara stoppar i "unrestricted" flashen rakt av så kommer du att bränna upp katalysatorn på nolltid.
Mitt råd är att du läser på INNAN du flashar hojen. Det finns massor med information på det engelska R1-forumet. Velox Racing har till och med en egen sektion på detta forum med massor av bra information.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|