Miika80
Medlem
Låter klokt, kanske slutar i den gruppen jag med. Då ses vi där, jag kör en blå 2017 R1 så kom och säg hej
Sen kan man kanske dra till med att man inte är snabb heller haha, jag kör bara den 6 Aug men klart vi hälsar
Låter klokt, kanske slutar i den gruppen jag med. Då ses vi där, jag kör en blå 2017 R1 så kom och säg hej
Ni som kör R1M, vad har ni valt för däck, RS10 bakdäcket höll endast i 200mil så dags o byta
R1M har 200/55 och vanliga R1 har väl 190/55. Vet inte varför det är olika?
Det som kommer att skilja om Du går från 190/55 till 200/60 är väl att hojen blir högre bak.
Jag har för mig att jag har hört om folk som åker 200/60-slicks. Detta verkar fungera bra utan att vare sig ABS eller traction control får frispel, men man bör ändå hålla rätt på hur höga de är så att hojen inte blir för hög i bak.
Därför kan det vara intressant att ta reda på den exakta diametern på det däck du tänker använda. Det verkar inte som att man själv kan räkna ut diameter och omkrets utifrån bredd och profil, i alla fall inte för alla däck.
Jag har bara Pirellis specifikationer för deras Superstock-däck och de har knappt någon skillnad alls mellan sina 190/55 respektive 200/55 däck. 190/55 däcket är 191 mm brett och 652 mm högt medans 200/55 däcket är 193 mm brett (alltså inte 200 mm) och 656 mm högt.
Kör med Bridgestone v02 200/655 på banhojen, allt fungerar bra, man får en lite högra sitthöjd men det tycker jag är skönt View attachment 438453
Kör med Bridgestone v02 200/655 på banhojen, allt fungerar bra, man får en lite högra sitthöjd men det tycker jag är skönt View attachment 438453
Låter det väldigt mkt utan kat och exup?
Jag kan svara på det, ja.
Mättes från depån till 97dB...i Hårnålen på Gelleråsen Över 100dB på rakan.
Ska dra dit en redigare ljuddämpare (450mm lång) innan nästa bandag, inte roligt att behöva köra på halvgas.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|